Dag 2 zit erop en het spel begint zich te ontwikkelen.
De Italianen laten 50'ers zien, maar in de laatste ronde kwam daar de limiter en landden ze vroeg. Het droeg minder dan de afgelopen dagen, soms nog steeds thermiek, Luc weet het steeds te vinden, maar ook veel daalwind. Ik ben vandaag beide vluchten tot op de limiter geweest...
Mossa deed 52, maar z'n team liet hem landen op 9:00 minuten..een pijnlijke fout..
Joris liet een degelijke 40 en een mooie 42 zien, compleet met flutter op de bovenste rakken, als ik morgen mn mond houdt in de landing legt hij hem ook nog netjes in cirkel.
Joris heeft na de wedstrijd nog een vluchtje gedaan en dat zag er erg goed uit, Norbert en Wolf hebben wat tips gegeven om de flutter te fixen: "Das muss weg" (doelende op de braam op de voorlijst) dus hopelijk is het morgen nog beter..
Voor mij as de eerste vlucht erg goed, mooie 47, op 3mtr na een 48 (al heb je daar niks aan), maar 6 seconden nodig gehad in de duurtaak en netaan doorgekomen... Ronde 4 was wat minder met 45, netaan genoeg voor de zweefvlucht en door het hoogtegebrek was de aanvlucht lastig en kwam ik te snel binnen en geraakte in de 2e cirkel..
Vandaag was het weer wat warmer, lekker t-shirt weer en in de middag mocht ook de korte broek weer aan. In de middagpauze hebben we nog de verjaardag van Eric Wierman gevierd (USA team manager). Als BeNeLux team hadden we een gebakje en een fles appelcider gekocht, gepresenteerd op een feestelijk bordje. We mochten zowaar de microfoon van Emil Giezendanner gebruiken om iedereen erbij te roepen en hebben samen met alle piloten voor hem gezongen

, zo te zien vond hij het erg leuk

De spanning begint toe te nemen, na morgen wordt er een hoop duidelijjk. Bij het WK is er maar 1 schrapronde in 8 vluchten, iederen die al een foutje gemaakt zal voorzichtig moeten vliegen. Ook mag je 'maar' 2 modellen inschrijven, een aantal mensen hebben hun A-model al beschadigd en moeten nu met het B-model vliegen. Wordt interessant morgen...
PS De punten van Luc worden nog gecorrigeerd voor ronde 4 (ze zijn de 10:00 en 0sec motor vergeten)...