drift auto maken

hallo , Mijn zoon wil graag driften met zijn auto,
We hebben een tamiya TT01

wat moet ik aan de auto wijzigen om te kunnen driften.
Ik lees achter diff vastzetten ( hoe doe ik dat )
en natuurlijk andere banden

Ok zie ik dat de hoek van de achter wielen naar buiten moet ( 3 graden ) en de voorwielen toespoor 2 graden.

Wie kan ons verder helpen ?

MInko
 
Begin eerst met een set driftbanden, dat doet wonderen.

Het diff locken kan op vele manieren, sommigen lijmen hem vast en andderen duwen iets tussen de planetaire tandwielen zoals een lapje stof.
 
Camber of toe is niet iets wat je persé moet aanpassen. Achterdiff locken, driftbanden er onder, beste zijn HPI T-drifts of de namaak van R2hobbies.

Verstandig is om je achterdiff vol te mikken met hotglue, dat trek je er namelijk ook zo weer uit mocht het nodig zijn.
 
diff volgooien met hotglue is het makkelijkste om het diff te locken, kun je ook makkelijk weer verwijderen. T-drifts (of immitaties) eronder gooien en (dwars) gaan met die banaan.

Ik heb je ook een p.b. verstuurd. :-)
 
Heb je de alu cardan as al?
Kost iets van een 8 euro ofzo.
Die hop up zouden ze moeten verplichten bij elke tt01 ;)
Verder enkel driftbanden,zo deed ik het ook.
Achterdiff locken kan je doen om makkelijker te glijden maar dat zou ik doen indien de wagen nog brushed is.
Met een leuk brushless setje heb je power genoeg om dat niet te hoeven doen.
Succes
 
Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar zonder gelockt achterdiff kom je niet ver, brushed of brushless.

Rijd nu ongeveer een jaar of 5 mee in de NL RCdrift series, en ben echt nog niemand tegen gekomen zonder gelockt achterdiff of spool achter.
 
Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar zonder gelockt achterdiff kom je niet ver, brushed of brushless.

Rijd nu ongeveer een jaar of 5 mee in de NL RCdrift series, en ben echt nog niemand tegen gekomen zonder gelockt achterdiff of spool achter.


Die wijsheid komt puur uit eigen bevindingen.
Gelocked achterdiff is echt niet nodig om te kunnen driften.
Een brushless setje en goede driftbanden is ruim voldoende.
Je hoort mij niet zeggen dat het niet beter zal driften,maar ook niet dat het dat wel doet.Ik kon de auto veel makkelijker controleren zonder gelocked diff en das dan gewoon eigen gevoel.Als iemand anders dat beter kan met een gelocked diff,super voor die persoon dan.Maar ik vind het niet nodig.

Over het chassis,dit is zeker niet slecht maar het is algemeen geweten dat wanneer je de originele cardan as laat zitten met een brushless set,deze super hard gaat zwabberen.Strakke alu cardan as is dus de oplossing.Heeft niets te makken met het chassis op zich.
 
Ik vind brushless sowieso overdreven als je op plastic wielen aan het driften bent. Als je maar met 10km/u aan het glijden bent heb je echt de kracht en het toerental niet nodig. Zeker als je een sensorless set gebruikt heb je wat doseerbaarheidsproblemen.

Toevallig een week geleden nog gezien hoe goed sommige gasten zichzelf vinden, rijden met de duurste auto's die bedoeld zijn om maximaal grip te geven op hoog niveau wedstrijden en dan met een DX2E zender rijden omdat het geld schijnbaar op was ;)
En dan niet blij zijn dat 20 meter verderop ineens iets veel leukers bezig was waardoor al het publiek bij hun vertrok :D
 
Verspilde moeite........

Posts verwijderen als het niet in je straatje past.

Begin nu te snappen waarom er zoveel negatiefs in de rondte gaat over dit forum.
 
Alleen mods kunnen posts verwijderen dus geef niet de schuld aan iemand in dit topic.
 
Maar jouw post is eel erg overdreven.
Waarom een super dure zender kopen als voor die paar keer per maand een dxe ook volstaat.
 
Alleen mods kunnen posts verwijderen dus geef niet de schuld aan iemand in dit topic.

Als een bericht zonder opgaaf van reden verwijderd word weet je ook niet welke mod je erop aan kan spreken, op deze manier kan je dan iig nog iets laten weten...
 
Ik vind brushless sowieso overdreven als je op plastic wielen aan het driften bent. Als je maar met 10km/u aan het glijden bent heb je echt de kracht en het toerental niet nodig. Zeker als je een sensorless set gebruikt heb je wat doseerbaarheidsproblemen.
Best grappige constatering en vooral omdat de keuze voor een BL motor in eerste instantie niets te maken heeft met kracht en/of toerental (binnen rcdrift wereld) maar meer met het feit dat een BL set weinig tot geen onderhoud vereist. Vooral als je rekening mee houdt dat bij het driften men vaker aan het remmen en gas aan het geven is.

Toevallig een week geleden nog gezien hoe goed sommige gasten zichzelf vinden, rijden met de duurste auto's die bedoeld zijn om maximaal grip te geven op hoog niveau wedstrijden en dan met een DX2E zender rijden omdat het geld schijnbaar op was ;)

Waarom zou je dan een duurder model moeten hebben, snap het niet helemaal.

