LRP elektro algemeen

In afwachting van de onderdelen voor mijn "net niet RTR" Minion, vandaag de Blast maar eens meegenomen in de 1:1 auto. Op 2 plekken lekker op een bospaadje rondgecrosst, ging, ondanks de spekgladde banden, lekker. Ik mag dan wel geregeld op deze auto mopperen vanwege het geluid dat de transmissie maakt, en dat geen feest voor de oren is, maar verder rijdt het goed.

Enige waar ik vandaag wel tegen aan ben gelopen, en waar ik nog wat aan ga doen, is dat de schroeven waarmee de achterste wielblokken vastzitten, iets te lang zijn. Daardoor komt er snel een steentje of takje tussen velg en die uitstekende schroef, en blokkeert het wiel. Dat wordt of een stukje eraf dremelen, of naar een kortere schroef kijken. Misschien zitten er wel een paar geschikte in het setje dat ik van "Sander HPI" heb gehad (nog bedankt daarvoor!), dan is het snel opgelost.
 
hehe ik heb de blast ook meegenomen naar men werk,origineel truggy kapje is nu half afgebroken door een aantal lelijke salto's waarna hij op zijn dak belandde en nog even dacht verder te schuiven :D gerepareerd waar het kon met tape en weer los gaan de volgende keer,is toch een kapje om naar de zak te rijden aangezien ze niet echt om over naar huis te schrijven zijn.
Is ze stuk,dan komt de beetle er terug op,was een leuke middag :)
 
Vandaag lekker mooi weer dus daar ging de blast weer :D

2uj2fis.jpg


Na 2 lipo's bijna leeg gereden te hebben moest het er eens van komen :D

2qup3jp.jpg


2gu9ovb.jpg


Hinge pin afgebroken aan de schroefdraad dus moet dat stukje met schroefdraad er nog uit zien te krijgen... Maar denk wel dat ik al een oplossing heb gevonden.
Graag zou ik ook een oplossing vinden om deze te vervangen,origineel lrp kost 15 euro :schrik: wel voor 4 stuks maar toch...beetje geldklopperij denk ik dan.
Misschien eentje dat past uit een kyosho of tamiya,kan ik makkelijk aan geraken dan.
 
Jammer van de schade, maar je hebt in ieder geval wel fun gehad, begrijp ik.

Afgelopen vrijdag zelf ook nog wat gecrosst met de Blast BX. Af en toe en leuk schansje, wat powerslides (banden zijn nu toch glad, 10 euro per 4 spike patroon banden van Conrad)
 
Fun was het zeker,auto wordt nu wel iets harder gebashed dan in het begin.
En jammer van de schade,ach ja eigenlijk gemengde gevoelens,nu heb ik ook weer wat om mij bezig te houden en nu moet hij toch een groot deel uit elkaar dus gelijk even diffjes nalopen en uitkuisen waar er stof zit.
En eigenlijk vond ik hem op asfalt toch niet zo snel maar voor offroad ben ik toch blij verrast,zeker hard genoeg,en de motor werd gewoon handwarm na 2 lipo's dus kan gerust nog een tandje bijsteken
 
Wat meer nieuws over de Blast 2 serie:


1. Splashproof LRP Spin Pro RTR brushless speed control & splashproof receiver box

2. Drive train – LRP Vector K7 4300kv brushless motor and LRP Spin Pro RTR brushless speed control (with adjustable training mode: power can be reduced to 50%)

3. Servo – waterproof LRP high-quality servo – protected against rain and puddles

4. Sealed gear cover – completely sealed drive train protects the gears against stones and dirt

5. Gear box – reinforced anchorage points for the shock towers


d024bcb474.jpg




Er wordt verder ook gesproken van "improved drive train" maar op de foto's zie ik geen schokkende verschillen, dus ik ben er nog niet achter waar de verbeteringen daar zitten. Wel is het tot nu toe optionele gear cover nu standaard.

Brushless motor in de Blast is sensored, dat kon ik er wel uit opmaken:

LRP - LRP S10 Blast TX 2 Brushless RTR 2.4GHz - 1/10 4WD Electric Truggy
 
Over die improved drive train wil ik ook wel wat meer weten,mijn cups van de cardan as beginnen namelijk al uit te slijten dus dat zal de volgende kost worden.
Als ik dan misschien de drive train kan overzetten van de blast 2 zou dat leuk zijn.Ziet er niet echt verschillend uit in mijn ogen dus denk wel dat dat moet lukken.
 
