WK F5B, Buzau Roemenie

Nog een kwartiertje voor de vlucht vertrekt.. totaal was het 60 kg bagage :). Nu maar hopen dat alles heel aankomt.... Volgende bericht vanuit roemenie!
 
Net aangekomen in het hotel, alles goed verlopen..

Gelukkig!

Ik weet nog dat mijn koffer 48 uur later aankwam in Kiev 2008. Zucht.

Laat ze een poepje ruiken!

Jos

P.s. Nog een tip, probeer om je limiters zo snel mogelijk te laten testen. Ook al is het nog niet officieel, beter nu al met de limiter tester vergelijken dan er later pas achter komen dat je er flink naast zit. We hebben recentelijk namelijk nog wat problemen gevonden met de Unilog 1 die niet goed de tijd handhaafd, geen software probleem dit keer maar hardware!
 
Ondanks de zorgen vooraf, verliep de reis van gisteren eigenlijk gewoon soepeltjes.
De 60kg bagage (kofffer 32kg, modellenkoffer 17.6 en handbagage 10.4) gingen zonder vragen mee en zo kwam ik in Boekarest terecht, waar Luc en Willy me al opwachtten met de gehuurde Dacia Logan (goed veel ruimte in dat ding :) ) .
De rit naar Buzau was interessant, lijkt op wat wij een proviancale weg noemen met fietspad ernaast. Daar rijden ze aan beide kanten, en gebruiken het als een 4-baans weg.Dat gaat aardig, tot er van de andere kant 2 elkaar inhalende vrachtwagens komen, dan is jouw kantg ineens 1-baans..beetje opletten dus. Voor de rest doet het hier al enigszins westers aan. Je zie de armoe en slechte gebouwen, maar ook moderne nieuwbouw, westerse supermarkten en auto's.
Gisteravond dacht ik nog even de eerste lipo's te laden, maar toen ik mn voeding inplugde kwam er alleen een knal en dat was t einde van de voeding..
Gelukkig vandaag Luc zn voeding kunnen lenen.
Samen met Hugues en Jean hebben Luc, Willy en ik 3a4 testvluchten kunnen doen.
Het veld is tamelijk ruw, we hebben een klein stukje wat netter droog gras kunnen vinden om te laden, 20mtr verderop is er weer harde nauwelijks begroeide klei met diepe scheuren. De eerste vlucht was minder voor mij, na 5 stijgers weer de prop verloren, ondanks de nieuwe as en andere veranderingen. Later gelukkig geen props meer verloren.. Luc, Willy en Hugues waren tevreden, voor de rest geen F5B piloten gezien op het veld.
Achter ons vliegt F5D, das toch wel spectaculair om te zien...
Het is hier lekker weer trouwens, 25 a 30 graden en droog, goed uit te houden :)

Vanavond nog even stoelen gekocht bij de Lidl, de beentjes willen ook wat rust, we worden een dagje ouder ;) Daarna gegeten met Nick en Ivo Vaes, de Belgische F5D mannen en de Engelse F5D mannen kwamen ook aanschuiven. Wel grappig, met 12 man eten voor 110 euro...

Morgen vroeg op, we gaan proberen op tijd te trainen...

Gerben
 
Gerben Joris, Luck en Willy... alvast even succesvolle wedstijd gewenst...

Euhhhh... Gerben...Foto's... of lukt dat niet vanuit daar met de verbindingen (=duur internet)
 
Gister ging de dag te snel, geen tijd voor een update gehad, sorry.

Gister op tijd opgestaan (7.00), ontbeten etc, 12V accu gehaald en toen richting veld. We hebben alle 3 lekker gevlogen, allemaal 4 vluchten, deels met de walkie talkie op het B-rak. Langzamerhand werd de boel opgebouwd, vouwtenten opgezet door de organisatie, toiletten neergezet etc, het begon wat te worden. Een heel ander gevoel dan eergister, toen we half in de in de steppe stonden. 's avonds weer wezen eten met de familie Vaes, de Belgische F5D mannen, en zo werd het weer (iets te) laat.
Ook nog een laptopvoedinkje gekocht, ik heb weer spanning om hier in het hotel te laden, al is het wat beperkt.

Vandaag weer 07:00 op, ontbijten etc, 8:00 richting veld vertrokken, want de inschrijving voor de opencup begon om 09:00.
Niet dus, uiteindelijk konden we rond 11:00 inschirjven. ert schijnt allemaal wat moeizaam te zijn. De helpers zijn jeugdie Roemenen, die nog nooit een modelvliegtuig gezien hebben, wat later nog te zien was..De Open cup zou starten om 13:00, toen 14:15, want de printer was er niet en ze konden niet printen. Toen Jeppe als eerste piloot netjes kwam melden bij de wedstrijdleiding, werd net de starttijd verlaat tot 14:30. Daarna werd de startijd verlaat tot 15:30 want de rakkencomputer werkte niet ofzo. Jeppe begon vol goede moed, dat werd meteen weer een reflight..
Zo volgenden er nog diverse, met 40 startende piloten waren er een stuk of 8 reflights. Maar het werd om 19:15 al behoorlijk donker. Luc vloog een strakke en veilige 46 rakken, Willy 44 maar een landing op 8 minuten, ik vloog maar liefst 31 rakken, wat na een stevige discussie een reflight werd. Uiteindelijk als laatste een reflight gedaan, in de schemering, 42 rakken maar weer een probleem, dus morgen mag ik weer een reflight doen... Wolf deed in zijn reflight 48 rakken, Hugues deed 46, Christian Ullbrich 45 rakken en van de rest weet ik het niet zeker. Het scorebord staat vol in de zon en is niet leesbaar...
De algehele tendens is rommelig, hopelijk raken de helpers wat getraind en verloopt het WK zelf een stukje georganiseerder....

