D
dlaurier
Guest
Ik heb een liposaver AOK-BL4s voor mijn hb cp3 .. Maar als ik deze aansluit moet ik m dan nog instellen op mn accu type of is t gewoon aansluiten en vliegen maar ..gr danny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
doorgaans zit er papier bij zoiets. Dat is geen verpakking, maar is een soort boekwerk (analoge vorm van een website)
Hierin staat zeer regelmatig dergelijke info weergegeven. Zelfs de manier waarop staat er vaak in..
En dat zonder zoekvenster ;-)
Anders is google ook een zeer goede vriend, als er dus geen handleiding bij zat (maar lijkt me sterk, is een handelaar doorgaans verplicht)
en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. [/COLOR][/URL]
Nou, van de algemene lijn weten hier een hele hoop mensen hoe het hoort of zou moeten
Maar heel erg productspecifiek kan dat best wel eens heel erg tegenvallen
Zo weet ik best hoe je in een auto moet rijden, maar heel specifiek hoe een volkswagen polo 1.4 bluemotion met 20 opties behandeld moet worden, weet ik niet.
en daar zullen er meerderen van zijn.
Terug naar jouw apparaat:
ik vind het een beetje vaag, om even eerlijk te zijn.
Het ziet eruit als iets wat niet instelbaar is. Ik zie tenminste geen schakelaars of knoppen.
Dat houdt in dat je de balancer erop aan moet sluiten, en dat dat ding dan zelf moet zien hoeveel cellen er in de lipo zitten.
Tot zover no problemo.
Maar, doorgaans hoort er wel ergens vermeld te staan wanneer het apparaat zijn alarm gaat geven..
als deze alarm geeft op 3,5 volt per cel, heb je de tijd om op je gemakkie te landen/naar je toe te rijden/naar je toe te varen.
Gaat het alarm op de absolute ondergrens af (ergens tussen 2,4 en 3 volt) heb je die tijd dus niet.
Wel fijn om ff te weten, voor je een lipo eraan prikt en en hem leegtrekt tot het alarm afgaat.
Misschien ff belletje naar de leverancier?
Ff opletten trouwens, hij geeft dus alleen een alarm af.
Hij onderbreekt de stroom niet, dus je kunt de lipo nog steeds te ver ontladen.
Ook ff opletten dat je het apparaat wel hoort als hij afgaat. En dan wel testen met alle kappen erop etc etc..
deze lijkt wel veel op die van jou. De text erbij (in slecht engels) suggereert dat de groene leds aangeven hoeveel cellen er aangesloten zijn (als ze vol zijn), en dat bij een celspanning van 3,3 volt de sirene afgaat en de rode led (leds?) gaan branden.
Low Voltage Buzzer For 2S/3S/4S Lipo Battery Alarm Indicator DA02 - Cell Spy - RCTimer Online R/C Hobby Store:
.......................
nee er zit hellaas geen papier bij helemaal niks alleen welk type het is ,
en warom zou ik gaan googlen als op dit forum 10.000 mensen verstand hebben van een lipo behalve ik.. de link hieronder is de saver waar ik over praat
http://www.eskyshop.nl/prod/low-voltage-buzzer
Ik heb zelf geen ervaring met het vliegen met helicopters maar is het mogelijk dat de nieuwe setje bladen iets meer of minder koppel veroorzaken.het enigge wat ik gedaan heb is een nieuw setje bladen erop gezet iemand enig idee wat dit kan zijn ... Alvast bedankt
Ik heb idd niet de originele bladen erop zitten ik hoop dat dit t probleem is .dit ga ik morgen even proberen het is nu een beetje donkerIk heb zelf geen ervaring met het vliegen met helicopters maar is het mogelijk dat de nieuwe setje bladen iets meer of minder koppel veroorzaken.
Als dat meer is als je met trimmen kunt compenseren dan heb je dat probleem.
Is er soms een gering verschil in de form in de nieuwe bladen?
En zijn de nieuwe bladen van hetzelfde type?