Miss Wind van Sebart en bouwverslag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door SRS, 23 sep 2012.

?

Welke kleur zouden jullie kiezen.

  1. De geel/zwarte

    21 stem(men)
    70,0%
  2. De rood/groene

    9 stem(men)
    30,0%
  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ah, nee nog niet. Heb het hier ff druk met voorbereiding van mijn nieuwe CV die de geest heeft gegeven. De servo's zitten er in, nu nog de motor en regelaar aansluiten en dan is ie wel bijna klaar...

    Van de week wat foto's, in het echt is ie mooier..
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Nog even de canopy monteren en uitwegen, en dan kunnen we gaan vliegen. Het ging sneller dan verwacht, ik kwam niets noemenswaardig tegen. Ik ben echt benieuwd hoe het vliegt! Ik heb de uitslagen niet kleiner gezet, wel wat meer expo dan gebruikenlijk....
     
  3. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    zooooo:schrik: das wel n erg kort verslagje en bijna fotoloos ! haha :grin:
     
  4. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik weet het, had net zo goed de handleiding kunnen plaatsen. Ik heb niet zo heel veel tijd gehad de afgelopen tijd, maar hij is in een paar avondjes in elkaar te zetten...

    Het zal niet mijn laatste Sebart toestel zijn. (ah, dat kan ik pas zeggen ná het vliegen he)
     
  5. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    633
    Locatie:
    Eindhoven
    Nu nog een Gerard Joling-poppetje en je bent klaar voor de eerste vlucht ;)
     
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Haha, heb nog wel ff tijd om een geschikte foto te zoeken....
     
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Bijna klaar, vanmiddag komt er echt een foto. Toch nog 1 ding wat ik tegenkwam, en dat is de canopy. Die was mooi met een iets lichte blauwe gloed, ik vond echter deze niet helemaal helder kijken...

    En voordat je het weet was de blauwe gloed weg... Blijkt dat het gewoon slecht gespoten is ipv dat het de kleur is van de kap zelf... Ach, nu is het helder en ik heb het mooi opgelost met een bruin stukje alcantara in de cockpit...

    Als het weer is maar eens kijken hoe het vliegt...
     
  8. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    we zijn erg benieuwd dougy ,en vliegen zal hij wel erg goed, maar of de piloot hem aankan ? :rolleyes: :grin: (grapje)
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Nou, hier dan het alcantarazitje... Ik vond het open geheel geen porem, dan maar een afdekje... En nee, geen foto van GJ. Stel je voor dat ie gaat gillen...

    [​IMG]

    Binnenkant.

    [​IMG]

    Ik vind deze plek om de kap vast te schroeven niet een van de meest beste ontwerp.

    [​IMG]

    De romp met de heldere canopy... (ipv blauw)

    [​IMG]
     
  10. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    wooooooow gave bak dougy echt wel !! :yes: is hij nou zowat klaar voor zn eerste luchtdoop douglas ?
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    De Miss Wind staat klaar voor de maiden. De uitslagen heb ik maar even gehalveerd, voor de zekerheid. Nu nog een mooie dag...
     
  12. heli arie

    heli arie

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    89
    Locatie:
    beesd
    hallo
    Heb hem zelf ook vliegt als een snaar zo strak,en die uitslagen ja ik zelf vlieg hem met grote uitslagen wel een beetje expo gaat prima .
    Ben wel met 50% uitslag gestart maar hij is dan zo mak zet het anders met dualrate .
    Hier ga je net als ik veel plezier van hebben echt een topkist , heb nog geen nare eigenschappen ondervonden vliegt zowel snel als langzaam snaar strak en precies landen is een eitje .
    mvg arie
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Goed om te lezen Arie, ik zou een nerveus toestel verwachten. Het makke spreekt mij niet aan, daar heb ik de kist niet voor gekocht. Een schakelaar heb ik niet voor de dualrate, en ook ik heb nu de boel op 50% staan. Ik kan dus naar 25% gaan als ik het zo in kan schatten. Zwaartepunt ligt bij mij op 110mm. (aangeven word 100-120 mm)

    Het verbaasde mij wel hoeveel ik de accu kan verschuiven voordat ik een verschil kan merken in het zwaartepunt.

    Nu maar ff wachten op een mooie dag...
     