Het weer is hier heerlijk. Vanmorgen was het wat frisjes, de loop van de dag werd het 31 graden, met een lekker windje, prima uit te houden :)

Marcel Schalge (Duitse F5D piloot van de zaagtand props), gaf me nog het volgende linkje voor wat foto's van het F5D gebeuren: Modellfluggruppe Bachs - Mitglieder Gallery > F5D WM Buzau Rumnien : Inhalt . Ik probeer nog wat foto's te uploaden, maar de verbinding hier is nogal moeizaam..

Tot morgen,
Gerben
 
Foto's zal ik hier uploaden:
F5B Buzau | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!


Hier alvast wat aardige:

Onze Dacia hebben we ingericht zodat alles mooi onder handbereik licht:
Foto-3REIGV6B-D.jpg


Zo ziet het veld eruit:
Foto-E3LTC36Y-D.jpg


Ook dit kom je hier nog tegen, al is het zeldzaam:
Foto-BBSVGQJA-D.jpg


En een muziekje bij het eten van gisteravond:
Foto-AZZM7LUC-D.jpg


Gerben
 
Ik denk dat het een zelfbouw F5D is van Marcel Schlage.
Wat ik zo zie vliegen de F5B en F5D een stuk bij elkaar vandaan, misschien dat Gerben anders wat foto's kan maken van leuke F5D modellen?
Er is ook een model met een vaste V-staart waar geen roeren inzitten maar het model wordt gestuurd door welving van de vleugel, schijnt...

GJ
 
Marcel Schlage is lekker aan het pionieren. 2 jaar geleden in Muncie met de zaagtandprop, inmiddels erg beroemd, nu met een model zonder hoogteroeren, wordt allen bestuurd met de achterlijst van de vluegel, welfkleppen en ailerons.
En allemaal in RDS natuurlijk. In de romp past zuigend een 3s+2s thunderpower pakketje en that's it, allemaal minimale maten...

Vandaag ronde 2 en 3 van de Buzau open cup. Was weer gewoontegetrouw 31 graden, luchtvochtigheid begon op 80%, maar daalde gelukkig naar 40%.
Luc loog als ik me goed herinner 46 en 47 vandaag, Willy 44 en 45, helaas na de limitert gas aanlaten staan en 118sec motor op de klok. Hugues deed ook 46 en 47 als ik me niet vergis. Ik vloog eerst ronde 2 met 44, toen de reflight van gisteren met 46 en in de derde ronde ook 46, en daarmee erg tevreden. Alles op zeker gevlogen, niet op de limiter gezeten, prima. Wolf vloog een 49, Mossa een 50 met direct de limiter en Piermario een 50 met bijna 51rakken en de volle duurvlucht..
Morgen de officiele uitslag van de Buzau open cup, wat ik snel zag was Luc 8, Hugues 9 en ik 11e.
De openheid blijft erg leuk op zo'n Wk, beetje gebabbeld met de Japanners, Steve Neu en co., Sergey en Golikov etc. Ook de nieuwe B12 mogen bewonderen, niet extreem anders, maar de romp is wel klein. Mijn 2x5S packjes zouden er netaan ingaan, maar de vleugelstekker gaat er al nauwelijks meer in dan.
Joris kwam rond 19;00 aan, had een goede vlucht gehad en was goed overgekomen. We hebben gewoontegetrouw samen met de Belgische pylonmannen gegeten, ditmaal hier in het hotel. Was weer een aparte belevenins, waar ze toen de rekening kwam eerst lege sigarettenpakjes op de tafel legden, blijkmaar met het idee dat er een fooi in gedaan werd. Pas toen we het wachten zat waren en wegliepen kwam de rekening, die al 10min achter de bar klaarlag. Toen we het teveel aan wisselgeld nog aan het uittellen en wegbergen waren, probeerde de bediening het uit onze handen te grissen, want dat waren 'reserveringskosten'. Raar want we hadden niet gereserveerd...

Over het algemeen zijn de mensen hier nou niet echt vriendelijk. Wellicht een overblijfsel van het communisme?

Morgen inschrijving voor WK,modellenkeuring, limitertesting etc. Per land is een half uurtje ingeruimd, dat zal wel weer ernstig uitlopen.. BE om 9:30, NL om 16:00.
We gaan tussendoor nog wat trainen, eens kijken of ik Joris een beetje kan coachen.. :)

Foto's uploaden duurt nog even, ze staan straks in het album..

Morgen waarschijnlijk geen update, na de inschrijving is er de uitslag van de open cup, de officiele opening van het WK en dan de Team manager meeting..
Zal wel laat worden.

Gerben
 
Buzau cup resultaten...

307995_4318137950533_1475415980_n.jpg

Luc en Hugues doen beter dan de regerende wereldkampioen, Gerben volgt vlak erna... Willy verbergt zijn werkelijke form denk ik om daarna geweldig toe te slaan...
 
Back
Top