Lipo saver

  • Topicstarter Topicstarter dlaurier
  • Startdatum Startdatum
D

dlaurier

Guest
Ik heb een liposaver AOK-BL4s voor mijn hb cp3 .. Maar als ik deze aansluit moet ik m dan nog instellen op mn accu type of is t gewoon aansluiten en vliegen maar ..gr danny
 
doorgaans zit er papier bij zoiets. Dat is geen verpakking, maar is een soort boekwerk (analoge vorm van een website)

Hierin staat zeer regelmatig dergelijke info weergegeven. Zelfs de manier waarop staat er vaak in..
En dat zonder zoekvenster ;-)

Anders is google ook een zeer goede vriend, als er dus geen handleiding bij zat (maar lijkt me sterk, is een handelaar doorgaans verplicht)
 
doorgaans zit er papier bij zoiets. Dat is geen verpakking, maar is een soort boekwerk (analoge vorm van een website)

Hierin staat zeer regelmatig dergelijke info weergegeven. Zelfs de manier waarop staat er vaak in..
En dat zonder zoekvenster ;-)

Anders is google ook een zeer goede vriend, als er dus geen handleiding bij zat (maar lijkt me sterk, is een handelaar doorgaans verplicht)

nee er zit hellaas geen papier bij helemaal niks alleen welk type het is ,
en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. de link hieronder is de saver waar ik over praat
http://www.eskyshop.nl/prod/low-voltage-buzzer
 
Nou, van de algemene lijn weten hier een hele hoop mensen hoe het hoort of zou moeten

Maar heel erg productspecifiek kan dat best wel eens heel erg tegenvallen

Zo weet ik best hoe je in een auto moet rijden, maar heel specifiek hoe een volkswagen polo 1.4 bluemotion met 20 opties behandeld moet worden, weet ik niet.
en daar zullen er meerderen van zijn.

Terug naar jouw apparaat:
ik vind het een beetje vaag, om even eerlijk te zijn.
Het ziet eruit als iets wat niet instelbaar is. Ik zie tenminste geen schakelaars of knoppen.
Dat houdt in dat je de balancer erop aan moet sluiten, en dat dat ding dan zelf moet zien hoeveel cellen er in de lipo zitten.
Tot zover no problemo.

Maar, doorgaans hoort er wel ergens vermeld te staan wanneer het apparaat zijn alarm gaat geven..
als deze alarm geeft op 3,5 volt per cel, heb je de tijd om op je gemakkie te landen/naar je toe te rijden/naar je toe te varen.
Gaat het alarm op de absolute ondergrens af (ergens tussen 2,4 en 3 volt) heb je die tijd dus niet.

Wel fijn om ff te weten, voor je een lipo eraan prikt en en hem leegtrekt tot het alarm afgaat.
Misschien ff belletje naar de leverancier?
Ff opletten trouwens, hij geeft dus alleen een alarm af.
Hij onderbreekt de stroom niet, dus je kunt de lipo nog steeds te ver ontladen.
Ook ff opletten dat je het apparaat wel hoort als hij afgaat. En dan wel testen met alle kappen erop etc etc..
 
en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. [/COLOR][/URL]

Dat is nou een vorm van luiheid...

Je verwacht wel dat een ander voor jou een antwoord gaat typen, maar zelf wil je de moeite niet nemen om even te zoeken.
 

nee hoor ik ben niet lui ik ben een beginner ik weet pas net een dag wat een lipo is laat staan dat ik op google moet gaan zoeken hoe ik een lipo saver moet aansluiten ik wil gewoon zeker zijn van mn zaak en niet honderden euros uitgeven aan onderdelen door te weinig informatie ...........
 
Nou, van de algemene lijn weten hier een hele hoop mensen hoe het hoort of zou moeten

Maar heel erg productspecifiek kan dat best wel eens heel erg tegenvallen

Zo weet ik best hoe je in een auto moet rijden, maar heel specifiek hoe een volkswagen polo 1.4 bluemotion met 20 opties behandeld moet worden, weet ik niet.
en daar zullen er meerderen van zijn.

Terug naar jouw apparaat:
ik vind het een beetje vaag, om even eerlijk te zijn.
Het ziet eruit als iets wat niet instelbaar is. Ik zie tenminste geen schakelaars of knoppen.
Dat houdt in dat je de balancer erop aan moet sluiten, en dat dat ding dan zelf moet zien hoeveel cellen er in de lipo zitten.
Tot zover no problemo.

Maar, doorgaans hoort er wel ergens vermeld te staan wanneer het apparaat zijn alarm gaat geven..
als deze alarm geeft op 3,5 volt per cel, heb je de tijd om op je gemakkie te landen/naar je toe te rijden/naar je toe te varen.
Gaat het alarm op de absolute ondergrens af (ergens tussen 2,4 en 3 volt) heb je die tijd dus niet.