  14. heli arie

    heli arie

    Lid geworden:
    11 aug 2005
    Berichten:
    89
    Locatie:
    beesd
    Hallo
    goed plan moet er wel bij zeggen dat ik alles met grote uitslagen vlieg,ik hou er van als een kist erg direct is en dat is hij zeker.
    Heb het zwaartepunt ook op 110 en bevalt prima , je kunt inderdaad flink schuiven met de accu.
    Hier ga je veel plezier mee hebben ,en dan dat vliegbeeld echt een plaatje bij mij op de club komen ze elke keer weer naar de kist kijken .
    Ik hoor het wel wat je er van vind ,ik had hem veel eerder moeten kopen .
    mvg arie
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Morgen de rest van het verhaal, hier alvast een filmpje van de eerste start (maiden!)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    haaaaahahahaaaaaaa das n raket man :rolling: die wil wel weg schitterend vliegt gaaaf he dougy zo,n sebart kist , das wel wat anders als n vintage kist die met handen en voeten gestuurt moet worden :grin:
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Gisteren samen met Peter (Zeevlieger) wezen vliegen op zijn stek. mooie plek, alleen en in het begin ook nog mooi weer. Goed, de Miss Wind klaar gezet voor de maiden. Na wat controle meteen volgas de lucht in wegens het hoge gras. Het ging net, veel hoger moest het niet zin. Toch gestart met halve uitslag, maar na de eerste meters bleek dat dit een wel erg tamme uitslag was.

    Maar wat vliegt dit lekker! Strak, zonder poespas en precies wat jij ingeeft doet ie. Dit kistje gaat zeker weten héel veel fun leveren. Landen is echt een eitje, vliegt als een streep en bijzonder wendbaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vliegmaatje Peter met zijn Piper.

    [​IMG]

    Ik had echter een kleine storing aan de motor, bij precies in tandje gas vanaf 0. Daar ben ik thuis de hele dag bezig geweest, wat bijna goed mis ging. Nu heb ik de regel om alles wat ik doe aan de motor dit te doen waarbij ik ALTIJD achter het toestel sta. Hierbij maak ik GEEN uitzondering. Tevens plaats ik het toestel ALTIJD op de grond als ik de motor ga testen.

    Ik schrijf sommige tekst bewust met grote letters, want ik maak hier geen enkele uitzondering in... Na het testen van mijn motor legde ik mijn zender enigzins wat harder weg, waardoor de prop ging draaien. Om pas na een touché met de kast tot stilstand te komen... de schade is een defecte prop, een motoras van 6mm krom, én kastje voorzien van decoratie...

    De prop heeft 2 bladen, waarbij ik toch echt ff moest zoeken naar 1 van de 2 bladen...

    Kijk, en huiver... Vanaf nu komt er en trhotlehold op de gasstick... Ik wil hiermee benadrukken dat met met props, motor en alles wat daarbij komt kijken je nooit, maar dan ook NOOIT voorzichtig genoeg mag én kan zijn!!! (ik wist wat de gevaren en krachten zijn, maar nu kan ik het ook daadwerkelijk laten zien...)

    Deze is niet meer compleet.

    [​IMG]

    Het kastje waar de prop doorheen ging!!!

    [​IMG]

    En wel ja, echt tot 3 keer toe volledig door 16mm MDF...

    [​IMG]

    Ergens rechtsboven zit een stukje...

    [​IMG]


    [​IMG]

    Onderschat nooit de kracht van dit, en zorg altijd voor een goede voorzorgsmaatregel.......
     
  18. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    oeps :schrik: ben ik effe blij dat ik niet bij je in de buurt stons dougy die gaat dwars door je heen !!:yes:
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Heren,

    Ik kom er niet meer uit, vandaar dit filmpje. Ik heb dezelfde setup in mijn Toledo Special zitten zonder storingen. De regelaar die nu in mijn Miss Wind zit is een 80A Dymond die daarvoor zonder problemen op 3S heeft gedraaid. Nu vlieg ik mijn Miss Wind op 6S en krijg deze storing nét als ik mijn gasstick bedien. Het zijn de eerste 2 klikjes op de gasstick, alles daarboven doe ie zonder storingen. De timing heb ik op laag, middel en hoog geprobeerd, zonder resultaat. In mijn Toledo Special heb ik een identieke setup zonder problemen, zelfs de motor heb ik verwisseld met een ander exemplaar met dezelfde storing. (ik heb nóg zo'n motor liggen)

    iemand een idee?



    Vermogen genoeg om erg leuk te vliegen. Het is idd echt héél iets anders, maar zeker zo leuk....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    hhhmm lijkt me echt n probleem met de regelaar die blijft pulsen douglas das niet goed ! en dit licht naar mijn idee zeker niet aan je moter !
     

Deel Deze Pagina