Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

@Rogier, ik krijg ook wel eens ergens jeuk van ;)
Maar in het multicopter gedeelte , zal ik steeds als er eventuele verwarring zou kunnen onstaan,(of men bewust wil dat men het anders leest dan IK bedoeld had), dit posten.. Heeft niets te maken met, dat het antwoorden zijn op jouw postst. Zie ook de post met de filmpjes dat antwoord ik op niemand, maar staat het er wel...Maar meer om ALLES maar voor te zijn.. Dus doen we het eerst maar zo.. Ik ben het eens met dat het moet blijken op de inhoud, ik meende dat ik ook duidelijk was. Maar goed, ook 1 klacht is teveel...


Ontopic:
Ik heb geen problemen met dat hij na een X minuten nauwkeuriger is dan anders.
Wel is het zo dat hij met meer sattelieten , nauwkeuriger is,en bij een X aantal satts gaat de led groen branden, maar het kan best zijn dat hij nog meer sats vindt na wat tijd, Dat zou het kunnen verklaren...

Edit:
Bij 7 gaat de led naar solid groen, en zit er geen rode meer tussen, maar 8 of zelfs 9 sattelieten is geen uitzondering met mijn telefoon, en of andere navigatie (en dus gps houdende) apparaten...Wel is het zo dat de laatsten altijd wat langer duren ;)
 
Wat ik zelf vreemd vind is dat de eerste keer satellieten zoeken eventjes duurt. Dan na een lipo wisseling vind hij ze vrijwel gelijk. Terwijl toch de stroom eraf is geweest.
 
ff offtopic...

ben het wel met rogier eens..
vind het gruwelijk irritant die disclaimer erboven.

als je als mod ergens iets plaatst zet het dan in een vak (noparse) en vet, dan is het duidelijk dat je els mod een opmerking plaatst.

verder ben je in de eerste plaats gewoon een gebruiker.

ik denk (hoop) dat degene op dit forum oud en wijs genoeg zijn om het verschil tussen user en mod te zien en te snappen..
 
[mod]
Yep ben GEBRUIKER met mod Rechten
[/mod]

Zal der op jullie verzoek dan wel mee stoppen...
Als ik als mod spreek , zal ik de mod box uit de stal halen, geen mod box ? Dan Emil, als USER!..
Kunnen we nu weer hopenlijk verder me tde naza + gps... ;)

Stond wel evne met knikkende knie-en hoor.Het waaide wel erg hard...
Want als he tmis mocht gaan, stond ik eerst met de cam in de hand, en pas die weggelegd, kon ik weer de f450 besturen....

@chow, das normaal, heb je met de auto ook.... Als je niet weken, maar ene paar dagen de boel uit hebt vindt hij ze zo... Pas als je verder weg bent,of je hebt hem een maand of zo niet aangehad, duurt het even langer...
Hij zal wel een soort van geheugen hebben..
De sats zullen dan wel niet veel verschillen van positie gok ik dan.... Nou ja net anders om, de gps ontvanger zal niet veel verschillen van de positie van de sattelieten.
 
vanmiddag zelf die test inderdaad ook gedaan, en ook een eind weg/ hoog gejaagd en de rth gedaan, werkt perfect. met autolanding gat ie bij mij alleen nog 1 keer wat omhoog voordat ie deefinitief land, door de lucht die in het groundeffect langs de naza blaast. wat zacht schuim rond de naza verrminderde dit en het dalen in harde wind al heel erg, nu nog wat beter er omheen doen;)
 
zo vandaag ook voor het eerst met de 550 met naza+gps meteen alles uitgeprobeerd en iets van 5 vluchten gemaakt
alles werkt coreckt at,gps en met knikkende knieen zelfs de failsave geprobeerd en dus de zender uit gezet
heb een filmpje van de eerste vlucht met statief op een standaard
menssen wat vliegt dit goed zelfs met de wind van vandaag

[URL="
dji 550 met naza+gps - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn NAZA zakt met de neus in een bepaalde richting tijdens GPS mode. Er is nu wat zon in Belgenland, en die schijnt blijkbaar door de behuizing op de sensor, waardoor hij 2 meter naar beneden gaat. Luchtdruksensors zijn ook lichtgevoelig! Vlieg ik met de neus in dezelfde richting in de schaduw dan gaat hij weer mooi op hoogte hangen.

Heeft iemand dat al voor gehad?

Weet iemand waar de luchtdruksensor juist zit zodat ik op die plek de case van de NAZA kan bekleven met zwarte tape?
 
Staat jouw NAZA misschien onder een afdakje, een doosje of zo? Ik heb er nu snel wat zachte schuim rond gespannen (linkerkant) en het probleem is weg.

Ik gebruik hem in een DJI F550 en dan staat hij inderdaad tussen de boven- en onderplaat in; schaduw inderdaad. Eigenlijk wel een slecht iets dat het gebeurt vind ik...
 
Ik gebruik hem in een DJI F550 en dan staat hij inderdaad tussen de boven- en onderplaat in; schaduw inderdaad. Eigenlijk wel een slecht iets dat het gebeurt vind ik...

Bij MikroKopter werd er speciaal op gewezen dat je een zachte, lucht- maar niet lichtdoorlatende mouse op de sensor moet kleven indien je geen kap op je kopter hebt. Men had hier beter een zwart doosje gebruikt ipv wit!
 
Is waarschijnlijk ook meer een probleem als de zon laag staat, zoals vanmorgen toen ik een eerste test deed.
 
Ik gebruik hem in een DJI F550 en dan staat hij inderdaad tussen de boven- en onderplaat in; schaduw inderdaad. Eigenlijk wel een slecht iets dat het gebeurt vind ik...

dat kan nu eenmaal niet anders.....
het is niet het licht wat voor het verschil zorgt, maar de temperatuur.
het zonlicht verwarmt de lucht en de baro. en warme lucht heeft nu eenmaal een andere druk/dichtheid.
de meeste baro sensoren hebben een temperatuur meter ingebouwd om grote fluctuaties op te kunnen vangen, maar direct zonlicht verwarmt de lucht sneller dan de temp. sensor meet.
 
Back
Top