Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik denk dat ik stiekum de 600 meeneem naar de micro meeting. Haha.

Meestal als je wil gaan vliegen bij een vliegclub, moet je een brevet hebben.
Daarom blijf ik lekker een wildvlieger. Als ik bij een club zou gaan, moet ik twee brevetten halen. Een voor de heli's en een voor de vliegtuigen.
Mooi niet dus. Ik heb zo'n 20 jaar bij een rc-auto club gezeten. Ben helemaal klaar met die clubs. Regeltje zus, regeltje zo.

Grtz Marco.
 
Tja Marco, al die regels lijken mij ook niks maar ik kan er eigenlijk niet over mee praten want ik ben nooit lid geweest van een club en heb het alleen van horen zeggen!

Maar neem die 600 maar mee hoor! Kunnen de kleintjes meeliften;)
 
Maar dat brevet heb je dan natuurlijk zo Marco want jij kan al vliegen :P. Ik heb hier gelukkig ruimte zat om te vliegen ( als er geen schapen lopen ha ha) maar dan moet het wel effe snel beter weer gaan worden zeg pffff :-)
 
Dat brevet heb je toch zo gehaald? Volgens mij zijn dat wat basis figuren en laten zien dat je geen idioot bent dus verantwoord je spul bedient.
Denk ook dat de sfeer heel bepalend is. Is het allemaal erg formeel dan hoeft het voor mij ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja een brevet halen lijkt me het moeilijkste niet, naar wat ik gehoord heb hoef je alleen de basisfiguren te kunnen.
Maar de regels er omheen lijkt me niet prettig maar dat zal wel per club verschillen
 
Hoi Wim.
Ik heb niet voor elke heli een opbergkoffer of tas hoor.
En mijn heli collectie is ook niet eens zo uitgebreid hoor.
Ik zal het uitleggen:

De Mini CP en de 2 stuks V120D02S heli's passen bij Godswonder in een Walkera aluminium koffer die ik al een tijdje heb van de vroegere HM4G6 Micro heli.
Deze koffer is vrij smal en lang.Erg fijn formaat kan ik zeggen.
Gemaakt om 1 Walkera HM4G6 ( formaat V120D02S) en bijbehorende zender in te vervoeren.
Mijn 3 Micro heli's passen er helemaal netjes in en liggen dan op een schuimen ondergrond.(zelf uitgesneden)
De deksel heb ik ingelegt met schuim van zodanige dikte dat als ik de kofferdeksel sluit de 3 Micro heli's als het ware liggen opgesloten tussen het schuim.
Hierdoor kunnen ze onmogelijk gaan schuiven of elkaar raken en ze liggen ook nog eens niet al te strak geklemt om zo eventuele schade op te lopen door het schuim dat te strak erop zou kunnen drukken.

Ik heb van vroeger ook nog een grotere Walkera aluminium koffer liggen die ik gebruik.
Deze koffer was bedoeld voor een Walkera HM60B.
Een heli waar ik vroeger erg veel mee heb gevlogen.
Een HM60B is eigenlijk een soort van 400 size.
De Trex450Pro V2 die ik heb past dus helaas niet helemaal in deze koffer want het toestel is net te lang.
Ik vond het zo jammer dat het net niet paste want deze Walkera HM60B koffer is ook van een heel mooi formaat.
Net een slagje kleiner en platter dan die van de doorsnee aluminium koffer waar een 450 size inpast.Jullie kennen ze vast wel.
Ik kan deze koffer door het net wat kleinere formaat makkelijk meenemen achterop de motor.
Een grotere koffer is weer lastiger ivm het uitsteken naar beide zijden.(veiligheid verkeerssituatie, gezemel van politie etc etc)
Ik heb dus maar een uitsparing gemaakt aan de achterzijde van de koffer waardoor er nu het staartgedeelte van de Trex450Pro iets uit kan steken.
Laat het een 5 centimeter maximaal zijn.
Oke, het ziet er minder fraai uit maar het gemak dat ik er van heb weegt zwaarder voor mij.
Op die manier vervoer ik dus de Trex450Pro V2.

