Welk electro vliegtuig vliegt nog bij windkracht 3 of 4?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Kees Reede, 6 okt 2005.

  1. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Inderdaad. Zeker als die is "opgeleukt" met een borsteloze voor 10A en 3 lipo's, want dan vlieg je alles eruit.
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Wat dacht je va een planckje ? Vliegt zelfs bij windkracht 6,7 of 8 nog.
     
  3. Dave!!

    Dave!! Guest

    Graupner Terry heb ik met onmogelijk veel wind gevlogen...

    Met standaard uitrusting en een 1500 mA 2 cell lipo weegt 'ie 100 gram minder (400gr.) en zweeft die goed, langzaam makkelijk en heel leuk...

    M'n Hitec Feather rx had belachelijk veel storing en daardoor crashte die... voor die tijd had ik iedere dag 1 tot 2 keer gevlogen (zo'n 1.5 tot 2 uur :D )

    Groetjes,
    Dave
     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    mijn speedpimp (brushless vleugel van 1 meter) heb ik laatst ook met windkracht 6+ gevlogen. Vet turbulente wind, maar die motor trekt hem er gewoon vrij stabiel doorheen. Gewoon genoeg power en je kan altijd vliegen, als de wind maar niet te vlagerig is. minimum snelheid is normaal erg hoog van mijn vleugeltje. Nu maakte dat lekker nix uit. Kon gewoon stil hangen met de motor uit!

    Das ook nog zoiets idd, vlieg je aan de helling dan wordt het een heel ander verhaal. Als je kijkt naar bv die pibros of een weasel ofzo. Daar kan je gewoon 3x zijn eigen gewicht aan lood in flikkeren en dan kan je met windkracht 8 nog soaren:)
     
  5. Simba

    Simba Guest

    Vlieg zelf met de Cessna van Art-tech die is omgebouwd met zón fietsbelmotor en 3 cell lipo. Met windkracht 4 gevlogen. Is te doen allen je moet flink knuppelen om de klappen van de wind op te vangen. Kistje weegt vliegklaar 512 gram.

    Zelfs met de heli (Dragonfly 40) vlieg ik met hardere wind. Heb zelfs op flimpje staan. Maar ook dat is toch flink aanp poten om de boel niet stuk te laten gaan.

    Wel leuk :lol: :lol: :lol:
     
  6. William

    William Guest

    Ik vlieg bij 4 beaufort op mijn gemak met mijn 'getunede' twinjet (twee brushless motoren en 10 cellen nimh batterij). Dat is helemaal geen probleem, in duikvlucht met de wind zijn er zo al snelheden gemeten van +175 km/h. :lol:

    Grtz Willy
     
  7. jackass

    jackass Guest

    ik heb met die wind gevlogen met een extra van 6mm dikte,
    de figuren worden wat moeilijker maar voor de rest gaat alles goed
     
  8. steven_o87

    steven_o87 Guest

    ik kan mijn swift 300 met harde rukwinden nog omhoog krijgen.
    Tis alleen wel eng om dat keerpunt te maken als je hoog in de lucht vliegt tegen de wind in. Omdat ie dan als een speer terugkomt. Maar daar wen je aan!

    Hoe harder de wind met m'n swift des te leuker ik 't soms vind.
    Je kan alleen niet relaxed meer vliegen.'T is wel een uitdaging!
     
  9. Bavo

    Bavo

    Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Hove
    een microjet blijft er ook doorgaan hoor, en mijn pylonracer ook, ik denk dat je wel kan stellen dat elk model dat snel kan vliegen wel door de wind blijft gaan.... :p
     
  10. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb een styro P51 buikschuiver van robbe met een s600 motor er in en kan gerust met windkracht 5 er mee vliegen.
     
  11. Marc Sas

    Marc Sas

    Lid geworden:
    24 jan 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Ochten
     
  12. Marc Sas

    Marc Sas

    Lid geworden:
    24 jan 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Ochten
    Ik vlieg met de carbon cub s2 1,3 gerust met windkracht 3. Ding heeft er geen moeite mee
     
  13. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Topic is van 2005 ?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  14. Marc Sas

    Marc Sas

    Lid geworden:
    24 jan 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Ochten
    Niet op gelet. Ik kwam het toevallig tegen toen ik googlde op vliegen met wind
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    maar, je hebt dezelfde vraag?

    vliegen met wind doe je altijd. windstil is zeldzaam in nederland.
    als je leert vliegen bij een club, leer je alle basis zaken, waar windinvloeden bij zitten.
    aangezien ze les geven met een leraar leerling systeem, gaat ook je toestel niet kapot.
    normaal gesproken.

    de instructeur vliegt, en geeft jou de controle wanneer hij dat handig acht.
    bij problemen pakt hij de controle terug.
    er zijn altijd situaties waarbij schade kan ontstaan.. maar op deze manier beperk je het voor 95%
     
  16. Jackson

    Jackson

    Lid geworden:
    17 mei 2021
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Delft
    ja en ? de wind blijft nog wel even bestaan :)))))
     

Deel Deze Pagina