Inter F3K MACH 25-08-2012

Ik heb de f3kscore file nog gekregen van David, mocht iemand interesse hebben stuur dan even een PM met je email adres.

Roeland
 
wat me opvalt is dat robert maar 2x 1000 heeft, pakweg evenveel als de nr 6... terwijl loet dan weer 5 1000en heeft staan, maar ik vermoed dat de rest van de ronden een ware nachtmerrie voor hem waren...

robert heeft dus een erg constante en zeer strakke wedstrijd gevlogen, en niets laten liggen. verdiend gewonnen dus
 
Zeker een leuk dagje gehad in Herentals. Vrijdagochtend vroeg vertrokken bij Dennis weg richting Herentals. Toch maar niet gaan kamperen wat achteraf denk ik prima had gekund. In de ochtend af en toe een buitje. Paar keer pauze gehad omdat het begon te regenen bij de invliegtijd. Het was dan af en toe erg druk in de tent van de organisatie:

20120825101018.jpg


sommige mensen zochten dan juist een rustiger plekje op
20120825105719.jpg


De gehele dag erg moeilijke omstandigheden. S ochtends met 30 gram ballast gevlogen en daarna kwam er meer wind. 70 gram in de twister II en dan beviel eigenlijk wel erg goed. Vliegen met 450-500 gram was helemaal nergens voor nodig. 350 was een prima gewicht. Lighter is better ;)

Soms sterke bellen, voornamelijk in de hoek bij de hoge bult van 19 meter. Soms ook erg lastig terugkomen. Bellen die soms erg moeilijk te centreren waren. Toch de dag goed doorgekomen zonder al teveel schade. Tijdens een taak mijn kielvlak los met een landing. snel gewisseld en tussendoor weer vastlijmen. Wat is dat CA eigenlijk een makkelijk spul.

Tot mijn verbazing stond ik na de 2e ronde eerste. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Voor mijn gevoel niet eens hele goede tijden gevlogen die dag. Maar het is maar net wat de rest heeft gedaan in vergelijking natuurlijk. Tijdens de oplopende taak helaas een teleurstelling. Deze was mijn streper met 740 punten. 1:45 had mij een 1000er opgeleverd maar bij het eindsignaal stond de stopwatch op 1:44,69

41/100 seconde maar helaas. tijdens de laatste taak nog even de werpstift van de twister los gegooid. Dus erg moeten inhouden met gooien vanaf halverwege de taak. Al met al ondanks wat kleine schades toch een erg leuke dag gehad. Bedankje aan de organisatie.

20120825121855.jpg

36 years age difference.. silly youth of today..
 
Tijdens de oplopende taak helaas een teleurstelling. Deze was mijn streper met 740 punten. 1:45 had mij een 1000er opgeleverd maar bij het eindsignaal stond de stopwatch op 1:44,69

41/100 seconde maar helaas..
..
en dan toont een sportieve speler zich! niet af ronden naar 1.45min, maar eerlijk opschrijven wat de crono zegt!

fijn te lezen!
 
De eerlijkheid moet je eerder zoeken bij de helper dan de piloot. Ik zag niet dat de piloot onsportief is.;)


heb je graag een pluim loet!? :p

waar ik op doel.... het is en blijft onze hobby, en eerlijkheid is het belangrijkste wat er is dan....
helaas durven sommigen onder ons dit wel eens vergeten... en dan wordt er al eens opzij gekeken als er opgeschreven wordt...
 
heb je graag een pluim loet!? :p

waar ik op doel.... het is en blijft onze hobby, en eerlijkheid is het belangrijkste wat er is dan....
helaas durven sommigen onder ons dit wel eens vergeten... en dan wordt er al eens opzij gekeken als er opgeschreven wordt...

Dat zijn gevaarlijke uitspraken! Heb je zoiets dan daadwerkelijk waargenomen?Anders zou IK twee keer nadenken voor ik zoiets beweer!ik kan het me van geen enkele piloot die ik heb gezien met wedstrijden voorstellen! De leuke en eerlijke manier van omgang maakt het dlg-en voor mij heel plezierig en is juist de reden om deze tak te vliegen!
 
en dan toont een sportieve speler zich! niet af ronden naar 1.45min, maar eerlijk opschrijven wat de crono zegt!

fijn te lezen!