Wel fijn om ff te weten, voor je een lipo eraan prikt en en hem leegtrekt tot het alarm afgaat.
Misschien ff belletje naar de leverancier?
Ff opletten trouwens, hij geeft dus alleen een alarm af.
Hij onderbreekt de stroom niet, dus je kunt de lipo nog steeds te ver ontladen.
Ook ff opletten dat je het apparaat wel hoort als hij afgaat. En dan wel testen met alle kappen erop etc etc..


heel erg bedankt voor je reactie hier kan ik wat mee ,op de lipo saver zit wel een heel klein knopje gr danny
 
niet zomaar uitgaan van een ander product omdat "het er op lijkt"
voor het zelfde geld zit er een andere programmering in.

Gewoon je leverancier bellen/mailen, zeker als het instelbaar is moet hij er gewoon een handleiding bij geven.
Dat de handleiding misschien op een briefkaart past, ok
maar hij moet er wel bij
desnoods als pdf ergens te downloaden, maar dat heeft hij er nergens bij staan.

Nu heb je nog garantie, ga gewoon achter de bron van dit probleem aan: je leverancier
 
Of deze schakeling ook zo werkt kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen maar vaak werken ze als volgt:
Er wordt een kleine simpele microprocessor genomen die 3 of meer analoge ingangen heeft. De accu wordt aangesloten op de connector waar een aantal weerstanden er voor zorgt dat er spanning op de analoge ingangen komt te staan. MAAR natuurlijk alleen als er een cel op die aansluiting is aangesloten. Bij één cel komt er alleen op de eerste ingang 3V tot 4,2V te staan. Op de andere ingangen meet de processor 0V dus is de conclusie dat er maar één cel is aangesloten dus moet het alarm afgaan bij 3,2V.
Sluit je nu een 2S accu aan dan komt er ook op de tweede ingang 3V tot 4,2V te staan. De processor detecteert nu dat er op twee ingangen spanning staat dus moet er een 2S aangesloten zijn. De spanning waarop nu alarm wordt geslagen zal 3,2V voor elke cel zijn. Dat is dus 6,4V voor het totaal.
Het zal zal duidelijk zijn wat er bij het aansluiten van 3 of 4 cellen gebeurt, de processor zal zelf detecteren dat er 3 of 4 cellen zijn aangesloten en daar de juiste conclusie aan verbinden.
Er zijn geen instellingen nodig dus ook niet mogelijk.
 
klopt.

Maar dan is een knopje geheel overbodig.
het nut van het knopje, en wat je hiermee dient te doen is doorgaans wel handig om in een handleiding uitgelegd te krijgen.
 
Zou dat knopje misschien een test functie kunnen hebben? Druk er eens op en kijk wat er gebeurt!
Overigens ben ik het helemaal eens met de stelling dat er een vorm van gebruiksaanwijzing bij hoort te zitten. Het liefst natuurlijk een bruikbare gebruiksaanwijzing, daar schort het ook nog wel eens aan. :evil:
 
nee er zit hellaas geen papier bij helemaal niks alleen welk type het is ,
en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. de link hieronder is de saver waar ik over praat
http://www.eskyshop.nl/prod/low-voltage-buzzer


Hoewel je een beginner mag zijn lijkt het mij dat als je bij een winkel een ondeugdelijk product koopt je bij die winkel je verhaal gaat halen. Volgens de consumentenwetten in Europa en Nederland houdt de service niet op te bestaan na de aankoop.
Als de link ook werkelijk de winkel is waar je hem gekocht heb zie ik daar een hele grote link "stel je vragen over dit product"
 
Lipo saver werkt prima tenminste ik heb 15 minuten gevlogen (gekloot) en hij begon als n gek te piepen ......maar nu een nieuw probleem de staart van de heli draaid zodra ik 5 cm van de grond ben naar rechts (rond) ik heb toen de proportionaal trimmer naar plus gedraait dit werkte ook niet en heb alle standen op de trimmer geprobeerd maar het probleem bleef terwijl ik 3 uur daarvoor hier geen problemen mee had .het enigge wat ik gedaan heb is een nieuw setje bladen erop gezet iemand enig idee wat dit kan zijn ... Alvast bedankt
 
het enigge wat ik gedaan heb is een nieuw setje bladen erop gezet iemand enig idee wat dit kan zijn ... Alvast bedankt
Ik heb zelf geen ervaring met het vliegen met helicopters maar is het mogelijk dat de nieuwe setje bladen iets meer of minder koppel veroorzaken.
Als dat meer is als je met trimmen kunt compenseren dan heb je dat probleem.
Is er soms een gering verschil in de form in de nieuwe bladen?
En zijn de nieuwe bladen van hetzelfde type?
 
Ik heb zelf geen ervaring met het vliegen met helicopters maar is het mogelijk dat de nieuwe setje bladen iets meer of minder koppel veroorzaken.
Als dat meer is als je met trimmen kunt compenseren dan heb je dat probleem.
Is er soms een gering verschil in de form in de nieuwe bladen?
En zijn de nieuwe bladen van hetzelfde type?
Ik heb idd niet de originele bladen erop zitten ik hoop dat dit t probleem is .dit ga ik morgen even proberen het is nu een beetje donker;)bedankt
 
Back
Top