Algemeen Parkzone Warbird Topic

Hoi jerry,
Thanks voor de tips, alhoewel ik op de torque rol al had gerekend ;)
Vroeger gevlogen maar de laatste 15 jaar meer in de rc boten.
Dus moest flink inkomen en weer begonnen met een hk mini Swift met 2500kv motor.
Leuke funglider(geen warbird dus geen funflighter) geworden zo.
Oneindig verticaal, inverted loops with ease ;) lekker inkomen maar veel te klein haha.
Was op zoek naar een warbird van 1400mm.
HK DE alleen kleiner of groter.
En toen kwam deze op mijn pad, vorige eigenaar durfde er niet mee te gaan vliegen was bang dat het met de eerste vlucht game over zou zijn.
Tja dat kan altijd, so be it.
Zondag bij leuk weer ff kennismaken met de parkzone corsair ;)kan ik gelijk de nieuwe camcorder laten uitproberen.
Iemand van jullie retracts erop geknutseld? En of de benedini soundmodule?

Greetzz Ro
 
Hoi jerry,
Thanks voor de tips, alhoewel ik op de torque rol al had gerekend ;)
Vroeger gevlogen maar de laatste 15 jaar meer in de rc boten.
Dus moest flink inkomen en weer begonnen met een hk mini Swift met 2500kv motor.
Leuke funglider(geen warbird dus geen funflighter) geworden zo.
Oneindig verticaal, inverted loops with ease ;) lekker inkomen maar veel te klein haha.
Was op zoek naar een warbird van 1400mm.
HK DE alleen kleiner of groter.
En toen kwam deze op mijn pad, vorige eigenaar durfde er niet mee te gaan vliegen was bang dat het met de eerste vlucht game over zou zijn.
Tja dat kan altijd, so be it.
Zondag bij leuk weer ff kennismaken met de parkzone corsair ;)kan ik gelijk de nieuwe camcorder laten uitproberen.
Iemand van jullie retracts erop geknutseld? En of de benedini soundmodule?

Greetzz Ro

Wat is soundmodule?

Gr Jerry
 
Deze mag er ook wel tussen toch???
413088_133204203481547_1624443134_o.jpg

457486_133204233481544_1246404179_o.jpg

478929_133204253481542_558612854_o.jpg

412753_141722145963086_1045017969_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Gert Jan.

Ik kan je wel vertellen wie ik ben, ik ben diegene die vanavond zijn Corsair weer heeft geprakt. Vleugel brak spontaan af tijdens het vliegen! Kwam al spinnend met een rotgang naar beneden en het enige wat ik kon doen was het gas dicht, de zender wegleggen en met lede ogen toekijken. Weer? ja weer! Twee dagen geleden is deze ook al naar beneden gekomen omdat 1 blad van de 3-blads prop spontaan afbrak tijdens het vliegen, en ik kan je zeggen dat vliegt verdomd lastig en maakt een hels kabaal. Een en ander zal wel te maken hebben met de snelle setup, bij een beetje strakke stuurbeweging zag je de vleugels behoorlijk doorbuigen.

Schade: Cowl/motorsteun/propeller/twee gebroken vleugels/staartvleugel/Lipo.
Conclusie: Corsair is beter crashbestendig, met zo,n rotklap was de romp van de Mustang totaal aan puin zijn geweest

Ik ben er wel achter dat de Corsair een fijn toestel is om lekker stock te houden en s'avond tegen het schemer op een mooie dag lekker rond te fladderen. Maar voor een snelle setup en het vlottere stuurwerk gaat mijn voorkeur toch echt uit naar de Mustang. Maar ja wie ben ik he.

@Bunderbold, wen maar vast aan deze beelden!

full


full


full


Gr Jerry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Potdomme Jerry..............that sucks..............
Nog effe en jij gaat mij inhalen met Crashes.
En ik had er al een lange bek van gekregen.
We moeten gauw eens bijpraten.
Heb overigens nog een splinternieuwe Cowl voor je Corsair liggen.
Mag je zo hebben.
Vr Gr E
 
@Rob en Erwin, het is wel een beetje om moedeloos van te worden. Denk je alle soorten crashes door stommiteiten wel gehad te hebben en de Corsair een tijdje netjes te houden heb ik dit weer. volgens mij zit er zelfs nog iets in de vleugel gelijmd om deze stijver te maken maar ook dit mocht niet baten. Het toestel reageerde ook behoorlijk heftig op de knuppeltjes en had net voor de crash nog de Expo op 150% gezet en de Travel op 85% mocht helaas niet baten. Op deze momenten denk ik nog wel eens ik verkoop de hele rotzooi, maar ja wat mot je zonder?

