Compass 7HV

One way bearing bestaat uit 1 naaldlager. Heb er inmiddels meer dan 200 vluchten op zitten en geen problemen gehad. Af en toe smeer ik deze wel, kan geen kwaad.
Ik kan er morgen wel even een foto van maken als je wilt ?

Bas
 
Laatst bewerkt:
Hier wat foto's van one way, je ziet het, erg degelijk gebouwd

Bas

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs even wat openingen in de canopies gemaakt, tijdens de hoge temperaturen van afgelopen dagen kan dat geen kwaad ...

Bas
full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!

Ik zie in de bouwhandleiding dat je max 12 gr pitch en 2100rpm mag gebruiken. Echter zie ik dat compass piloten 14gr en tot wel 2550rpm gebruiken.

Ik neem aan dat 2200 bij 13gr pitch niet echt een probleem is?
 
Oei, tja een gewetensvraag. In principe moet je je houden aan dewaarden uit de manual, echter weten we dat de teampiloten hier ook wel overheen gaan, zeker Keven schuwt daar niet voor terug.
Dus ik zou het gewoon doen, misschien moet je je maingear iets vaker invetten, regelmatig even checken

Bas
 
12º is echt wel zat, zeker bij 2200 Rpm.
Alles erboven trek je hem waarschijnlijk continu in een blade stall.
Hard 3D?
Zorg voor een goede regelaar, Bijv. een gekoelde YGE120 is een perfecte match, en een zo laag mogelijk KV motor, grote pinion dus (15T).
Die filmpjes van 2500 toeren en dat soort uitslagen zijn puur voor de show,
De "in 3 min. een bolle lipo" show....
Kan hoor, maar zo kort en heet wil je echt niet vliegen, Keven ook niet ;)
 
Bedoelde eerder deze :

[media=youtube]MQuE_rG0p6w[/media]

Heb gelezen over de maingear op helifreak Eric. Dat baart me wel zorgen. Verder snap ik niet waarom een maingear zo duur is. Gaui doet het goed. 1.2 mod en goedkoop. Strip je niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben in het begin steeds het advies gegeven om met een 560 KV motor te beginnen.
De teampilots vlogen er toen namelijk ook mee.
Alleen als je er echt aan gaat trekken bij 2100 toeren, wat ik graag doe...
Dan blijkt een 13T van 100º Celsius toch wat te gortig te zijn, heb ik ondervonden.
Vandaar mijn eerdere advies omtrent de aandrijving (vette motor, vette pinion).
Zeker in combinatie met de nieuwe slanted gear gaat dat goed komen.
Die tail unit heb ik er al een jaar opzitten, in een iets andere vorm (eigen bouw) en die gaat goed werken kan ik je melden.
Ik hoop deze actuele uitvoering van Compass nog eens te mogen ontvangen als dank voor mijn welgemeende adviezen en toegezonden tekenwerk destijds ;)
 
Laat hem zoiezo herwikkelen. Ik kom met vbar gov uit rond de 495kv -4530 blijft dan redelijk koel(afgelopen weekend zelfs met 30gr keurig rond de 60gr). 160hv wel vereist. Het lijkt me behalve de maingear een goede heli. Zoiezo de mooiste.
 
Ja, ik ga waarschijnlijk ook met een zelf gewikkelde motor vliegen.
Moet een kantklos cursus gaan volgen, maar dat gaat wel goed komen hoop ik ;)
Ben het met je eens dat het op dit moment nog steeds de mooiste 700E is op de markt.
 
Hier nog even de foto's van de nieuwe tail (voor degenen die niet op helifreak zitten..)

full
full


full

full

full

full

full

full

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wat ik er op heb zitten:

TailtestE4.jpg


Onderdelen:

-Grips+hub QuickUK Trex700
-Yoke+pitcharms QuickUK Logo600 (geruimd en getapt naar M7x0.75)
-Pitchring Compass Knight
-Pitcharm support (steuntje) eigen ontwerp en gefreest door mijn vriend Herbert.

Uit een eerdere ontwerpfase:
TailUpgradeCompass04.jpg


Foto's:
IMAG0142.jpg

IMAG0144.jpg


In principe heb je alleen het steuntje en de licht aangepaste Compass pitch ring nodig om het huidige systeem aan te passen.
Is ook goed getest, werkt dan op iedere 7HV.

Grt,
Eric
 
Dat ziet er strak en netjes uit !
Hiermee dus absoluut geen uitbreken van de tail meer ?

Welke blades gebruik je ? Carbon ?

Enige probleem is dus de "Pitcharm support (steuntje) eigen ontwerp en gefreest door mijn vriend Herbert" ...

Wat waren de totale kosten ?

De meesten zullen af moeten wachten op de upgrade kit van Compass...

Bas
 
Dank je Bas :).

Ik heb diverse staartblaadjes getest.
Voor lage headspeeds adviseer ik Edge 115 mm.
Voor 3D headspeeds vond ik de CYE radix 105 mm het fijnst.
Ik ga nu ertussen zitten met de Radix 110 mm denk ik.

De tail is rocksolid en nooit meer uitgebroken. :)
De totale kosten lagen uiteraard behoorlijk hoog, omdat ik veel heb getest.
Daar had ik makkelijk een kompleet nieuwe tail van kunnen kopen.
Je zou de prijzen van de QuickUK delen even moeten opzoeken...

Compass heeft twee versies getest heb ik begrepen.
En ze zijn uitgekomen op wat je nu op de foto's ziet die je gepost hebt.
Maar de winst, en het niet uitbreken wordt gehaald uit de geometrie en het weggooien van het "dubbele knik" systeem.
Dat systeem zorgt voor radiale krachten op de bronzen sliderbus.
Ongeacht in welke uitvoering.
Goed dat ze nu hebben gekozen voor een systeem wat GEEN Radiale krachten veroorzaakt.
 
Back
Top