Marcel Schlage is lekker aan het pionieren. 2 jaar geleden in Muncie met de zaagtandprop, inmiddels erg beroemd, nu met een model zonder hoogteroeren, wordt allen bestuurd met de achterlijst van de vluegel, welfkleppen en ailerons.
En allemaal in RDS natuurlijk. In de romp past zuigend een 3s+2s thunderpower pakketje en that's it, allemaal minimale maten...
Vandaag ronde 2 en 3 van de Buzau open cup. Was weer gewoontegetrouw 31 graden, luchtvochtigheid begon op 80%, maar daalde gelukkig naar 40%.
Luc loog als ik me goed herinner 46 en 47 vandaag, Willy 44 en 45, helaas na de limitert gas aanlaten staan en 118sec motor op de klok. Hugues deed ook 46 en 47 als ik me niet vergis. Ik vloog eerst ronde 2 met 44, toen de reflight van gisteren met 46 en in de derde ronde ook 46, en daarmee erg tevreden. Alles op zeker gevlogen, niet op de limiter gezeten, prima. Wolf vloog een 49, Mossa een 50 met direct de limiter en Piermario een 50 met bijna 51rakken en de volle duurvlucht..
Morgen de officiele uitslag van de Buzau open cup, wat ik snel zag was Luc 8, Hugues 9 en ik 11e.
De openheid blijft erg leuk op zo'n Wk, beetje gebabbeld met de Japanners, Steve Neu en co., Sergey en Golikov etc. Ook de nieuwe B12 mogen bewonderen, niet extreem anders, maar de romp is wel klein. Mijn 2x5S packjes zouden er netaan ingaan, maar de vleugelstekker gaat er al nauwelijks meer in dan.
Joris kwam rond 19;00 aan, had een goede vlucht gehad en was goed overgekomen. We hebben gewoontegetrouw samen met de Belgische pylonmannen gegeten, ditmaal hier in het hotel. Was weer een aparte belevenins, waar ze toen de rekening kwam eerst lege sigarettenpakjes op de tafel legden, blijkmaar met het idee dat er een fooi in gedaan werd. Pas toen we het wachten zat waren en wegliepen kwam de rekening, die al 10min achter de bar klaarlag. Toen we het teveel aan wisselgeld nog aan het uittellen en wegbergen waren, probeerde de bediening het uit onze handen te grissen, want dat waren 'reserveringskosten'. Raar want we hadden niet gereserveerd...
Over het algemeen zijn de mensen hier nou niet echt vriendelijk. Wellicht een overblijfsel van het communisme?
Morgen inschrijving voor WK,modellenkeuring, limitertesting etc. Per land is een half uurtje ingeruimd, dat zal wel weer ernstig uitlopen.. BE om 9:30, NL om 16:00.
We gaan tussendoor nog wat trainen, eens kijken of ik Joris een beetje kan coachen..
Foto's uploaden duurt nog even, ze staan straks in het album..
Morgen waarschijnlijk geen update, na de inschrijving is er de uitslag van de open cup, de officiele opening van het WK en dan de Team manager meeting..
Zal wel laat worden.
Gerben