Het brommer topic.

Waarschijnlijk mag ik deze week me zip ophalen, mag er alleen nog niet op rijden maar dat maakt niet uit ga eerst alle lampen veranderen naar led verlichting en de varioring er uithalen.
 
Hey

Varioring verwijderen zou ik mee wachten tot je er mee kan rijden, soms moeten de rollen wat bijgesteld worden!

Groeten
 
Dit was mijn Puch project bedoeld om te leren tunen. De topsnelheid was 88 km/uur gemeten op een rollenbank. Het toerental was max. 9500 rpm met een ketting-tandwielverhouding van 17-41. Ik smeerde met een half-synthetische olie in 3% mengverhouding.




Met een plaatje van de motor:




En eentje van de cilinder. Het is een 65 cc met gietijzeren wand. Het stelt niet veel voor maar je kan je erop uitleven:

 
Ja doet dat evne ergens anders, wannabee psycho's..
Gerapporteerd, als offtopic...

Ontopic:
Me dax komt nu echt goed los... Ik zat gisteren na lekker warm gereden te hebben op 68km op de gps, en verwonderlijk in overtoeren, ding schudde als en gek ;)... En zat nog maar op 8k rpm... Beetje weinig... Dacht dat ze de 10 wel konden halen... Ach nou ja het is een 4 takt moeten we maar denken... Een 4takt, en een china kopie...
OF me gare china rpm teller van 25,00 euro is de oorzaak ;) van de relatief lage toeren...

Ach het is nu tijd voor een andere vervroegende cdi unit..Kom ik wat vlugger door de vitessen, en als ik het gas loslaat ook wat eerder terug , wat betreft toeren...

Met de strobo lamp even gekeken, en ik heb nu een iets vervroegende cdi .. Mag wel wat meer vervroegen, maar ben bang dat de nieuwe cdi pas vanaf een 7krpm zijn werk doet...Dus echt veel voordeel heb ik er dan weer niet van...
 
Laatst bewerkt:
Het valt me op dat de "volwassen" leden die in dit draadje posten altijd graag het laatse woord willen hebben.
Toppie, daar bereik je echt wat mee!

Ik vind het eigenlijk wel genoeg zo, constant dat gejank hier altijd... Dat sommige mensen hier zich niet aan de regelgeving op de openbare weg houden geeft jullie niet het recht om de regeltjes hier op een reguliere basis maar gaan te verbreken.

Ik dacht dat dit hier een "kroeg" was, en uit mijn ervaring blijkt dat een kroeg gezellig hoort te zijn. Dus laat je commentaar over opgevoerde brommer/scooters graag voor je.



@Zore, wat voor rollerbank? vermogens test bank of de politie rollerbank?
 
Helemaal gelijk en weet wat het mooiste is, ik ben de meest volwassene. Heb nl altijd het laatste woord als het nodig is ;). Ga er vanuit dat het hier niet nodig zal zijn. Voor de mensen die het aangaat, hou de onderlinge vetes even uit dit draadje aub, ook uit de andere draadjes trouwens.
 
En ook deze brommer gaat waarschijnlijk weer de deur uit...
Ik heb hem te koop gezet omdat hij toch alleen maar binnen staat. Rijden doe ik er amper op (Heb er nu ca. 30km mee gereden na het opknappen.), want de snorscooter van mijn vader is veel fijner om mee op en neer te rijden. Mijn speedfight staat nu ook te koop. Geen idee of ik daar wel eens foto's van op het forum heb gezet, maar die is ook hier te zien: Marktplaats.nl > Peugeot Speedfight 2 te koop bouwjaar 2007 18.000km - Fietsen en Brommers - Brommeronderdelen | Scooters

Zo...
Vandaag een nieuwe cilinder zuiger en pakkingen gemonteerd..
Blokje liep meteen, alleen nog een beetje afstellen en dan is de puch maxi zo goed als af :D
Ik vind dat het me best goed gelukt is om van een roestige opknappuch, een best wel leuke brommer te maken, zie hier het eindresultaat:




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
geslaagd!!!!!!!!!!! :D
morgen rijbewijs aanvragen. vanavond nog even beunen aan de brommert
net kilometer kabel geknapt, vrijdag even een nieuwe halen bij massink. dus weer wat te doen :D
 
Sorry Martin, maar ik voel me aangesproken

Het valt me op dat de "volwassen" leden die in dit draadje posten altijd graag het laatse woord willen hebben.
Toppie, daar bereik je echt wat mee!

Als je het nou zo nodig vindt om tegen ouwe lullen aan te trappen, doe het dan wel met de juiste argumenten.
Mijn laatste bericht in deze discussie was van 2 oktober, en was een antwoord op een gestelde vraag. Op de reactie daarop heb ik niet meer gereageerd omdat ik daar geen behoefte meer aan had.

Ad Bakker
 
Ach Ad, er was iemand die zo nodig een post van twee weken geleden omhoog moest halen (de reden daarvoor ontgaat me nog steeds) en op de een of andere manier was dat de aanleiding om de discussie, die allang was afgesloten, weer voort te zetten.
 
Kom op ad en Micropuller , Probeer de vrede te bewaren. probeer liever niet te reageren, we weten nu allemaal wel waar het op uitloopt, niemand zal het met elkaar eens worden uiteindelijk, dit hebben we meerdere keren gezien,


@ max, Gefeliciteerd max met het halen van je rijbewijs!
 
Wees maar niet bang hoor, wat mij betreft hebben we de discussie op een luchtige manier afgesloten en ik zie verder geen enkele reden deze weer op te rakelen. Was alleen maar een toelichting, aangezien de post die aanleiding gaf tot de opmerking van Dennis inmiddels verwijderd is.
 
omdat ik verder ben gegaan op auto's(lada niva's) gaat mijn puch spul de deur uit.
het is voornamelijk klein spul, en ga er weinig moeite voor doen, dus heb ik het in dozen gedaan en weg gezet.
maar ik kwam nog een originele athena AJH 70cc groot membraan cilinder tegen.
en aangezien deze wel wat geld waard is, wil ik die verkopen.
omdat ik ook weet dat hier een paar mensen een puch hebben bied ik hem hier ook even aan.

hij is nieuw(hoonsporen nog aanwezig)
heeft een honda mt zuiger(zijn veel beter dan de originele)
een 4kleps membraan en een 2 kleps membraan.
en een complete dellortho 19mm carburateur en spruitstuk.
en nog heel veel pakkingen.
deze mag voor 120 euro weg, wat eigenlijk een koopje is gezien de staat en de extra dingen...
 
Iemand enig idee wat het verschil in toeren/top gaat zijn, als ik mijn voortandwiel verander van 11 naar 13-14.

Heb nu 11 voor, 47 achter, maar op de top maakt hij nogal overtoeren. Komt denk ik door dat kleine voortandwiel, maar heb geen flauw idee wat het verschil word in 1 tand voor meer,2 en 3 meer? Heb namelijk altijd met deze verhouding gereden.
 
Back
Top