En dan niet blij zijn dat 20 meter verderop ineens iets veel leukers bezig was waardoor al het publiek bij hun vertrok :D
Ook grappig daar mijn ervaring juist het tegenovergestelde is :confused:
 
Toevallig een week geleden nog gezien hoe goed sommige gasten zichzelf vinden, rijden met de duurste auto's die bedoeld zijn om maximaal grip te geven op hoog niveau wedstrijden

Wrong, ik denk dat je dan verkeerd gekeken hebt, meeste gasten van de nl series rijden met een drift chassis, en geen gripchassis.

Vind dit echt een misplaatste reactie, ieder zijn hobby en wij kraken anderen ook niet af.

Laat eenieder in zijn waarde, en als iemand graag driften wil leren dan help hem op de juiste wijze, en anders reageer je gewoon niet.
 
Laatst bewerkt:
Juist .al die grippers denken dat driften maar wat aanklooien is.
Ik denk dat menig drift chassis beter afgesteld is dan een grip chassis.en om die reden gaan alle drifters voor info naar rcdrift.nl ipv hier misleidende info aan te horen.
 
Best grappige constatering en vooral omdat de keuze voor een BL motor in eerste instantie niets te maken heeft met kracht en/of toerental (binnen rcdrift wereld) maar meer met het feit dat een BL set weinig tot geen onderhoud vereist. Vooral als je rekening mee houdt dat bij het driften men vaker aan het remmen en gas aan het geven is.

Welk onderhoud heeft een brushed motor nodig? Er wordt met die plastic wielen totaal geen vermogen omgezet en zullen er ook geen grote stromen lopen waardoor een brushed motor lang zal leven (zeker als je er een onstroorsetje op hebt zitten)
Bij het driften is een goede doseerbaarheid van gas en rem heel belangrijk wat bij de veel gekozen Hobbywing sensorless brushless soms nog wel eens te wensen over laat en met brushed (mits een niet te snelle motor) nooit fout kan gaan.

Waarom zou je dan een duurder model moeten hebben, snap het niet helemaal.

Ik had toch echt iets van een TRF gezien en nog een ander (verouderd) racertje in carbon. Want ja, de body moet er gelikt uit zien maar blijkbaar ook hetgene onder de body. Een TT01 volledig in blauw aluminium hangen wat ik al al vaak gezien heb mag er goed uit zien maar het blijft een TT01.... (niets ten nadele van een TT01 maar het zal niets veranderen)
Maar om mijn verhaal kort te houden, waarom veel geld uitgeven aan een chassis en hop-ups en geen fatsoenlijke zender?
Ja, een DX3E voldoet, ben ik mee eens maar het is ook niet alles.....

Ook grappig daar mijn ervaring juist het tegenovergestelde is :confused:

Mag wezen maar ik heb ook zo mijn ervaringen.

Juist .al die grippers denken dat driften maar wat aanklooien is.
Ik denk dat menig drift chassis beter afgesteld is dan een grip chassis.en om die reden gaan alle drifters voor info naar rcdrift.nl ipv hier misleidende info aan te horen.

Hoewel ik misschien voor jou een "gripper" mag zijn sta ik in mijn gripwereldje ook bekend als een drifter. En eerlijk, alle drifters naar RCDRIFT te sturen is ook zo eenzijdig zoals al eeder de discussie aangaf over het wel of niet locken van diffs.

Hints en tips zijn altijd welkom en niets moet zoals het hiervoor wel anders lijkt. Wat is er mis met zelf leren om de juiste setup te zoeken? Ook een Jos Verstappen kon niet in de Benneton van Schumacher rijden toen die alleen die auto nog kon gebruiken voor een kwalificatieronde, iedere rijder heeft een andere setup...
 
Wrong, ik denk dat je dan verkeerd gekeken hebt, meeste gasten van de nl series rijden met een drift chassis, en geen gripchassis.

Vind dit echt een misplaatste reactie, ieder zijn hobby en wij kraken anderen ook niet af.

Laat eenieder in zijn waarde, en als iemand graag driften wil leren dan help hem op de juiste wijze, en anders reageer je gewoon niet.

Juist .al die grippers denken dat driften maar wat aanklooien is.
Ik denk dat menig drift chassis beter afgesteld is dan een grip chassis.en om die reden gaan alle drifters voor info naar rcdrift.nl ipv hier misleidende info aan te horen.


Goed plan, laten we het eerst en vooral over begrip hebben en minder over grip of geen grip. Ik ben zelf niet met driften bezig, hooguit een beetje sliden over zand bijvoorbeeld, maar beide manieren van rijden vereisen vooral vaardigheid als bestuurder heb ik gemerkt.

Alleen vraag ik me dan af of het dan handig is om dit forum af te schilderen als bron van misleidende info... :rolleyes:
 
nou ja misleidend,er denken een hoop mensen van alles verstand te hebben hier.
En als dan 3 drifters die al een paar jaartjes meedraaien een advies geven en een ander weet het "beter" krijg je dit soort reakties.
Er is natuurlijk niks goed of fout ,iedereen stelt zijn wagen af zoals hij dat het lekkerste vind rijden ,of het nou grippen of driften is.
Wat me wel stoort is dat de meeste "grippers"denken dat driften maar wat glijden is.Terwijl dat als je bijv met countersteer rijd je echt serieus je chassis moet afstellen en daar meerendeels van de tijd mee bezig bent .

Dat zien we namenlijk ook op de club waar we rijden dat het soms wat botst tussen de drifters en grippers.
letterlijk en figuurlijk :D
Ze vinden het vaak zonde om met een grip chassis te gaan driften .maar bijv mischien zelf wel in een 4x4 de kids naar school brengen .

Je gebruikt nou eenmaal wat je mooi en vooral lekker vind rijden.
 
Back
Top