Verzameltopic Walkera CP helicopters

Marco, ook jij heel erg dank voor je input!

Ik begin steeds enthousiast te worden;)

Ik kan je geruststellen qua mcpx versus walkera micro. Ik heb twee mcpx-en gehad naast toendertijd mijn Genius CP. Het verschil is dag en nacht. De eerste mcpx V1 heeft een crash tegen een mangoboom niet overleefd. Heb toen eigenwijs als ik was een mcpx V2 gekocht in de veronderstelling dat deze zeker op het niveau van de genius zou komen. Niks was minder waar. Ook de v2 was een nerveus flauwekul ding. Ik heb hem daarom maar verkocht. Ik vlieg de genius CP nu 18 maanden al en heb er echt lol van. Dat hij brushed is maakt niks uit. Heb in die 18 maanden 1 keer de motoren vervangen. Sinds een week nu dus ook de Super CP en die is eigenlijk nog beter. Tail is strakker en hij heeft ietsje meer power. Neemt niet weg dat de Genius wel na 18 maanden nog steeds mijn favoriet is. Kan dat ding met 5 vingers in m'n neus en ogen dicht heerlijke door bochten gooien. Zal met de Super ook kunnen maar heb die nog niet buiten kunnen vliegen. En elke heli vliegt anders uiteraard.
Voor het geld wat een Super kost BNF zou ik het niet laten. Ik weet dat binnen vliegen niet optimaal is maar het is beter dan niks in de winter. Ik vlieg minimaal een lipo per dag binnen. Gewoon even omdat het relaxed is. Met de Super haal ik 7 minuten op een lipo en heb voor de zekerheid de timer op 6 minuten staan.
Maar ook buiten doen de kleintjes het prima. Mijn Genius is buiten bijvoorbeeld minder gevoelig voor wind vergeleken met de V120. Enige nadeel van zo'n kleintje buiten is dat je soms in je enthousiasme wat te ver weg gaat en dan zie je al snel niet meer wat voor en achter is. Ook groot voordeel van een micro is dat hij extreem makkelijk mee kan met vakantie. De Genius is dus al een paar keer in Suriname geweest en een keer in Zweden. Hij past in een koffertje die ik nog had van mijn inmiddels overleden V100D01.
De Master CP is een 200 sized trainer. Ook erg leuk zoals je merkt aan de columns van Erwin maar ik vind dat een 100 sized eigenlijk niet mag ontbreken in de collectie. Zeker niet op het niveau waarmee Walkera ze maakt.

Lekker mee naar Zweden..

7638289488_83a6413015_b.jpg

En zo is ze reisklaar..

img2012022100027.jpg

Onder de carport vliegen in Suriname..

42430138069120860853151.jpg

Lekker om de heli mee te nemen op vakantie, Chow
yellowflashcolorzpdt19.gif

Heb zo ook de toen M120D01 mee genomen naar Duitsland.
Had nog een koffer waar de M120D01 samen met de 2801pro in paste.
In die zelfde koffer gaan nu de M120d01S, Super CP en Ladybird.
En omdat de Devo12s in z'n eigen koffer zit. Moet ik helaas twee koffers meenemen.
Ach, als we met de auto gaan is geen probleem.
yellowflashcolorzpdt03.gif

Kan dan eigenlijk ook maar gelijk de 600 menemen op vakantie.
yellowflashcolorzpdt04.gif

Ze maakt me af.
yellowflashcolorzpdt07.gif

Grtz Marco.

Ach afwachtend op bepaalde antwoorden, zit ik alvast voorbereidend werk te doen;) en ja dan kom je wel eens wat tegen zag nl. ook een schijt prijs voor de V450D03 icm 12S voor 550USD incl verz.:D

Dank je Chow voor je verhaal!

Mooie plek om met een micro te vliegen heb je daar in Suriname!

Marco, dan gooi je toch gewoon een koffer van je vrouw eruit en dan kan jij je 600 meenemen
Yellow_Flash_Colorz_PDT_29.gif

Ach afwachtend op bepaalde antwoorden, zit ik alvast voorbereidend werk te doen;) en ja dan kom je wel eens wat tegen zag nl. ook een schijt prijs voor de V450D03 icm 12S voor 550USD incl verz.:D

Die 550USD is nog niet eens zo'n hele gekke prijs.
Mocht je iets van 50 euro aan BTW en inklaringskosten moeten betalen ben je nog goedkoop uit.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Grtz Marco.

Dan gewoon meenemen Marco!
up.gif

Ik neem m'n 500 ook mee op vakantie hoor maar wij gaan met de sleurhut, dus ook ruimte genoeg!;)

Jazekers. Ik ben wel toe aan vakantie al. Met name de zon mis ik enorm. Ik neem het liefst geen complexe heli's mee op vakantie. Moet er niet aan denken dat je de eerste dag al iets sloopt en dan 3 weken zit te balen. Daarom is een micro ook fijn. Daar valt eigenlijk niks aan te slopen en een tube secondenlijm is genoeg om eventueel kleine schades te repareren.

Dat ben ik wel met je eens Chow maar ik neem altijd een klein koffertje met spares en gereedschap mee in de caravan.
maar als je het vliegtuig in gaat word dat lastig en dan zijn de micro's erg handig

Dat ben ik wel met je eens Chow maar ik neem altijd een klein koffertje met spares en gereedschap mee in de caravan.
maar als je het vliegtuig in gaat word dat lastig en dan zijn de micro's erg handig

Het koffertje van de micro is zo klein dat hij in mijn grote koffer past tussen mijn kleding. Werkt perfect. Ik neem alleen extra tailblades mee in principe en mainblades. Die tailblades zijn van hard plastic en kun je mogelijk breken. Verder dus een schroevendraaiertje en secondenlijm. That's it. Gaat altijd goed.

Back