Welk electro vliegtuig vliegt nog bij windkracht 3 of 4?

Inderdaad. Zeker als die is "opgeleukt" met een borsteloze voor 10A en 3 lipo's, want dan vlieg je alles eruit.

Graupner Terry heb ik met onmogelijk veel wind gevlogen...

Met standaard uitrusting en een 1500 mA 2 cell lipo weegt 'ie 100 gram minder (400gr.) en zweeft die goed, langzaam makkelijk en heel leuk...

M'n Hitec Feather rx had belachelijk veel storing en daardoor crashte die... voor die tijd had ik iedere dag 1 tot 2 keer gevlogen (zo'n 1.5 tot 2 uur :D )

Groetjes,
Dave

mijn speedpimp (brushless vleugel van 1 meter) heb ik laatst ook met windkracht 6+ gevlogen. Vet turbulente wind, maar die motor trekt hem er gewoon vrij stabiel doorheen. Gewoon genoeg power en je kan altijd vliegen, als de wind maar niet te vlagerig is. minimum snelheid is normaal erg hoog van mijn vleugeltje. Nu maakte dat lekker nix uit. Kon gewoon stil hangen met de motor uit!

Das ook nog zoiets idd, vlieg je aan de helling dan wordt het een heel ander verhaal. Als je kijkt naar bv die pibros of een weasel ofzo. Daar kan je gewoon 3x zijn eigen gewicht aan lood in flikkeren en dan kan je met windkracht 8 nog soaren:)

Vlieg zelf met de Cessna van Art-tech die is omgebouwd met zón fietsbelmotor en 3 cell lipo. Met windkracht 4 gevlogen. Is te doen allen je moet flink knuppelen om de klappen van de wind op te vangen. Kistje weegt vliegklaar 512 gram.

Zelfs met de heli (Dragonfly 40) vlieg ik met hardere wind. Heb zelfs op flimpje staan. Maar ook dat is toch flink aanp poten om de boel niet stuk te laten gaan.

Wel leuk :lol: :lol: :lol:

Ik vlieg bij 4 beaufort op mijn gemak met mijn 'getunede' twinjet (twee brushless motoren en 10 cellen nimh batterij). Dat is helemaal geen probleem, in duikvlucht met de wind zijn er zo al snelheden gemeten van +175 km/h. :lol:

Grtz Willy

ik heb met die wind gevlogen met een extra van 6mm dikte,
de figuren worden wat moeilijker maar voor de rest gaat alles goed

ik kan mijn swift 300 met harde rukwinden nog omhoog krijgen.
Tis alleen wel eng om dat keerpunt te maken als je hoog in de lucht vliegt tegen de wind in. Omdat ie dan als een speer terugkomt. Maar daar wen je aan!

Hoe harder de wind met m'n swift des te leuker ik 't soms vind.
Je kan alleen niet relaxed meer vliegen.'T is wel een uitdaging!

een microjet blijft er ook doorgaan hoor, en mijn pylonracer ook, ik denk dat je wel kan stellen dat elk model dat snel kan vliegen wel door de wind blijft gaan.... :P

Ik heb een styro P51 buikschuiver van robbe met een s600 motor er in en kan gerust met windkracht 5 er mee vliegen.

IK BEN EEN HERINTREDENDE MODELVLIEGER EN MIJN KEUZE IS OP
ELECTRO GEVALLEN ,IK LEES HIER OP DIT FORUM ENORM VEEL OVER
ELECTRO VLIEGEN, MAAR MIJN VRAAG IS WELK ELECTRO VLIEGTUIG
VLIEGT OK NOG BIJ WIND KRACHT 3 OF ZELFS WINKRACHT 4
EN DAN GEEN DURE HOTLINERS OID. MAAR ''GEWONE'' VLIEGTUIGEN
BIJV TWINSTAR OID. ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES

maar, je hebt dezelfde vraag?

vliegen met wind doe je altijd. windstil is zeldzaam in nederland.
als je leert vliegen bij een club, leer je alle basis zaken, waar windinvloeden bij zitten.
aangezien ze les geven met een leraar leerling systeem, gaat ook je toestel niet kapot.
normaal gesproken.

de instructeur vliegt, en geeft jou de controle wanneer hij dat handig acht.
bij problemen pakt hij de controle terug.
er zijn altijd situaties waarbij schade kan ontstaan.. maar op deze manier beperk je het voor 95%

Back