Mijn Gaui 500X QuadCopter die best wel van een fors formaat is kan niet zo makkelijk in een koffer.
Het toestel inklappen waar het normaal voor bedoeld was kan bij mij niet meer omdat ik haar door de tijd heen behoorlijk vermaakt heb.
De Gaui 500X QuadCopter transporteer ik dmv mijn eigen vermaakte 'rugzak'.
Eeen aantal van hier kennen het wel.
Op die manier zit de QuadCopter strak gefixeert achterop mijn rug en op die manier kan ik dit toestel overal mee naar toe nemen.
Zelfs als ik met de motor naar Zeeland zou rijden dan is het meenemen van het toestel op deze manier geen enkel probleem.
Enige manko is de vele blikken die ik krijg van mede weggebruikers die vaak totaal niet snappen wat er daar nou in hemelsnaam rondrijdt. Ha ha ha ha ha

Dan blijft de Master CP over.
Ik heb er nog over gedacht om daar een speciale aluminium koffer voor te halen.
Heb ze al zien staan bij Chinese Webshops voor weinig pegels.
Maar vind het toch niet nodig.
Ik wikkel deze Master CP met opgevouwen Main Blades in een zachte roze deken en daarom heen een dikke postbode elastiek.
Op deze manier bescherm ik haar toch wat tegen eventuele transportschade en omdat de Master CP van nature toch al een soort van tank en budget heli is ben ik er wat minder zuinig mee dan mijn overige toestellen.

Oja............
Was haar bijna vergeten: de Walkera HM-UFLY.
Dit toestel past ook uitstekend in de Walkera HM60B aluminium koffer.
Nee, niet tegelijkertijd met de Trex450Pro erin maar wel seperaat.
Maar omdat ik doorgaans niet zoveel vlieg met de HM-UFLY is het vervoeren daarom ook geen enkel probleem.

Dan nog even over dat clubvliegen...........
Ondanks dat ik net als Wim ook nooit lid ben geweest van een vliegclub vind ik het gevoelsmatig ook helemaal niet wat om bij een club te gaan vliegen.
De sfeer zal vast wel goed kunnen zijn hoor, daar horen jullie mij niet over.
Maar omdat ik al dik 10 jaar lang een zeer fervente wildvlieger ben zijn al die regels die een vliegclub hanteert helemaal niets voor mij.
Vijheid blijheid zeg ik altijd maar.
De laatste jaren hebben wij hier een fijne kliek fervente wildvliegende helikopter piloten opgebouwd.
Het is maar een man of 5 maximaal, maar toch wel een aardige stelletje waarmee inmiddels al heel wat vlieguren zijn gemaakt.
En kan zeggen dat we dit jaar van plan zijn om er nog meer uren en stick-time van te maken.

Wij vliegen hier wild met een man of 12 in totaal denk ik.
Iets meer dan de helft daarvan heeft de behoefte om toch meer met vliegtuigen bezig te zijn.
Helemaal geen probleem en wij hebben ook nog eens het geluk dat wij 2 hele mooie grote velden hebben die hemelsbreed een 6 kilometer uit elkaar liggen waarbij er op het ene veld alleen maar met vliegtuigen wordt gevlogen en op het andere veld alleen maar met helikopters.
Oke, zo af en toe vliegt alles door elkaar op hetzelfde veld, maar over het algemeen is het gescheiden van elkaar.
We hebben die afspraak gemaakt omdat wij als groep erachter kwamen dat vliegtuigen en helikopters elkaar 'bijten' als ze gelijktijdig in het luchtruim vertoeven.
Ik zal hier niet uitleggen wat ik met 'bijten' bedoel, want dat weten jullie vast wel maar neem van mij aan dat helikopters en vliegtuigen echt appels en peren zijn en niet fijn zijn om tegelijk mee rond te vliegen.

Ik heb dus de grote bof dat ik met een 4 vaste heli vliegmaatjes vaak sta te vliegen op wat ik vind het mooiste veld dat wij hebben hier in de ruime omgeving.
Noem het gerust de achtertuin van onze Koningin Beatrix.Letterlijk en figuurlijk.
Wil er niet teveel over opscheppen ( Ha ha ha ) maar er is geen enkele andere piloot die op zo'n mooi en Koninklijk veld mag vliegen hier in Nederland.
Wij harde kern heli piloten vliegen dus vrijwel elk weekend op Koninklijk gebied rond en dat voelt verdomde goed kan ik zeggen.
Ik doe dat overigens al dik 10 jaar en geniet er elke keer veel van.
Vooral zomers is het een pracht locatie en vele vliegmaatjes die ik ken zullen ook dat beamen.

