Welk electro vliegtuig vliegt nog bij windkracht 3 of 4?

IK BEN EEN HERINTREDENDE MODELVLIEGER EN MIJN KEUZE IS OP
ELECTRO GEVALLEN ,IK LEES HIER OP DIT FORUM ENORM VEEL OVER
ELECTRO VLIEGEN, MAAR MIJN VRAAG IS WELK ELECTRO VLIEGTUIG
VLIEGT OK NOG BIJ WIND KRACHT 3 OF ZELFS WINKRACHT 4
EN DAN GEEN DURE HOTLINERS OID. MAAR ''GEWONE'' VLIEGTUIGEN
BIJV TWINSTAR OID. ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES
 
Ik vlieg met mijn standaard easystar bij windkracht 4 op een hellinkje hier in de buurt. Is geen probleem voor de EZ!
Maar je moet wel niet zo schreeuwen op ons!
 
Volgens mij zit je caps lock toets vast.

vraag: Wat is wind?
antwoord: Wind is een verplaatsing van lucht.

vraag: Wat doet een vliegtuig te opzichte van de lucht?
antwoord: Het verplaatst zich te opzichte van de lucht.

conclusie: wind of geen wind, een vliegtuig verplaatst zich ten alle tijde ten opzichte van de lucht. Ten opzichte van de grond is een heel ander verhaal, maar nu niet van belang.

Met welke windkracht je nog kan vliegen licht niet aan het vliegtuig, maar aan het kunnen en de durf van de piloot.
 
inderdaad zat m'n caps lock toets vast het was een koek kruimeltje
sorry
het gaat mij niet om de durf maar wanneer een vliegtuig nog een
beetje normaal te besturen is want ik hoor van diverse winkeliers dat
je hooguit bij windkracht 2a3 nog een beetje normaal kan vliegen
daarom heb ik deze vraag geplaatst want ik denk(ik weet het eigelijk wel
zeker)dat er op dit forum heel veel ervaring aanwezig is.
 
is ook wel weer afhankelijk van het type vliegtuig.
Een ez vliegen met windkracht 4, dat noem ik geen vliegen meer.. dat vliegt alles behalve fijn.. als je het nog vliegen kan noemen.

Je zal iets moeten zoeken wat van zichzelf al weinig weerstand heeft.. bijvoorbeeld een speedkistje.. maar dan wel een klasse groter dan een speed 400 racertje. En gewicht speelt uiteraard ook mee. Hoe lichter , hoe windgevoeliger..

Peter
 
Heel moeilijk te beantwoorden, sommige e-vliegers zoeken juist de (helling) winden op om te kunnen vliegen.

Maar inderdaad windkracht 3 dan houdt het voor de meeste wel op, er
zullen altijd een paar tussen zitten die met wat meer wind toch nog vliegen.

En je heb wind en wind, een stabiele windkracht 3 is anders dan
en vlagerige wind.

In het algemeen kun je stellen, je kunt vliegen zolang je er tegenin
kunt vliegen.
Zodat je het vliegtuigje weer dichterbij kunt halen.

Johan
 
een pico jett combat met een redelijke motor er op .
is nog prima te vliegen met wat wind .
ik vlieg ook wel met de twinstar maar dan moet je wel wat geoefend zijn.
en als het kan iets zwaarder[ gewoon nicads gebruiken].
maar de pico jet gaat het best .
groeten wiebe
 
Windkracht 3 a 4 is geen probleem, met veel vermogen en voldoende vleugelbelasting kan je in windkracht 5 zelfs nog sturen, lekker vliegen is dat echter niet meer...
Vleugelbelasting is alles (mits voldoende motorvermogen) Een indoo shocky van 160 gram vliegt buiten met windkracht 2 heerlijk, wil je net zol lekker ermee vliegen met windkracht 3 dan stop je er een zwaardere accu in waardoor je totaalgewicht naar 310 gram gaat en de vleugelbelasting dus hoger; het toestel waait minder snel weg....
Dit alles uit eigen ervaring, met snellere kisten zoals een Twinjet o.i.d. die van zichzelf al een hogere vleugelbelasting hebben (en daardoor niet zo langzaam kunnen vliegen als een Shocky) is zelfs nog goed te vliegen in windkracht 4...
 
