WK F5B, Buzau Roemenie

Tja... wat humor betreft zitten ze een beetje op het niveau van de duitsers, geen humor dus.

Maar OK,

Willy schreef op Facebook dat de Belgen nu op de 3e landenplek staan, dat is helemaal niet verkeerd!
Hup Rode Duivels!

GJ
Daar moest ik direct aan denken toen ik jouw commentaar las, en ook dat ze de grap er niet zouden van inzien...

Vorige keer zouden de Belgen 3e geëindigd zijn indien de Zwitsers niet gefoefeld hadden , of als ze normaal gevlogen hadden...

hier nog een "mooie" versie van de Buzau cup uitslag, veel Belgen en Nederlanders in de eerste 10...

Buzau Cup 2012 F5B

By the way, gelezen dat Rudi zijn S16 doormidden heeft getrokken in een bocht? Had ie maar een "Hollanderproof" versie moeten meenemen....

Klacht werd ingediend door de Oostenrijkers.... Golikov werd wel een beetje boos toen de jury ze gelijk gaf. Lag nog weer ingewikkeld maar goed.

Yup, een S16 van Rudi doormidden, brandnieuwe B95 van Thommy Person aan gort (defecte hoogteroerservo), een Amerikaan die naar verluidt zicht op het model verloor en een B12 rijp maakte voor de container...

Gerben

Goh, die Oostenrijkers.
Maar ze hebben wel gelijk.
En denk maar zo, elke uitvaller kan 1 plaats winst zijn voor jou..

Hoe vermaakt Joris zich?
Gaat ie lekker daar?

GJ

oeioeioei, er zat een Oostenrijker in de jury, Golikov gaat nu wel helemaal in een complot geloven...

Ik moet zeggen dat het er in de BENE cup wat mensvriendelijker aan toe gaat... Alhoewel, ik denk dat ik een klacht zal moeten indienen om de 4e plaats waarop ik recht heb vast te krijgen.... :) twee namen ipv drie nationaliteiten is blijkbaar ook al een probleem...

ondertussen leesbare (sorry Gerben...) resultaten gevonden

file.php

Laatst bewerkt:
Ik krijg wat updates via de telefoon.

Vandaag, 1e ronde.

Gerben: 47 rakken, veel motor gebruikt in de thermiek.
Joris: 40 rakken, doellanding 30 punten
Willy: 45 rakken, landing onbekend.
Luc: 48 rakken, landing onbekend.

Piermario en Patrick Hausler hebben tot nu toe weer de meeste rakken, 50 stuks.

Update 14:05, 2e ronde

Joris heeft een persoonlijk record, 42 rakken, helaas een landing in de 3e cirkel (10 punten) omdat Gerben hem afleidde, zegt Gerben zelf.

Gefeliciteerd Joris!

GJ

Ik lach me idd rot dat die CC regelaars het niet doen en dan vooral bij de Amerikanen. Eindelijk hebben zij er een probleem mee en niet de rest van de wereld. Ook vindt ik het helemaal niet zo vreemd dat het een onduidelijk verhaal is wat betreft het functioneren van de regelaars, ze zullen er wel niet veel over kwijt willen en zelf niet eens weten wat er mis mee is. Ben er vrijwel zeker van dat het een zelfde verhaal is als bij de ICE 200 en ook de P125/P180 voor de modificatie. Gewoon een te slap uitgevallen voeding voor de fet driver chips. Meestal gaat het goed, soms niet. Gewoon niet te vertrouwen. Een wat zachtere aanloop (ramping op de zender) zal misschien wat kunnen helpen. Let wel, ik heb geen ICE 160 HV dus het is puur gissen.

Wat betreft Golikov, dat had ik je op een briefje kunnen geven en persoonlijk had ik dat ook nooit zo geprobeerd. Dus zijn eigen fout. Wel jammer dat hij dan niet gewoon voor Kazachstan kan vliegen wat daar gaat het tenslotte om, vliegen !!! Persoonlijk zie ik liever iemand vliegen ook al doet hij het beter als ik en sta ik daarom een plekje lager op de ranglijst. Dus waarom het op deze manier moet snap ik niet helemaal. Wel een goede les je zaakjes goed in orde te hebben als je mee wilt doen in de top.

Gerben, 10de plek op de open cup is echt top !!!!

omdat Gerben hem afleidde, zegt Gerben zelf.
Ik had niet verwacht dat Joris een bedreiging voor Gerben vormde ;)

Laatst bewerkt:
Haha, Gerben hield bij de wedstrijd in Nederweert mijn model ook 1,5 seconde op de grond vast.
Dat was net genoeg om 45 rakken te vliegen.
Bij de thermiektaak kwam ik 1,5 seconde motorloop tekort....
Kon hem dus niet uitvliegen.