Heb vandaag ook voor het eerst met Mustang #2 gevlogen, deze is stock. Vliegt goed en netjes maar zit niet veel speed in, maar wel lekker stabiel. Opvallend is wel hoe licht deze is in vergelijking met mijn Mustang #1, of wat daar nog van over is.

Maandag eerst maar weer een tube epoxylijm halen voor de volgende ronde.

Gr Jerry

Zie jullie bennenkort weer.
 
Jerry.
Ik ken als geen ander exact hetzelfde gevoel.
Mag ook wel na 8 jaar te lopen kloten in deze hobby en geloof me.......als je denkt door elke situatie al te zijn gecrasht dan zit je er ver naast.
Er zijn nog legio en tal van mogelijkheden over die ook voor crashes kunnen zorgen.
Als je daar over na gaat denken dan zou je bijna deze pracht hobby opgeven.
Want soms is het verdomme echt om moedeloos van te worden.
Gelukkkig leren we er wel van en is het wonden likken, uithuilen na elke crash en geld erin steken en maar doorgaan.
Want tenslotte wint de aanhouder.
En de aanhouders benne WIJ.
Vr Gr E
 
zonde man, doet zeer om zo een corsair te zien
ben ondertussen ff wezen testen en heb een filmpie gemaakt.
werd tijd3ens de maiden aangevallen door 3 kievits lol
1 gaf er niet op, toch nog een dogfight dus

 
Laatst bewerkt door een moderator:
de corsair was wel erg schoon, en te clean!!!!!!
dus hebben we hem flink vuil en roestig gemaakt :) zoals ie behoort te zijn.
een oude warbird ,met hier en daar nog wat schade van vorige dogfights :p

preview_image_0_6291794.jpg


preview_image_0_6691786.jpg

preview_image_0_4095688.jpg

preview_image_0_6819221.jpg

preview_image_0_3482834.jpg

preview_image_0_1900867.jpg

preview_image_0_4424665.jpg

preview_image_0_9469909.jpg
 
Afgelopen middag op het veld de Multiplex Dogfighter van Brutus zien vliegen.
Niets vreemds aan, maar wel effe anders omdat het dit keer op een 5S Lipo pack was.
Kan niet anders zeggen dan dat mijn Funfighter Micro's qua snelheid verbleken bij die Dogfighter van Brutus op 5S Lipo.Ha ha ha ha ha.
Van zo'n toestel met zulke snelheden ga je met recht bang worden.
Gaat echt gruwelijk snel.Snoei en knettershard.
Van harte Brutus!!
Vr Gr E
 
Heeeeeee Jerry!!!
Ben ie d'r weer jong!!
Wanneer gaan we weer eens een keertje knallen?
Ik kom met alle plezier jouw kant eens uut zodat we op die dijk van je kunnen fladderen.
Neem ik een Funfighter Warbird mee want dat is doenbaar voor transport op de motor jouw kant uut.
Hoor graag van je.
Enne..........heb nog die Corsair parts liggen die je mag hebben van me.
Vr Gr E
 
hee,

ik ben ook gecrasht met mijn grote trots, helaas.
schade:
in de kap zitten u een aantal scheuren en een gat. er zit een scheur in de vleugel maar die is niet echt zichtbaar. en natuurlijk wat verfbeschadigingen.

oorzaak: in een prachtige bocht reageerde het vliegtuig niet meer en is hij cirkelend de grond in geboord.

maar al met al valt het allemaal wel mee, maar tog balen.
ik zat ook te denken om er een snelle motor in te zetten.
maar door het verhaal van Jerry ben ik gaan twijfelen.
kan het vliegtuig de snelheid nou wel of niet aan?

mvg david
 
Back
Top