Heb de link van prob-er op een Duits forum geplaatst, komt nog niet eens een reactie op.
niet zo gek denk ik als dat draadje op het Duitse forum ongeveer met eenzelfde persbericht begint.(en de discussie ook daar al vele malen op niet ter zake doende wijze ontspoort is)
en ja als je er van uit gaat dat shit happens en leren doen we nooit dan is elke diskussie hier verder overbodig.
Relativering, al is het maar voor je eigen gemoedsrust is prima maar lost verder niets op.
Als die windstoot inderdaad de oorzaak is, is het dus niets meer dan
een tragisch ongeval...
Ja en dat geloof ik dus niet; dit is me iets te makkelijk naar voren gebracht en strookt niet met mijn ervaring hoe er op populaire hellingen in Duitsland gevlogen wordt.
Als ik mij indenk hoe mogelijke ongevallen van deze impact plaats kunnen vinden staat een windstoot niet direct bovenaan als oorzaak.
Mijn ervaring: Wasserkuppe, een paar vliegers vliegen konstant heel kort op de helling met zeer hoge aanduiksnelheden vlak voorlangs.
Kennelijk geen enkel benul dat hun overzicht en uitwijkruimte heel beperkt is.
Aangezien ze kennelijk tot de ''alte kameraden'' behoren hoor je hier geen flugleiter over, nee dit wordt kennelijk als erg stoer gezien.
Ze veroorzaken oa dat uitvliegen van anderen ernstig belemmerd wordt en veroorzaken tevens nogal wat aanvliegingen en schaden, vooral bij anderen.
excuses bij schade aan anderen zijn ver te zoeken.
kennelijk is deze manier van vliegen daar in de mode maar ik hoop van harte dat dit hersenloze imponeervliegen hier niet overgenomen wordt.(Tegen dynamisch vliegen aan de helling is op zich niets en kan erg mooi zijn maar dient wel in het volle besef te gebeuren van je verantwoordelijkheid; dit betekent bv dat als je zo hard zo en dichtbij vliegt je een meekijker zou moeten hebben)
Een ongeluk op deze wijze veroorzaakt waarbij een medevlieger wordt getroffen lijkt mij dan ook veel waarschijnlijker dan ''kontroleverlies door een bui'' maar dan vind ik het ook veel begrijpelijker dat de toedracht door partijen verhult wordt.