Nee.. grapje.. ik denk dat Joris en Gerben gewoon niet op elkaar ingespeeld zijn en dan krijg je misverstanden, dat had ik ook met Luc toen hij zei, vlieg eens recht.
Als Gerben dat zegt dan moet ik iets van me af sturen, Luc wilde dat ik naar me toe kwam.
Verwarring alom.

GJ

Ronde 3 is ronde 1 van vandaag, ronde 4 is ronde 2 van vandaag.
Er worden 2 ronden per dag gevlogen.

Update van 17.20, ronde 4, de laatste is net geland.

Willy 46 rakken 2e cirkel
Hugues 47 rakken en 21 sec motor in de thermiek (aan laten staan?)
Luc 46 rakken
Remo 50 rakken
Thomas Wackerlin 48 rakken
Sebastian (junior) 43 rakken met het B model, vloog zijn A-model staart eraf
Sergey heeft vanmorgen zijn B 08 platgevlogen, hij zal er nog wel een paar hebben als reserve.

GJ

GJ

sh... Net toen ik dacht dat Luc het goed bleef doen heeft ie toch zijn schrapper te pakken... Langs de andere kant blijft Willy maar verbeteren....

Stand van de landen volgens Alan:

1 GER 8850.1
2 FRA 8829
3 ITA 8757.8
4 BEL 8734.8
5 SUI 8712.2

En ja, Willy heeft het vuur weer gezien!

GJ

Dag 2 zit erop en het spel begint zich te ontwikkelen.
De Italianen laten 50'ers zien, maar in de laatste ronde kwam daar de limiter en landden ze vroeg. Het droeg minder dan de afgelopen dagen, soms nog steeds thermiek, Luc weet het steeds te vinden, maar ook veel daalwind. Ik ben vandaag beide vluchten tot op de limiter geweest...
Mossa deed 52, maar z'n team liet hem landen op 9:00 minuten..een pijnlijke fout..
Joris liet een degelijke 40 en een mooie 42 zien, compleet met flutter op de bovenste rakken, als ik morgen mn mond houdt in de landing legt hij hem ook nog netjes in cirkel.
Joris heeft na de wedstrijd nog een vluchtje gedaan en dat zag er erg goed uit, Norbert en Wolf hebben wat tips gegeven om de flutter te fixen: "Das muss weg" (doelende op de braam op de voorlijst) dus hopelijk is het morgen nog beter..
Voor mij as de eerste vlucht erg goed, mooie 47, op 3mtr na een 48 (al heb je daar niks aan), maar 6 seconden nodig gehad in de duurtaak en netaan doorgekomen... Ronde 4 was wat minder met 45, netaan genoeg voor de zweefvlucht en door het hoogtegebrek was de aanvlucht lastig en kwam ik te snel binnen en geraakte in de 2e cirkel..
Vandaag was het weer wat warmer, lekker t-shirt weer en in de middag mocht ook de korte broek weer aan. In de middagpauze hebben we nog de verjaardag van Eric Wierman gevierd (USA team manager). Als BeNeLux team hadden we een gebakje en een fles appelcider gekocht, gepresenteerd op een feestelijk bordje. We mochten zowaar de microfoon van Emil Giezendanner gebruiken om iedereen erbij te roepen en hebben samen met alle piloten voor hem gezongen :), zo te zien vond hij het erg leuk :)
De spanning begint toe te nemen, na morgen wordt er een hoop duidelijjk. Bij het WK is er maar 1 schrapronde in 8 vluchten, iederen die al een foutje gemaakt zal voorzichtig moeten vliegen. Ook mag je 'maar' 2 modellen inschrijven, een aantal mensen hebben hun A-model al beschadigd en moeten nu met het B-model vliegen. Wordt interessant morgen...

PS De punten van Luc worden nog gecorrigeerd voor ronde 4 (ze zijn de 10:00 en 0sec motor vergeten)...

Staat Joris nou naar Gerben zijn verloren propellor te kijken die nog ergens in de lucht hangt?
Jammer van de kleur van het model, dat had toch echt oranje moeten zijn.

En ik lees net op RCgroups waarom Piermario en Patrick zoveel rakken vliegen.
Ik vertaal het niet..

Patrick and Pierre Mario determined that if you add sexy Italian pilot + female base B judge + bottle of wine at lunch = very tight course is possible. Something tells me they know this recipe all too well!

GJ

Back