Best grappige constatering en vooral omdat de keuze voor een BL motor in eerste instantie niets te maken heeft met kracht en/of toerental (binnen rcdrift wereld) maar meer met het feit dat een BL set weinig tot geen onderhoud vereist. Vooral als je rekening mee houdt dat bij het driften men vaker aan het remmen en gas aan het geven is.
Welk onderhoud heeft een brushed motor nodig? Er wordt met die plastic wielen totaal geen vermogen omgezet en zullen er ook geen grote stromen lopen waardoor een brushed motor lang zal leven (zeker als je er een onstroorsetje op hebt zitten)
Bij het driften is een goede doseerbaarheid van gas en rem heel belangrijk wat bij de veel gekozen Hobbywing sensorless brushless soms nog wel eens te wensen over laat en met brushed (mits een niet te snelle motor) nooit fout kan gaan.
Waarom zou je dan een duurder model moeten hebben, snap het niet helemaal.
Ik had toch echt iets van een TRF gezien en nog een ander (verouderd) racertje in carbon. Want ja, de body moet er gelikt uit zien maar blijkbaar ook hetgene onder de body. Een TT01 volledig in blauw aluminium hangen wat ik al al vaak gezien heb mag er goed uit zien maar het blijft een TT01.... (niets ten nadele van een TT01 maar het zal niets veranderen)
Maar om mijn verhaal kort te houden, waarom veel geld uitgeven aan een chassis en hop-ups en geen fatsoenlijke zender?
Ja, een DX3E voldoet, ben ik mee eens maar het is ook niet alles.....
Ook grappig daar mijn ervaring juist het tegenovergestelde is
Mag wezen maar ik heb ook zo mijn ervaringen.
Juist .al die grippers denken dat driften maar wat aanklooien is.
Ik denk dat menig drift chassis beter afgesteld is dan een grip chassis.en om die reden gaan alle drifters voor info naar rcdrift.nl ipv hier misleidende info aan te horen.
Hoewel ik misschien voor jou een "gripper" mag zijn sta ik in mijn gripwereldje ook bekend als een drifter. En eerlijk, alle drifters naar RCDRIFT te sturen is ook zo eenzijdig zoals al eeder de discussie aangaf over het wel of niet locken van diffs.
Hints en tips zijn altijd welkom en niets moet zoals het hiervoor wel anders lijkt. Wat is er mis met zelf leren om de juiste setup te zoeken? Ook een Jos Verstappen kon niet in de Benneton van Schumacher rijden toen die alleen die auto nog kon gebruiken voor een kwalificatieronde, iedere rijder heeft een andere setup...