Hoi allen,
ik ben in het bezit gekomen van een wat ouder maar in zeer goede staat verkerende zwever die vroeger handgemaakt is geweest (en naar het schijnt om wedstrijden mee te vliegen), het gaat hier niet over een F5B toestel zoals ze nu vliegen maar over een mooi glasvezel, met carbon liggertje in de vleugel, zwevertje van 1m95 span en een tot mijn verbazing laag gewicht.
bedoeling is om het als gewoon fun toestelletje te gebruiken, heb de oude brushed motor verwijderd en hem brushless gezet, heeft nu een dikke 500W vermogen en een geschat gewicht van ongeveer 1150gr.
Het gaat hier dus niet over een toestel dat loeihard moet gaan maar gewoon een leuke iets snellere zwever die ook is wat acro kan doen en een thermiekje missch kan meeplukken.
Nu men vraag, de vleugelbevestiging is origineel met 2 van die teflon schroefjes die zich +- 5mm achter het geschatte zwaartepunt bevinden en zo wordt de vleugel dan op de romp geschroeft.
dat die schroefjes (4mm) sterk genoeg zijn denk ik wel maar wat ik raar vind is dat er geen 3de schroefje in het midden van de vleugel meer achteraan is.. Bij men Reichard Sprinter is dit wel en ik dacht dat het meestal toch zo was bij dit type toestellen..
Nu ik denk wel dat het toestel zo gevlogen heeft, het heeft zeker gevlogen en dan nog met een veel zwaarder totaalgewicht ook dus..
Anyway toch even polsen naar jullie mening hierover of dat deze bevestiging ok is..
mvg.
ik ben in het bezit gekomen van een wat ouder maar in zeer goede staat verkerende zwever die vroeger handgemaakt is geweest (en naar het schijnt om wedstrijden mee te vliegen), het gaat hier niet over een F5B toestel zoals ze nu vliegen maar over een mooi glasvezel, met carbon liggertje in de vleugel, zwevertje van 1m95 span en een tot mijn verbazing laag gewicht.
bedoeling is om het als gewoon fun toestelletje te gebruiken, heb de oude brushed motor verwijderd en hem brushless gezet, heeft nu een dikke 500W vermogen en een geschat gewicht van ongeveer 1150gr.
Het gaat hier dus niet over een toestel dat loeihard moet gaan maar gewoon een leuke iets snellere zwever die ook is wat acro kan doen en een thermiekje missch kan meeplukken.
Nu men vraag, de vleugelbevestiging is origineel met 2 van die teflon schroefjes die zich +- 5mm achter het geschatte zwaartepunt bevinden en zo wordt de vleugel dan op de romp geschroeft.
dat die schroefjes (4mm) sterk genoeg zijn denk ik wel maar wat ik raar vind is dat er geen 3de schroefje in het midden van de vleugel meer achteraan is.. Bij men Reichard Sprinter is dit wel en ik dacht dat het meestal toch zo was bij dit type toestellen..
Nu ik denk wel dat het toestel zo gevlogen heeft, het heeft zeker gevlogen en dan nog met een veel zwaarder totaalgewicht ook dus..
Anyway toch even polsen naar jullie mening hierover of dat deze bevestiging ok is..
mvg.