Bouwverslag Witte Zee III 1:50

Hallo Jan,

Niet geschoten is altijd mis. De lasnaden, heb je een huidplatenplan? Als je het doet moet het, vind ik, in ieder geval de werkelijkheid benaderen. Overigens voor het maken van lasnaden kun je ook nog even kijken bij het bouwverslag van Desa Smit Lloyd 40. Succes.

Groet
Sjoerd
 
Hallo Jan,

Niet geschoten is altijd mis. De lasnaden, heb je een huidplatenplan? Als je het doet moet het, vind ik, in ieder geval de werkelijkheid benaderen. Overigens voor het maken van lasnaden kun je ook nog even kijken bij het bouwverslag van Desa Smit Lloyd 40. Succes.

Groet
Sjoerd

he Sjoerd,

ik heb helaas geen huitplaten plan, wel een heel erg heldere foto van de boeg, waar erg duidelijk de lasnaden te zien zijn.
ik hoop dat het er in jullie ogen wat orgineel uit ziet, als het niks is, dan zijn ze ook zo weer verdwenen met een stukje schuurpapier:rolleyes:

Hoezo ach, Jan? Lasnaadjes maken je romp wel af zo... En zo met alles is, bij twijfel niet doen.

Groeten Paul

bedankt Paul.
zag onder andere in u verslag van de Nautilus hoe u huitplaten heeft nagemaakt met spuitplamuur, en vond het erg mooi lijken mooier dan zo,n vlakke kale romp.

Jan
 
Hallo Jan,

Ik moet een hele domme fout toegeven. Ik gaf je het advies om bij DESA te kijken hoe hij de lasnaden op zijn Smit Lloyd heeft gezet. Echter DESA maakt een plug voor een romp. De opliggende lasnaden worden dus diepliggende naden in de te gebruiken romp. Succes.

Groet
Sjoerd
 
Mijn bescheiden mening: lasnaden, niet doen!
Zoals ze nu op de romp getekend zijn zijn ze niet realistisch, en doen ze denk ik meer afbreuk aan het model, dan dat ze wat toevoegen.
 
ondanks het schijnbaar mislukken van de lasnaadjes:rolleyes:

heb ik ook nog een voordekje gemaakt van staal , hoop dat deze beter bij jullie in de smaak valt:rolling:


Uploaded with ImageShack.us
natuurlijk nog lang niet klaar
maar wel een orgineel detail is dat de kaapstander in de waterkering staat, en niet zoals bij alle billing boats voor de waterkering


Uploaded with ImageShack.us
de ankerkluis, moet nog een ovale koperen ring omheen.


Uploaded with ImageShack.us
schroef gemonteerd, as zit er al in gelijmt, hoop volgende week bezig te gaan met de motor te monteren, en wie weet binnen twee weken een
al der eerste proefvaart:cool:


Jan
 
Jan, wederom met den bek vol tanden, ziet er erg goed uit. inderdaad die kaapstander IN de waterkering en niet ervoor, moet ik ook nog even oplossen.
 
Jan, wederom met den bek vol tanden, ziet er erg goed uit. inderdaad die kaapstander IN de waterkering en niet ervoor, moet ik ook nog even oplossen.

Hee Rick

bedankt he;)

ik heb eerst de gehele waterkering eropgesoldeert
toen heb ik uit de tekening de maten weg gehaalt
en toen de dremel met zo,n klein flexschijfje
het stuk er uit geslepen , daarna met een vijl net zolang
doorvijlen tot je het blokje waar de kaapstander er zo tussen
kan worden geschoven:D

en die prikkertjes die op het voordek liggen
worden op de kaapstander te bedienen (niet allemaal natuurlijk anderen zijn voor bediening kranen, en brug)
en die komt dan te staan in die halfronde zuil, waar het kereltje achter staat


ook word mijn voordek net zoals de echte witte zee
wat dieper in de romp geplaatst, en niet zoals bij vele anderen boven op de boeg geplakt.



Jan
 
Als dit een standaard servo is, geheid dat deze de krachten niet op kan vangen.
Het is best een groot roer, met een sterke motor die de schroef aandraait,

Het is maar een tip, maar ik Zou voor een grotere en sterkere kijken.
 
Als dit een standaard servo is, geheid dat deze de krachten niet op kan vangen.
Het is best een groot roer, met een sterke motor die de schroef aandraait,

Het is maar een tip, maar ik Zou voor een grotere en sterkere kijken.


Zou het echt zo Raar gaan??

de Maiden is niet heel ver weg meer, zal kijken wat de servo doet

het is inderdaad allemaal wel groot en Lomp op het model
met een schroef van 7 cm , en met een enorm roer eronder
en heb geen 3 dubbele boegschroef , of hier en daar een schottle'tje:(


Jan
 
Hoi Jan.

Ik gebruik ook standaard afm servo,s
Maar wel met metalen tandwielen en kogelgelagert.
Ook heeft de servo een trekkracht van 15kg.
dat is echt ruim voldoende voor jouw schroef.

Wat echter wel problemen gaat geven is het gebruik van een roerstang.
De krachten op de roeras en servo as wordt hierdoor heel erg groot.
Bij gebruik van een dubbele is dit probleem direct opgelost.

Gr Leen

 
Strak werk Jan, Vooral je boeg en achtersteven zijn perfect. Ik heb nog maar weinig mensen gezien die ook de ogen (lifting lugs) voor de schroef en het roer op hun romp zetten.
 
Back
Top