Naza, wat is wat?

Beginnersvraag!
Ik lees veel over het instellen van de Naza, ook op dit forum is het nodige te vinden. Ook zijn er veel filmpjes te vinden hoe je dit kan doen. Wat ik echter niet kan vinden is wat nou 'Atti' , 'Fail save', etc. inhoudt. Kan iemand mij dit uitleggen? Wanneer gebruik je wat? Bedankt alvast maar weer! :p
 
Failsafe is natuurlijk protectie mechanisme wat optreedt bij het verliezen van je radio link met je copter. Dit kan return to home zijn indien je gps hebt of auto land.

Atti = attitude mode oftwel vliegen met zelfstabilisatie. Bij het loslaten van stick vindt er selflevelling plaats.
 
Nee, het is echt schakelen..
Maar je kan natuurlijk wel tijdens het vliegen omschakelen ;)
Ideaal ;)

Edit, failsafe staat ALTIJD op de achtergrond actief...(kun je instellen, lees daarvoor mijn draadje evne GOED door..
Alles word er in besproken.. Staat echt mega veel info in, dus een paar keer doorlezen mag best ;)

Dus het is echt een bewakingssysteem, die pas intreed als het moet intreden. Storing of te lage accu spanning.
 
Heb net de naza op mijn quadrixette 30 gezet en aangesloten maar vraag me echt af of ik de rode voedingsdraden van de esc's moet aansluiten of dat ik er 1 moet aansluiten en op welke motor dan? Ik heb de naza uitgelezen op de pc en de laatste firmware stond erop, de zender gekalibreerd. V-sen knippert de juiste kleuren rood groen enz en de laatste vier keer groen. Daarna geel?of rood? Snel knipperend. Motoren draaien ook niet maar weet ook niet goed hoe ik moet "armen". Ga vanavond nog eens goed de beschrijving lezen maar eventuele antwoorden zijn welkom.
 
tot 450 size mag je de rode draden van de esc laten zitten...
Als je optos heb , die hebben geen bec, en mag je ook de rode draad ook laten zitten.

Groter dan 450size en geen opto's?,Dan zegt de manuals dat je de rode draad moet isoleren.
 
tot 450 size mag je de rode draden van de esc laten zitten...
Als je optos heb , die hebben geen bec, en mag je ook de rode draad ook laten zitten.

Groter dan 450size en geen opto's?,Dan zegt de manuals dat je de rode draad moet isoleren.

wat is de logica achter bij 450 niet??
 
Denk dat bij grotere regelaars er meer vermogen via de bec geleverd kan worden. Ze zullen dan meestal ook wel geschakelde becs hebben. Deze willen elkaar gaan tegenwerken, Dus krijg je problemen. Liniaire becs hebben dit probleem niet, en vermoedenlijk dus kleine geschakelde becs ook niet. (want er zijn wel 30 ampere regelars met geschakelde bec's)
 
Dat is toch niet erg? (even hardop redenerend). Een bec kan een andere bec niet tegenwerken volgens mij. Je wilt echter geen onnodige stroompjes hebben lopen door je frame. Bij de Naza komen ze danook nog eens terug in de Naza... dat wil je niet, los van het formaat. Bij de niet opto's zou ik persoonlijk altijd de rode draad eruit halen. Hij is simpelweg gewoon overbodig want de voeding komt wel uit je vsen
 
Laatst bewerkt:
becs werken elkaar wel degelijk tegen.. laat de drradjes eens zitten... er is dan 1 bec die snoei heet word.. dat is de verliezer van het gevecht met de rest. ;)
 
Die van mij worden niet warm. Heb de plush en rctimer esc's op deze manier getest. De stroompjes waren te klein om iets te veroorzaken bij deze esc's.
Ik heb ze echter later wel doorgeknipt.
 
Beter kan je idd de rode draad isoleren. Voeding krijgt hij via de v-sen unit.

Geschakelde becs staan er om bekent elkaar tegen te kunnen werken. Liniaire becs hebben dit "probleem" niet... Veel regelaars van 2 tot 4s hebben gewoon liniaire becs. Uitzondering daargelaten.. En met deze krijg je idd geen enkel probleem met betrekking tot tegenwerkende becs.

Met Isoleren ben je iig safe...
 
Peuter de rode draad eruit, en voorzie deze met krimpkous...
Isoleren betekend dat deze niet meer contact kan meken met wat dan ook...
Isolatie, isoleercel, etc ;)
 
een bec is een bec, dus zie niet in waarom de bec van een 30 ampere regelaar op een 450 minder schade/geen aan zou richten dan een 30 ampere op een hexa;)

gewoon altijd rode draden isoleren bij regelaars met een bec.
 
hahah grapjurk,een auto is een auto ???
Dus mijn golf tdi met 150pk is hetelfde als een porsche 944 van een maat van me, of de spark bifuel van me vrouw ? ;)


Verschil tussen liniair en geschakelde,En de te leveren vermogens, Dus nee een bec is niet een bec, enkel de functie is hetzelfde, de rest kan nog wel even heftig en bruut (niet per see in deze vooropgestelde volgorde) verschillen....

gewoon altijd rode draden isoleren bij regelaars met een bec.

Daar waren we allang over eens met een paar man herinner ik me ;)
 
ik weet dat er verschillende types bec zijn waarbij het wel of niet kan;) het gaat mij om de strekking dat het onder 450 niet hoeft, daarboven wel. dat klopt neit, wat de gebruikte regelaar of bec veranderd niet';)
 
Back
Top