Kyosho Inferno 7.5 problemen

Beste,

Ik heb me een Kyosho Inferno angeschaft. (2dehands in prachtige staat)

Ik probeerde hem te starten maar nee hoor.
Na lang tijd prutsen kreeg ik hem toch aan de praat. Maar hoe ofwat weet ik niet.
Veel aan de schroefjes draaien en gas half open, dan ging ie. Maar dan fatsoenlijk afstellen ging bijna niet.
Wielen draaide heel hard, servo op neutraal gezet maar draaide nog redelijk hard en rookte heel veel.
Daarna wat proberen te spelen met de afstelling maar het lukte me niet.

Toen ik hem redelijk stationair kon laten draaien, en beetje gas gaf... Viel hij uit.

Ik krijg hem niet meer aan de praat.

Ik weet niet wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe, iemand enkele tips ( en ja ik heb al veel topics gelzen ).

Kyosho Inferno 7.5
10% nitro (volgens verkoper reed hij daar op)
1500mah gloeiplug.
trekstarter.

Iemand mij aub helpen, heb alles geprobeerd maar lukt me niet, ben trouwens een beginner!
Graag zou ik hem van het weekend aan de praat krijgen, had afgesproken om op een parcours te rijden.

Wie mij helpt zal ik eeuwig dankbaar zijn!
 
Download de manual van www.kyosho.com , daarin staan de fabrieksinstellingen van de motor waarmee de motor zeker startbaar moet zijn.

Lees ook de stickies bovenaan in dit forumdeel door waarin hints en tips voor het makkelijker starten en het afstellen staan.
 
Kan ik nergens vinden in de manual waar de goede afstelling staat.

Ik lees soms ook 2.5 slag uit draaien voor Lage en 2.5 voor hoge maar hoe zit het dan met stationair?

En ik heb al 100 dingen geprobeerd. Werkt niet.
 
Je hebt 3 stelschroeven.
De lage, de hoge en de stationair.
De laatste steld je gas schuif. Lucht filter even losmaken servo op stationair, de ruimte moet ongeveer 1mm zijn tussen de gasschuif en je inlaat.
Grote naald helemaal indraaien en dan 2.5 slagen uit.
Hopelijk ben je van de kleine naald afgebleven.
Nu zou de motor moeten starten.
Vinger op de uitlaat, half gas 3x trekken zonder gloeistarter.
gas dicht gloei starter erop en rustig aantrekken.
Na 10 tot 15 x trekken zonder resultaat gloeiplug controleren. Deze moet dan een beetje nat zijn. Droog blazen, terug zetten, beetje gas geven en aantrekken.

P.s.
Met kou starten de motoren iets moeilijker

P.p.s
Kun je de wagen optillen aan de trekstarter of rolt deze dan helemaal af?
 
Nou, nou.... Koop een nieuwe gloeiplug voor een paar euro en laad je gloeiplugsteker goed op.

En lees het sticky-topic de 'GOUDEN REGELS voor RC-Cars' in dit forum, daarin staat onder andere:

2) Als de motor niet start en geen teken van leven geeft én je weet dat er niets aan de carburateur instelling is veranderd; controleer dan of de gloeiplugsteker nog geladen is en goed werkt. Een (bijna) lege gloeiplugsteker is vaak de oorzaak van startproblemen.

3) Als de motor makkelijk start maar dan uitslaat, of als hij helemaal niet start, controleer dan de gloeiplug. Vervang hem dan door een nieuwe. Ook als de gloeiplug niet helder oranje opgloeit in de gloeiplugsteker.
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat de 3,5 cc motoren van Kyosho het best op 25% lopen. Ze zijn dan ook goed af te stellen.

M.v.g. Mark
 
ik weet niet of je hem hebt laten verzenden of opgehaald, maar de beste tip om te kijken of ie goed draait of het doet is hem bij de verkoper even laten draaien. weet je gelijk wat je nog moet doen.
 
Kenny,

Waar kom je vandaan? Als je een beetje bij mij in de buurt woont wil ik je graag helpen om je motor goed te krijgen.

M.v.g. Mark
 
Geld verdienen/oplichting.

loopt als een zonnetje, alleen krijg ik em niet aan de praat....:xmas:
 
@roelof, je houdt t wel allemaal goed in de gaten ;)

Ik heb er geen goed woord voor over, die kl#&thommels die zonder kennis een auto kopen met een gare motor, hier achteraf vragen wat ze verkeerd doen, dan ontdekken dat de motor versleten is en vervolgens hun troep als zgan door verkopen voor meer dan de oorspronkelijke prijs.

Geld overigens ook voor de eerste verkoper als die wist dat de motor op was.

Stelletje f#ckers
En de goeie hier maar netjes tips geven.
 
Ik ben actief op beide forums wat ik ook al hier eerder had aangegeven. Als de motor ook echt op is weten we niet maar hij blinkt niet uit met zijn kennis over nitro motoren. Op het RCJ forum merkte iemand al op dat die op MP te koop was aangeboden en dan is die zo opgezocht....

Maar hier heb ik ook geen goede woorden voor over. Plempt zijn vraag op 2 (misschien wel meer) forums en laat hier niets meer van zich horen over de ontwikkelingen die hij blijkbaar toch geboekt heeft.

1 Schrale troost, de Inferno 7.5 is al wat oud en de Inferno Neo is nieuw maar 50 euro duurder dan zijn verkoopprijs, hij zal het er nooit voor gaan vangen. Alhoewel, mensen kopen veel troep op MP
 
Gelukkig maar, zou heel zuur zijn als iemand er in trapt.
Wellicht mp inlichten, staat niets bij dat er een probleem mee is.

@roelof je hebt pb over een oud motortje van mij.
 
MP legt toch een archief aan van zijn gebruikers?
Oftewel, de klachten worden opgeslagen, worden het er teveel of zijn ze te ernstig, pakken ze de gast aan
 
Voor MP doet hij niets verkeerds. Hij bied iets legaals verkregen aan voor een bepaalde prijs.
Wij weten niet zeker of de motor echt niet goed is en dat hij winst probeert te maken zal MP een worst zijn.
 
Mmmmmmm.......... Als nieuw en hij loopt wel 85 Km/h. Dat haalt die dus never en nooit niet.
Jammer dat dit soort mensen de hobby verzieken voor een ander die wil beginnen met de hobby!!

M.v.g. Mark
 
Back
Top