Ik verwacht dat het chassis gelijk zal zijn. Tot nu toe niemand daarover horen klagen, er zit iets flex in, maar niet extreem. Meeste schade zit dacht ik vaak aan de slipper en de shock towers. Laatste zijn nu verstevigd.

Als je veel speling op de cardan hebt, dan slijten de cups ook sneller. Zit je slipper nog strak in het lager? Bij mij was het kunststof blokje, dat het lager in de motorsteun klemt, iets vervormd, en daardoor zat het lager niet meer klemvast. Dat geeft speling op het lager, en dat zorgt voor een niet strak lopende cardan.
 
Alles zit nog goed strak zoals het moet,maar het zijn enkel maar de cups waar groefjes in slijten door het optrekken,stokje wat door de cardanas gaat maakt een soort putjes in de cups.
 
Ook op voorraad of alleen op de site? Ze adverteren namelijk wel erg veel, met diverse merken en modellen, en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat allemaal in het magazijn hebben staan.
 
Dan denk ik dat ze ze gewoon nog niet binnen hebben, voorraad staat dan op nul, dus is het "uitverkocht".

Ik ben benieuwd of er echt wat aan de transmissie is verbeterd, of dat de "verbeterde aandrijving" alleen op de snellere motoren en iets grotere accu (2000 mAh ipv 1600) slaat. Ik zou wel eens een Team C Minion achtige aandrijving in de Blast willen zien. Stiller en een iets gunstiger gewichtsverdeling.
 
Zo,had dit weekend dus een hinge pin gebroken uit mijn blast TX.
Ik op zoek naar een nieuwe op internet...15 euro voor 4,veel te duur dus...
Vandaag op aanraden naar de bouwmarkt,alle m3 bouten en vijzen waren max. 40mm in lengte dus voor gebruik in de blast te kort. (heb 48,5mm nodig)
Plots een mooi bakje gezien met verschillende draadstangen,m3 eruit en gekeken naar de prijs, € 2,.. voor een meter :D
Thuis gekomen,draadstangetje op maat gemaakt met de dremel,moertje erover en de blast is weer zoals nieuw + ik kan nog zeker 10 keer mijn hinge pins breken :D

30segyp.jpg
 
Ziet er prima uit toch?!
En inderdaad, dat draadstang is ideaal spul!

Is zeker prima,de moer was zelfs eigenlijk niet nodig aangezien de draadstang aan de andere kant pakt in de draad van het plastic maar toch,beetje extra stevigheid kan geen kwaad.
Nu liep ik net nog wel tegen een ander probleem aan,pinion gear is zo afgesleten als maar kan.(tanden volledig puntig geworden)
Geluk dat ik het nu opmerk voor die weer mijn spur begint op te vreten...Maar heb sinds die nieuwe tandwielen 4-5 keer 2 lipo's leeg gereden,hoe kan mijn pinion zo snel slijten? Of is die lrp pinion kwaliteit gewoon k*t?
Gearmesh is zeker goed,rolt allemaal zeer soepel.Beter tamiya pinions nemen dan?
 
Zo,had dit weekend dus een hinge pin gebroken uit mijn blast TX.
Ik op zoek naar een nieuwe op internet...15 euro voor 4,veel te duur dus...
Vandaag op aanraden naar de bouwmarkt,alle m3 bouten en vijzen waren max. 40mm in lengte dus voor gebruik in de blast te kort. (heb 48,5mm nodig)
Plots een mooi bakje gezien met verschillende draadstangen,m3 eruit en gekeken naar de prijs, € 2,.. voor een meter :D
Thuis gekomen,draadstangetje op maat gemaakt met de dremel,moertje erover en de blast is weer zoals nieuw + ik kan nog zeker 10 keer mijn hinge pins breken :D

30segyp.jpg

dat schroefdraad gaat wel vreten he... zo sloop je je ophanging ook. daar gaat dus erg veel speling op komen. waarom pak je niet gewoon een stuk rvs lasdraad of massief messing waar je even schroefdraad op tapt met een snijplaatje van 2 euro 50?
 
Back
Top