En door deze sportiviteit en tijd opnemen van mijn kant is robert toch nog in1ste geworden. Ik kan wel verklappen dat robert not amused was, ik zou er ook niet vrolijk van worden. Maar regels zijn regels en dan is het oh zo mooi wanneer je dan toch nog wint
 
Dat zijn gevaarlijke uitspraken! Heb je zoiets dan daadwerkelijk waargenomen?Anders zou IK twee keer nadenken voor ik zoiets beweer!ik kan het me van geen enkele piloot die ik heb gezien met wedstrijden voorstellen! De leuke en eerlijke manier van omgang maakt het dlg-en voor mij heel plezierig en is juist de reden om deze tak te vliegen!

ik ben bekend om wat ik allemaal waarneem ;) kheb 10 paar ogen, en zie heel wat details....

en ik merk dat het in het timen en/of respecteren van no-fly-zones wel eens durft mislopen (al noem ik geen namen)

maar ik kan je verzekeren dat er wel eens een oogje dichtgaat bij een kwart secondje hoor....
spreek uit ervaring, en was erg boos hierover...(moest onmiddelijk aangepast worden) ik ben zelf iemand die wil dat alles correct verloopt.
 
ik ben bekend om wat ik allemaal waarneem ;) kheb 10 paar ogen, en zie heel wat details....

en ik merk dat het in het timen en/of respecteren van no-fly-zones wel eens durft mislopen (al noem ik geen namen)

maar ik kan je verzekeren dat er wel eens een oogje dichtgaat bij een kwart secondje hoor....
spreek uit ervaring, en was erg boos hierover...(moest onmiddelijk aangepast worden) ik ben zelf iemand die wil dat alles correct verloopt.

Gezellige boel dan, zelf zie ik zoveel leuke dingen op wedstrijden dat ik geen zin heb om op dat soort puntjes in de gaten te houden, zit niet in mn aard... Bovendien vlieg je niet goed genoeg als je het van een kwart seconde moet hebben, zie Roberts 1e plek!
 
Gezellige boel dan, zelf zie ik zoveel leuke dingen op wedstrijden dat ik geen zin heb om op dat soort puntjes in de gaten te houden, zit niet in mn aard... Bovendien vlieg je niet goed genoeg als je het van een kwart seconde moet hebben, zie Roberts 1e plek!


klopt, maar ja, overal waar competitie gebeurt, proberen er altijd wel puntjes te pikken....
menselijke kenmerken helaas :)

maar als je tegen mij staat, weet je met zekerheid dat ik de juiste tijd laat noteren!
 
Tot enkele berichten terug vond ik dit forum aangenaam lezen. Maar ja, iedereen heeft recht van spreken en het is aan elk van ons om dit naar waarde in te schatten en ook om dit in de juiste context te plaatsen.

Nu, wil ik eerst en vooral alle deelnemers bedanken voor hun sportieve en competitieve inzet tijdens, voor en na de wedstrijd. Namens de MACH mag ik iedereen bedanken voor de positieve reacties op dit forum.

Momenteel zijn wij in overleg om volgend jaar de wedstrijd te laten doorgaan op een zondag ipv op een zaterdag. Misschien is dit forum de uitgelezen weg om onze keuze tussen zondag/zaterdag in de juiste richting te duwen.

Reserveer nu alvast 23 februari 2013 voor de tweede editie van de "PINGU" wintercup 2013. :xmas:
@ Yves: Des winters als het re-egent
dan zijn de paadjes diep ja diep
Dan kom het loze "swingertje"
al gooien op de MACH, ja MACH
Met zijne twister, met zijne blaster
met zijne stobel, met zijne tan-ta-lus
met zijne XXXXXXXXXX-lite
al swingen op de MACH, ja MACH ;)

;) idur ;)
 
@ rudi, sorry, maar als het om tijden gaat dan mogen de negatieve kanten ook eens vermeld worden... dit enkel om duidelijk te maken dat ik het graag sportief zie verlopen! het blijft immers een bende hobbyisten die komen "slingeren" voor hun plezier...

@ specialpainter, het is ALTIJD een gezellige boel op mach... of het nu F3K- , F3J -, rondvlucht-wedstrijden, of clubwedstrijden zijn, het is er altijd een leuke bedoeling...

en uiteraard zijn er ook nog vriendschappelijke dagen, zoals de fly-inn van een tijdje geleden.
je bent dus welkom :)
 
Goed te lezen dat ALTIJD gezellig is op mach en aan voorgaande ontmoetingen met het Belgische kamp kan ik me dat ook bijna niet anders voorstellen!
Stimuleer het positieve en negeer het negatieve.
En nu ga ik als de sodemieters mijn dlg's klaarmaken voor Brande!
Veel vliegplezier en tot ziens.
 
Back
Top