Chow
Forum veteraan
Marco, ook jij heel erg dank voor je input!
Ik begin steeds enthousiast te worden![]()
Ik kan je geruststellen qua mcpx versus walkera micro. Ik heb twee mcpx-en gehad naast toendertijd mijn Genius CP. Het verschil is dag en nacht. De eerste mcpx V1 heeft een crash tegen een mangoboom niet overleefd. Heb toen eigenwijs als ik was een mcpx V2 gekocht in de veronderstelling dat deze zeker op het niveau van de genius zou komen. Niks was minder waar. Ook de v2 was een nerveus flauwekul ding. Ik heb hem daarom maar verkocht. Ik vlieg de genius CP nu 18 maanden al en heb er echt lol van. Dat hij brushed is maakt niks uit. Heb in die 18 maanden 1 keer de motoren vervangen. Sinds een week nu dus ook de Super CP en die is eigenlijk nog beter. Tail is strakker en hij heeft ietsje meer power. Neemt niet weg dat de Genius wel na 18 maanden nog steeds mijn favoriet is. Kan dat ding met 5 vingers in m'n neus en ogen dicht heerlijke door bochten gooien. Zal met de Super ook kunnen maar heb die nog niet buiten kunnen vliegen. En elke heli vliegt anders uiteraard.
Voor het geld wat een Super kost BNF zou ik het niet laten. Ik weet dat binnen vliegen niet optimaal is maar het is beter dan niks in de winter. Ik vlieg minimaal een lipo per dag binnen. Gewoon even omdat het relaxed is. Met de Super haal ik 7 minuten op een lipo en heb voor de zekerheid de timer op 6 minuten staan.
Maar ook buiten doen de kleintjes het prima. Mijn Genius is buiten bijvoorbeeld minder gevoelig voor wind vergeleken met de V120. Enige nadeel van zo'n kleintje buiten is dat je soms in je enthousiasme wat te ver weg gaat en dan zie je al snel niet meer wat voor en achter is. Ook groot voordeel van een micro is dat hij extreem makkelijk mee kan met vakantie. De Genius is dus al een paar keer in Suriname geweest en een keer in Zweden. Hij past in een koffertje die ik nog had van mijn inmiddels overleden V100D01.
De Master CP is een 200 sized trainer. Ook erg leuk zoals je merkt aan de columns van Erwin maar ik vind dat een 100 sized eigenlijk niet mag ontbreken in de collectie. Zeker niet op het niveau waarmee Walkera ze maakt.
Lekker mee naar Zweden..

En zo is ze reisklaar..

Onder de carport vliegen in Suriname..