gas turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik. En dan vind ik je filmpjes, en dit topic. En je facebook pagina, maar ik heb en wil ook geen facebook.

Hugo
 
Nou, dan hap ik wel.

Het ziet eruit alsof je gassen, brandstof en lucht als zuurstofdrager, onder druk in de motor perst. Wat ik me dan afvraag:
- Wat voor toevoerdruk;
- Wat is het verschil in opgewekte stuwdruk tussen de motor in werking, dus met het mengsel ontstoken, en met alleen toegeleverde druk van de gassen. Dus heeft de motor toegevoegde waarde, gebeurt er iets daar binnenin?

Mijn vragen zijn deels gebaseerd op scepsis, dat zeg ik eerlijk, maar ook ik heb wel eens een toestel bedacht dat op dit forum is afgefakkeld (figuurlijk), maar dat wel gevlogen heeft. Wellicht dat wat meer uitleg en gegevens, bijvoorbeeld de antwoorden op mijn vragen, de scepsis wat kan wegnemen.

Hugo
ten eerste dit.zowel de turbine als commpressor wiel zijn onbewerkt .ik sta te draaien met gezaagde wielen.ten tweede ,het is allemaal modulair,je kan natuurlijk veel meer commpressor druk generen door er een ,betere c.p grotere op te zetten,of een andere of extra eind trap,er kan een andere as in bij voorbeeld. nogmaals het is turbine geen straal motor als ''by pass'' of als kern voor andere doel einden te gebruiken.en ja er gebeurt van alles van binnen.
 
Ja, ik. En dan vind ik je filmpjes, en dit topic. En je facebook pagina, maar ik heb en wil ook geen facebook.

Hugo
ook ik heb geen face boek,dat is mijn nichtje,die heet ook zo grapje van mijn broer .''google''afbeeldingen moet het zijn mijn fout .daar staat van alles ,heleboel documentatie. wel kijken bij ''pre mix turbines '' uiteraard
 
Ik google op 'SELWIN LISAND turbine', dan kies ik plaatjes, en dan vind ik niks over je gasturbine. Een linkje is wellicht handiger dan een set aanwijzingen.

Dank,

Hugo
 
Maar als ik het goed begrijp zijn er overeenkomsten tussen jouw ontwerp en dit patent? Wat zijn de voordelen ervan boven conventionele techniek?
 
Maar als ik het goed begrijp zijn er overeenkomsten tussen jouw ontwerp en dit patent? Wat zijn de voordelen ervan boven conventionele techniek?
dit patent op zich daar heb ik niets aan ontleent.''pratt&whitney''hebben er ook een zij gebruiken geen externe commpressor.maar direct van hun laatste compressor trap,om vervolgens het zelfde te doen als ik .het is stromming leer, lucht gedraagt zich op een bepaalde manier.nog meer huis werk,het zijn verchillende dicipilnes door elkaar.voordeel dit is veel rustiger, morgen maar weer een film maken voor de duidelijkheid.
 
Voor welke modelbouwturbine is dit dan een vervanging? En wat zou zoiets moeten gaan kosten?
sony doet gek dan maar naar de mack.vervanging? dit is zowiezo lab setting je kan er mee experimenteren,als je wilt weten hoe een turbine werkt is dit een op stap punt.
allicht dat hij de lucht in kan zal wel. ik kan hem geloof ik voor onder de ''drie honderd euro'' leveren
 
Maar je zegt dat je wilt aantonen dat het goedkoper kan. Goedkoper dan wat dan? Bestaat er al zoiets op de markt?
En die 300 Euro, is dat helemaal compleet? RTR zullen we maar zeggen?
 
Maar je zegt dat je wilt aantonen dat het goedkoper kan. Goedkoper dan wat dan? Bestaat er al zoiets op de markt?
En die 300 Euro, is dat helemaal compleet? RTR zullen we maar zeggen?
dit is niet te vergelijken met bestaande machines ,deze behoeft geen enkele sensor of wat dan ook,vereiste was dat hij stand allone moest kunnen draaien,dat doet hij,en ja je kan het zo duur maken als wilt.dit is plugg and play baby
 
Maar wat kun je er dan mee?
tuurlijk kan je er mee vliegen maar hij is niet getunned mag je zelf doen,americanen gebruiken hem in hun gevechtsvliegtuigen,veelal stationer als aggregaat,sheeps aandrijving,durtpulling,''jaguar''als range extender in hun auto .mijn aanval gaat naar de ''66 mm'' klasse turbine, die ga ik wel compleet afleveren.toekomst muziek
 
Vind het allemaal best interessant zo'n turbine onder de 300 euro maar heb je ook gewoon foto's van de opbouw compressor verbrandingskamer en turbine?

Begrijp het systeem niet helemaal en het filmpje maakt het eigenlijk ook niet zo duidelijk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top