Wat vliegclubs betreft is het heel goed dat ze er zijn hoor.Ik ben blij voor ze.
Maar voor mij absoluut geen optie.
Ik geniet vrijwel elk weekend samen met de vliegmaatjes van het wildvliegen en al jarenlang gaat dit goed met onze eigen gemaakte afspraken en regels.
We hebben echt met z'n allen een pracht hobby.
Ik heb dat al vaker gezegt en zal het nog eindeloos blijven herhalen.
Want zeg nou zelf: van helikopter vliegen krijgt men toch NOOIT genoeg!!
Fijne zondag.
Vr Gr D
 
Ha ha ha ha...........
Een ex-vriendin van me zei ooit eens tegen mij: Erwin, jij had dominee moeten worden.
Ha ha ha ha ha
Ik heb dus mijn roeping gemist.Ha ha ha ha
Vr Gr D
 
Hahahaha die Erwin! Dominee......:rolleyes: Hahaha

Maar wel weer genoten van je verhaal en je enthousiasme in onze mooie hobby!

Maar je hebt je zaken goed voor elkaar, wat betreft het vervoer van je spullen merk ik wel, dus toch geen aanhanger nodig!:D

Eigenlijk hebben jullie daar op het Loo een soort van eigen clubje en ik zie regelmatig de foto's en filmpjes van onze vriend Freddie, waarvoor dank, en het ziet er altijd erg gezellig uit daar op de koninklijke vliegclub "Trix" in Apeldoorn!:p

Ben dan ook zeker van plan om 1 of meerdere keren jullie club te bezoeken en de Zeeuwse wenkwieken daar ook eens uit te slaan!
 
Hoi beste Wim.
Dankjewel kerel.
Wij: de harde kern helivliegers hier die op het Loo vliegen zijn inderdaad heel erg gezegend met die vlieglocatie.
Met name zomers is het een top locatie.
Er zullen vast mensen zijn die denken dat ik zwaar aan het overdrijven ben, maar echt het is een super vlieglocatie.
Niet vanwege Bea alleen hoor.Ha ha ha ha ha
Maar meer omdat het veld heel erg fijn is om te kunnen helivliegen.
Hele hoge bomen rondom die de wind vaak afvlakken of zelf tegenhouden.
Er mogen geen honden op het veld komen dus op een enkele drol na die je met een loep moet zoeken is het veld helemaal schoon.

Enige nadeel, maar daar kan men zich op instellen is dat de bomen zomers veel blad hebben en je daar last van kunt hebben omdat de heli ietwat weg kan vallen tegen de achtergrond.
Maar zelf ben ik er helemaal aan gewend en heb nauwelijks last van de bomen.
Het veld is helemaal omheind met een houten hekwerk van ±1 meter hoog.
Zomers staan er echt veel mensen achter de hekken te kijken hoe wij onze helivliegkunsten vertonen.Zeer vermakelijk al die aandacht en dan ben ik nog niet eens een ijdeltuit.Ha ha ha ha
Dus ook nog een best wel veilig want er lopen dan doorgaans geen mensen zomaar kris kras over het veld in het gebied waar onze heli's rondvliegen.

En Wim kerel, jij bent echt van harte welkom om mee te vliegen met ons.
Ik weet dat het helaas een pleuris end is vanuit Zeeland maar hoop echt dat je aankomende zomer eens jouw Zeeuwse wentelwiekmachines hier bij ons kunt rond laten fladderen.
We kunnen nadien ook nog eens een hapje ergens eten indien jij dat leuk vind.
Ik ken nog een friettent in de buurt die hele goeie en lekkere friet heeft.En ook een pindasaus om je vingers bij op te eten.Ha ha ha ha
Ik trakteer gasten zoals jou met alle plezier op een heerlijk Apeldoorns frietje.
Vr Gr D
 
Ha ha ha ha ha ha......................
Hoor net op het nieuws dat het aankomende week een onstuimig weekje gaat worden.
Veel regen en harde wind. Helaas is dat niet anders.
En op woensdag wordt het zelfs 13 graden!!!!!!!!!!!!!
Ha ha ha ha ha ha, heerlijk.
13 graden mannen!!!!!!!!!
Vr Gr D
 
Daarnet even weer geprobeerd om de Master CP met een 2S 1000Mah Lipo te laten vliegen.
Het bind proces verloopt oke en gaat goed.
Kan na het binden ook alle Swash servo's laten bewegen.
Maar..............
Zodra ik er gas op wil zetten gebeurt er geen sodemieter.De hoofd en staartmotor blijven zo dood als een pier.
Zou dat kunnen komen omdat de regelaar geen 2S Lipo 'slikt'?
Vreemd toch?
Iemand een idee?
Vr Gr D
 
Erwin kerel, ik neem je aanbod graag aan!;) Gezellig man!