Hoe zwaarder en groter het toestel hoe minder last het heeft van de wind :) Als je een leuk toestel wilt hebben moet een trainer van minimaal 1.4m met electro uitvoeren. Dan is windkracht 4 geen probleem ;) Vliegt altijd mooi en ook erg rustig.

Kleine snelle toestellen zijn ook geen probleem maar zijn wel lastiger te besturen ;) Mijn picojet vliegt met windkracht 5 nog heerlijk. Dan staan de meesten op de grond sip te kijken ;) Het is alleen wel een picojet combat van 800 gram ;)
 
Het licht er inderdaad aan welk model, maar ik probeer altijd wel te vliegen. Voor mij is het soms een uitdaging om met harde wind nog te vliegen. Ik vlieg regelmatig met windsnelheden dat de clubgenoten met brandstof modellen het al niet meer aandurven. Meestal neem ik dan mijn kleine Kangke trainer of een vergelijkbaar model. Ook de Easystar is als je er tenminste van houd redelijk goed te vliegen met harde wind. Je leert er heel goed en snel sturen van en anticiperen op wat de wind met je model gaat doen.

Het model mooi stilhangen tegen de wind in, een clublid of je kind midden op de baan zetten en laten doen alsof hij een windvogel oplaat en zelf vanuit de struiken staan sturen. :mrgreen:

Zodra het model echt wordt weggeblazen is voor mij het leuke er ook wel vanaf.
 
Ik denk dat je kan vliegen zolang het vliegtuig maar vooruit kan gaan met volgas tenopzichte van de grond. Hij moet ook nog terug te sturen zijn als je met de wind mee vliegt, anders is het dag vliegtuig.

Laatst heb ik met voor mij de hardste wind tot nu toe gevlogen. Ik kon toen een zware 6.5cc brantstof trainer stilzetten tegen de wind. Maar als ik volgas vloog kon ik gewoon rondjes vliegen. Leuk was het om het vliegtuig met zo'n 3 km/h te landen.

Robert
 
Hoi Kees.

Zie mijn draadje over de calmato's

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28484

Mijnsiziens zeer geschikt om nog mee te vliegen met 3 a 4 Beaufort maar
eigenlijk iedere trainer vanaf 150 cm is hiervoor geschikt mits correct
omgebouwd naar electro, lees voldoende power om tegen de wind in te
kunnen vliegen.
By the way (geen BTW) het blijft heel leuk om de gouwe ouwe Carl Goldberg piper achteruit te laten landen, ten opzichte van de grond dan.
Grootste "voordeel" van een lekker windje is dat je nooit ver hoeft te lopen na de landing.

Groet Ger Kovacs.
 
Wind is meestal niet het probleem. de tubulentie die ontstaat als gevolg van de wind gooit meestal roet in het eten.

Het is dan ook erg afhankelijk van de lokatie en windrichting.

Op het strand is er bij een westelijke wind een heel turbulent vrije luchtstroom, hier kan je dan ook met relatief veel wind prima vliegen ( ik mag graag een beetje hoveren op het strand met mijn parkflyers tot 4bft geen probleem)
Echter in het binnenland of met een wind over land
kan het bij 2bft al zeer oncomfortabel zijn.

GJ.
 
Ook ik vlieg met de picojet (850 gram) met zoveel wind als je maar kan verzinnen, heerlijk.
Hij is natuurlijk zwaar overpower.
 
Wist je dat in tegenstelling tot de PicoJet en de MicroJet de TwinJet van MPX vliegt als een eitje. Zeker een aanrader als je een herintredende modelvlieger bent.

TwinJet vliegt makkelijk, altijd, is leuk, niet te duur, en niet kapot te krijgen. Lang leve Elapor.

Bij ieder model geldt wel, hoe lichter je hem houdt hoe beter het vliegt.

Ieder model kan electrisch aangedreven worden. Meer een kwestie van budget dan van techniek.
:D
 
ik ben wel een herintreder maar ik was geen top
vlieger(wel ooit een brevet gehaald) maar is zo'n
twinjet niet erg klein om het vliegen weer op te pakken en het vliegbeeld daar bedoel ik mee
kun je goed zien waar die heen vliegt en is de vlieg snelheid niet te hoog mischien te veel vragen
maar ik heb ook geen ervaring met soort vliegtuigen .en ik moet nog even wennen dat ik de okknop maar 1x aanklik
 
Back
Top