Indoorvlieger
Forum veteraan
Nu liep ik net nog wel tegen een ander probleem aan,pinion gear is zo afgesleten als maar kan.(tanden volledig puntig geworden)
Geluk dat ik het nu opmerk voor die weer mijn spur begint op te vreten...Maar heb sinds die nieuwe tandwielen 4-5 keer 2 lipo's leeg gereden,hoe kan mijn pinion zo snel slijten? Of is die lrp pinion kwaliteit gewoon k*t?
Gearmesh is zeker goed,rolt allemaal zeer soepel.Beter tamiya pinions nemen dan?
Zo ziet mijn tandwiel er toch niet uit. En dat terwijl, nu ik op lipo rij, de transmissie toch flink wat te verduren krijgt, gezien de inmiddels iets getwiste dogbones, en de deukjes in de sleuf waar de cardan in valt. En je spur is nog wel gaaf?
Spur is inderdaad nog bijna als nieuw,juist op tijd gezien.
Vorige keer spur mee stuk op bij beide auto's... :s
Ik moet daar toch even op terugkomen. Mijn Blast begon steeds meer herrie te maken, ondanks het recente schoonmaken van het achterste diff. Toch maar weer eens onder het kapje van spur en pinion gekeken, en warempel, het pinion was ook aan het wegvreten. Spur was, op wat messingpoeder na, onbeschadigd, net als bij anthem2. Ik weet zeker dat de mesh goed was afgesteld, auto liep verder snel, rolde ver uit, en rijtijden op een accu waren netjes. Bovendien heb ik meer auto's en dit nog nooit meegemaakt.
Het enige verschil tussen de Blast en die andere auto's, inclusief de Twister, is dat de Blast messing pinions gebruikt. Blijkbaar is dat ok als je de standaard motor gebruikt, icm NiMh. Maar met een iets pittiger motor en Lipo, delft het messing pinion blijkbaar het onderspit. Ik ga er nu een Kyosho gehard alu spur op zetten, is ook module 0.6 en daar heb ik nog nooit een versleten pinion mee gehad.
In ieder geval voor mij geen messing pinions meer in auto's.
Edit: extra uitdaging, het nieuwe pinion mag niet te dik zijn, anders loopt het tegen de achterwand van het gear cover aan... En de Kyosho pinions zijn dus net iets dikker dan die van LRP. Ik kan alleen nergens de dikte vinden van bijvoorbeeld de Tamiya module 0.6 pinions...
Laatst bewerkt: