Wildhawk met UBEC en 3s lipo

  • Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
A

apachedemo

Guest
Hallo

Mijn wildhawk vliegt met een verschrikkelijk zware 8.4 nihm accu, Hij klimt hierdoor erg langzaam. Dus ik vroeg me af of ik ook een 3s lipo kan gebruiken met een UBEC er tussen die 9v output heeft (9V 4.5A UBEC 2-5S Lipoly (6-23v))

Of kan ik gewoon direct een 3s lipo er op aan sluiten?
(Over de motor en ESC is geen informatie te vinden)

Groeten Sybren
 
Sybren,

Daar dient een BEC helemaal niet voor, deze is bedoelt om de ontvanger aan te sturen.....niet de motor en regelaar.

9V op 4,5 A output is met de grove borstel 45 Watt.....

Wat leesvoer over wat een BEC is :

verschillende-types-bec

Je zou een 2S lipo kunnen gebruiken, als je ESC niet beschikt over een lipo save functie dan apparte liposaver er tussen.

Stevo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sybren,

Daar dient een BEC helemaal niet voor, deze is bedoelt om de ontvanger aan te sturen.....niet de motor en regelaar.

Ik weet wel wat een BEC is ;) maar volgens u zou het niet gaan werken?
 
Hoi Sybren,

Normaal gesproken gebruik je een externe bec alleen als je bijvoorbeeld een model vliegt met vele servo`s, zo ontlast je de speedcontroller (esc) die blijft dan koeler. Bijkomend voordeel is; als de esc toch doorbrand, blijf je toch controle houden over je model.
De wildhawk heeft geloof ik twee microservo`s en heeft dus totaal geen externe bec nodig!
Als jij met een met 3S (11.1volt) lipo wilt vliegen, zul je moeten onderzoeken of je huidige motor/esc combinatie de hogere voltage accepteert, als je het echt niet weet zou je het gewoon eens kunnen proberen en de temperatuur v.d. esc goed in de gaten houden, als hij dan toch erg heet wordt kun je alsnog een geschikte esc bij halen.
Wat jij dus nodig hebt is een geschikte esc met ingebouwde bec.
Kijk ook [URL="
filmpje [/URL] eens over het opvoeren van een wildhawk.

Veel succes,

Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal gesproken gebruik je een externe bec alleen als je bijvoorbeeld een model vliegt met vele servo`s, zo ontlast je de speedcontroller (esc) die blijft dan koeler.. De wildhawk heeft geloof ik twee microservo`s en heeft dus totaal geen externe bec nodig!

Ik weet wel wat een BEC is en waar je het voor gebruikt;)
Ik heb al een tijdje ailrons op mijn wildhawk en nog een servo voor spul te droppen dus in totaal 5 servo's heb ik op mijn wildhawk.
Ik weet ook wel wat ik voor brushless en esc enz.. ik moet gebruiken als ik de wildhawk wil opvoeren, maar ik vroeg me af of een BEC de spanning van 11.1 volt verlaagt naar 9v voor de ESC ook zou werken? IK besef me nu pas dat die BEC maar 4 ampere levert, dat is volgensmij veeeeeeeeell te weinig voor de motor, ontvanger, en 5 servo's:confused:

Groeten Sybren
 
Blijkbaar toch niet helemaal... De BEC stuurt de motor niet aan. Dat is je regelaar. Een BEC voorziet alleen de servo's van stroom. Niets meer en niets minder. Als de servo's meer stroom vragen dan de BEC kan leveren zal ie warm worden en mogelijk zichzelf uitschakelen. Twee servo's op de ailerons, een op hoogte en een op richting. En dan nog eentje om dingen te droppen.
De maximale stroom wordt dan getrokken als je alle vijf de servo's tegelijk maximaal belast. Dat ga je met een Wildhawk niet redden. Tenzij je gruwelijk sterke servo's hebt en een veel te kleine BEC. De stroom die een ontvanger vraagt is te verwaarlozen.

Willem.

Ik weet wel wat een BEC is en waar je het voor gebruikt;)
 
Blijkbaar toch niet helemaal... De BEC stuurt de motor niet aan. Dat is je regelaar. Een BEC voorziet alleen de servo's van stroom. Niets meer en niets minder.

Willem.

Beste Willem

Ik weet wel dat een BEC daar helemaal niet voor bedoelt is, Maar ik vroeg het me gewoon af, maar het gaat zo te zien niet werken

Sybren
 
Misschien voor de duidelijk heid voor wat ik precies bedoel
843118_560518250642299_1257903396_o.jpg


Sybren
 
Sybren,

In post 2 werd reeds duidelijk gemaakt dat het een NO GO is wat dat betreft , ik heb mooi het wattage vermeld wat de BEC kan leveren, dat zal nooit genoeg zijn voor je motor setup en de BEC (en de rest van je toestel als het vliegt) gaan er mee in de vernieling.

Alle mogelijkheden zijn aangereikt.

Een BEC op dergelijke wijze gebruiken om een beperkte, verouderde setup, te maskeren is problemen vragen, simpeler kan ik het echt niet uitdrukken.

Spaar voor iets degelijks of gebruik een 2S lipo met liposaver als je ESC niet programmeerbaar is.

Je gaat niet noodzakelijk meer vermogen hebben met een 2S lipo maar het gewicht zal minder zijn dan een Nicad/mh accu zodat de totale performantie van het toestel toch beter zal zijn.

Stevo
 
Indien nodig zou je met 2s LiPo een wat zwaardere prop kunnen gebruiken. Hou wel de motor/regelaar-stroom in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top