En je Master CP op 2s? Ik denk toch dat het te weinig is, vliegt toch op 3s?
Ik denk dat je regelaar alleen 3s wil en je bec doet het wel want je servo's initialiseren zich. Maar je bec levert ook geen 11,1 V maar wat zal het zijn bij de Master CP? 4,8V?
 
Ha ha ha ha ha ha......................
Hoor net op het nieuws dat het aankomende week een onstuimig weekje gaat worden.
Veel regen en harde wind. Helaas is dat niet anders.
En op woensdag wordt het zelfs 13 graden!!!!!!!!!!!!!
Ha ha ha ha ha ha, heerlijk.
13 graden mannen!!!!!!!!!
Vr Gr D

Ja, heerlijk dat we in de dubbele cijfers komen qua temperatuur.
Maar dat geldt ook voor de wind.
yellowflashcolorzpdt21.gif

Ons geduld word wel zwaar op de proef gesteld.

Jullie hebben daar in Apendorp wel een super locatie daar bij paleis het Loo, Erwin.
Moest vorig jaar wel ff wennen toen ik daar voor het eerst met de 600 ging vliegen.
Op m'n eigen vlieg stekkie heb ik toch net iets meer de ruimte.
En op onze vlieglocatie ijsseloord 2 kan ik helemaal los gaan met de 600.
yellowflashcolorzpdt011.gif

Kom dus snel weer een keer buurten op het grote Loo veld.

Grtz Marco.
 
Ook jij van harte welkom Redman!!

Wim..............
Klopt, de Master CP is bedoeld voor vliegen op 3S Lipo.
Maar wilde eens proberen of het ook zou gaan op 2S Lipo.
Vroeger heb ik veel zaken uitgeprobeerd met CP heli's te doen laten vliegen op 2S Lipo.
Vaak ging dat goed.
Ik had zelfs een KDS450S vliegend op een 2S 2200Mah Lipo pack.Ha ha ha ha
Voor relaxed rondtoeren ging dat perfekt.
Kasper vliegt zijn verkleinde HM60B ook nog op 2S Lipo pack.
Zit dan welliswaar een andere motor en regelaar in maar het vliegt er super op.

Helaas slikt mijn Master CP dus geen 2S Lipo packje.
No problemo dan houd ik het gewoon bij mijn 3S packjes.
Vr Gr D
 
Zelf zit ik af en toe met een schuin oog naar een SuperCP of een MasterCP te lonken maar ik vind het altijd zo jammer van de brushed motoren en straks komen ze misschien met een brushless uitvoering en dan zit ik met die brushed torretjes....
Of ben ik nu te zeikerig?

Misschien ben ik wel te negatief na mijn ervaringen met de Blade mCPx van vorig jaar.
Oke hij is crashbestendig maar wat een knake heli wat betreft de tail is dat zeg en als ik dan naar de SuperCP kijk denk ik: heeft ie geen last van tailblowouts of is dat hetzelfde als bij de mCPx?

Marco, jij hebt toch een SuperCP? heb je last van een wegdraaiende staart bij deze heli?
 
Mag ik mijn input ook even geven?
Ik vlieg met de Mini CP.
Verleden jaar 500 vluchtjes gevlogen met de fully Brushed Blade mcp-X
De perikelen die jij opnoemde Wim ken en heb ik ook gehad.
Daarom was ik wel klaar met die Blade mcp-X na de nodige vluchtjes.

Mijn Mini CP vliegt werkelijk stukken beter dan de Blade mcp-X ooit heeft gedaan.
Tot op heden ± 75 vluchtjes mee gemaakt en moet zeggen: voorbeeldige machine.
De Mini CP en Super CP lijken op elkaar dus zal behoorlijk in de buurt komen van Redman zijn vliegervaringen.

Wat jouw insteek betreft over die heli's met Brushed motoren.............
Ook ik dacht er een tijdje geleden precies zo over.
Maar weet je.......dit soort toestellen vliegen zelfs Brushed ook erg goed.
En het mooie van alles is, is dat die Brushed motoren bijna geen drol kosten.
Vervangen is een eitje en kan zelfs een jochie van 10 jaar zelf doen.
Ik heb nu de Mini CP en de Master CP fully Brushed.
Maar ervaar het echt niet als een soort van negatieve smaak ofzo.
De heli's geven zoveel vliegplezier dat je het vervangen van tijd na tijd met de Brushed motoren graag voor lief neemt.

