Winterpostal 2012/2013

Yes... dat zag er niet zo fijn uit...

Het was wel een nuttige les. Alleen jammer dat het "the hard way" moest zijn...

Het was eigenlijk zo dat het ballast tijdens het slingeren vasthaakte aan mijn stuurlijn en deze meetrok waardoor het stabilo in standje "full-down" kwam te staan. Resultaat was dat ik de neus van de romp 3 meter verderop uit kon graven...

Greetz,
Jurgen
Tot op heden nog geen last van gehad.....gelukkig heb ik n hulsje om mn stuurdraad gemaakt, dus waarschijnlijk gaat dat wel goed.
 
Tot op heden nog geen last van gehad.....gelukkig heb ik n hulsje om mn stuurdraad gemaakt, dus waarschijnlijk gaat dat wel goed.

tot de dag dat het misgaat, en dan sla je jezelf tegen de kop omdat je niet geluisterd hebt naar de rest ;)


ik kleef alles vast met tape in men DLG... er zit niets los in mijn toestellen.;. geen van allemaal trouwens, zelfs niet in een klein toestelletje ofzo...

ik zie vaak genoeg accu's loskomen uit rompen bij een looping of een rol...
 
tot de dag dat het misgaat, en dan sla je jezelf tegen de kop omdat je niet geluisterd hebt naar de rest ;)


ik kleef alles vast met tape in men DLG... er zit niets los in mijn toestellen.;. geen van allemaal trouwens, zelfs niet in een klein toestelletje ofzo...

ik zie vaak genoeg accu's loskomen uit rompen bij een looping of een rol...
Hoezo?omdat dat altijd bij jou gebeurd?
 
ik heb nog nooit een accu los gehad omdat ik voorzorgen neem ;)

ik heb het al een handvol keren zien gebeuren op de club bij ons, dat accu's uit zwevers tuimelen... (crash als gevolg)

maar lood los is minstens even riskant , voor klemmen van kabels etc...
 
De winterpostal zal door mij met een nieuw toestel gevlogen worden. Ik denk dat de stuurkabel vast is geraakt met wat ballast.......heeft vuurvosje ook s gelijk gekregen;)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Te veel V-stelling is niet goed, ik dacht dat we daarover eens waren.....
Ik zag jou hetzelfde doen, nadat je die lantaarnpaal had geraakt, knietje eronder en huppakee, iets meer v-stelling.....
Nee, gekkigheid, ietsje minder v-stelling kan wel voordeel opleveren met mijn vliegstijl, maar zo weinig als ik het had voor de crash,vond ik net iets TE weinig...
 
De winterpostal zal door mij met een nieuw toestel gevlogen worden. Ik denk dat de stuurkabel vast is geraakt met wat ballast.......heeft vuurvosje ook s gelijk gekregen;)


............


ik wou dat ik geen gelijk had... maar tja, dit is niet nadenken helaas...
 
Bedenk me net (ja het nadenken doe ik achteraf..)dat er dit keer geen ballast in zat.....zal het dan toch een los contactje zijn geweest??firefox, hoe voorkom je dat? alles vast solderen?of tapen?of nog efficienter;helemaal niet vliegen en kijken wat er bij anderen allemaal misgaat?nee, vrije vlucht dan maar..ook niet tof; de laatste vlucht was vrije vlucht....pfff, hobby zeggen ze dan;)
 
je spot graag?

1 zaak wat ik geleerd heb door anderen te zien crashen.... check onmiddelijk alles zoals het in de grond zit.... servo's, spanning, stekkertjes etc...

vaak vind je de oorzaak nog voor je alles op raapt...
 
je spot graag?

1 zaak wat ik geleerd heb door anderen te zien crashen.... check onmiddelijk alles zoals het in de grond zit.... servo's, spanning, stekkertjes etc...

vaak vind je de oorzaak nog voor je alles op raapt...
ja,ik spot graag. checken doe ik niet; bij twijfel platstampen en wegfli..eren..
@Bart, romp was in 3 stukjes...inmiddels al aan de reparatie begonnen:D een nieuwe is ook in de maak, dus nu dreigt er een tekort aan vleugels....
 
Back
Top