Kijk, je hebt ook de V200D03 CP heli.
Precies hetzelfde formaat als de Master CP maar dan helemaal Brushless en met CP staart.
Alles alu erop en ziet er gelikt uit.
Maar de spare parts kosten meer en de heli is in aanschafprijs ook veel duurder dan de Master CP.
Dan de Mini CP of de Super CP...........beiden helemaal fully Brushed.
Daarentegen kun je ook een nieuwe Blade mcp-X fully Brushless kopen.
Maarja......kost je wel bijna 200 euro voor zo'n heli.

Ik zou zeggen: probeer het eens kerel.
Je valt je met een Mini CP. Super CP of met een Master CP echt geen buil en het zal ook geen krater slaan in je budget.
Vr Gr D
 
Erwin,

Dank voor je input en ik was even vergeten dat jij ook nog een miniCP hebt! Hahaha
Het gaat allemaal zo snel!
En wat de spares betreft, die kosten idd geen drol.
Zelfs de motoren van de MasterCp kosten bijna niks!

Kijk dit is toch het fijne van zo'n forum! Het geeft me toch weer een andere kijk op de brushed motoren.
Zal er nog eens over nadenken wat het zou moeten worden, een SuperCP of een MasterCP;)
 
@Wim. Net zoals Erwin het al vermelde.
Is de Super CP echt superrrrr.
yellowflashcolorzpdt06.gif

De staart is knake strak. Ook met pitch pumpen. De pitch curve in idle up 2 heb ik hiervoor aangepast. Waardoor ze lekker op en neer stuiterd. De trhottle curve is 100% lineair.
imag0844o.jpg

Volgende week hebben we een indoor, en dan zal ik eens kijken of de staart het allemaal bij kan houden als er flinke door draaiers ermee gemaakt worden.
Heb al met de Mini CP mogen vliegen tijdens een eerdere indoor.
En dat staartje hield het goed. Dus dan zal het 100% zekers met het staartje van de Supert ook wel goed zitten.
Kan niet wachten dat ik deze kleine dame buiten aan de tand kan voelen.

Grtz Marco.
 
Vet die curves.
Bedankt Redman!!
Dat ga ik straks ook eens proberen.

Zelf nog nimmer een wegslaand staartje gehad van de Mini CP.
Niet met bochten en wind erbij tijdens buiten vliegen en ook niet met flipjes inzetten.
En dan lijkt me dat het staartje toch echt op z'n flikker krijgt of in elk geval wel beter z'n best moet doen om de heli in het gareel te houden.
De Blade mcp-X had hier wel last van.Echt naadje was dat.De lol gaat er dan snel vanaf.
Met name als er iets wind stond en ik teveel vergde van de heli sloeg het staartje weg.
Hetzelfde fenomeen wat ik overigens ook bij die fucking Blade 130-X had.Arrghhhhhhh
Mede daarom nooit die Blade Nano willen proberen.
Ben gekke henkie niet.

Zelf denk ik dat een Master CP jou beter zal bevallen Wim.
Tenzij jij echt vaak binnenshuis wilt vliegen dan is de Mini of Super CP uitermate geschikt.
Die het buiten met wat wind erbij overigens ook dan goed doet hoor.
Binnen is de Master CP niet echt een aanrader.
Omdat het knake weer is en het mij vaak jeukt en zelfs het douchen niet helpt.....ha ha ha Redman toch.......is het binnen vliegen met de Master CP wel ietwat tricky.
Men repte vroeger al dat het binnen vliegen met een Trex250 niet geheel ongevaarlijk was en dat gaat dus ook op voor deze Master CP.
Ik zit al lang genoeg in de heli's waarbij ik veel vreemde zaken heb meegemaakt.
Dus steeds als ik de Master CP binnen in de woonkamer op slechts een paar meter van me af hoover dan gaat het zekers een paar keer door m'n hoofd dat er dan op zo'n moment niet plots een servo dood moet gaan waardoor de heli dan recht in m'n bakkes kan vliegen.
Maarja........gokjes horen erbij dus we gaan vrolijk door.
Vr Gr D
 
Back
Top