T Rex 700e V2 3GX

Ik hoop dat ik jullie draadje niet verpest maar ze vliegt wel op een beast X :D.

Hoi Niki,

je verpest helemaal niks,
ik heb dit draadje geopend, om info over een T Rex 700e te verzamelen,
dus info voor iemand die bv. een nieuwe wil kopen,
of die wil weten, ..."wat doen die anderen?"

mooi dat het bevalt, is echt 'n kaliber die 700e

groetjes van Uwe
 
Vandaag de derde "vlucht" van 3 min achter de rug :D.

Met 4 a 5bft in het gezicht vliegt de trex nog heel aangenaam. De adrenaline steeg wel tijdens het landen met zoveel wind:rolleyes:.

Na 3min opstijgen, cirkeltje vliegen en landen was het welletjes :p.
 
Hoi @Niki85:

het landen was voor mij ook zo'n ding met de 700er,
maar als die RPM goed is , en als het niet meer zo koud is,
zou die ook bij 5 bft nog goed te landen zijn,

anders was het met mijn 250er,
da moest ik echt een beetje wachten op weinig wind
en een veilig plekje zoeken om te landen bij bft 5.

groetjes, Uwe
 
lineaire pitch - kurven

Ha ha,

vandaag weer gevlogen bij sterke wind,
gaat zo, wel altijd veilig,
het enige bij het uitlopen naar het landen,
was plotseling zo'n sterke wind, dat hij bijna omviel,
snel de bladen gestoppt om schade te vorkomen, phhh

nu eindelijk ook hier alle pitchkurven lineair ingestellt:

N: -2 tot +12
idle1: -7 tot +12
idle2: -12 tot +12

dus ook bij alle instellingen een andere pitch bij mid-stick,
maar geen probleem,
de castle regelaar met soft-omschakelen doet het heel goed,
en je doet te stik iets verder naar boven of naar beneden,
bij omschakelen, goed geluid ...

groetjes, Heli-Uwe
 
Nog eens vandaag power met de T Rex 700e,
ook in achteruit geen probleem met onrust of wiebel, hek super strak.

Überhaupt geen reden een andere versie dan die 2.1 te upgraden.

groetjes van Heli-Uwe
 
De trex 700 vliegt super.
Zo goed zelfs dat de 450 niet meer buiten komt. De trex vliegt altijd goed, wind of geen wind :thumbsup:. En ik moet toegeven dat ik op korte tijd veel vooruitgang heb gemaakt doordat ik er zoveel mee kan vliegen :cool:. Ik heb bijna spijt dat ik geld heb gestoken in de kleinere heli's.
Ik ben er wel over aan het nadenken om met een aparte lipo voor ontvanger/servo's/beastX te beginnen vliegen ipv nu met een bec. Wel spijtig dat ik met mijn vliegstijl maar een minuut of 6/7 kan vliegen, vooral omdat ik maar 1set batterijen heb :cry:.

Op naar een nitro ????? ;)
 
Nitro is altijd goed ;-)
Gewoon 's ochtends 1 keer de accu aansluiten, kap erop en heel de dag de kap er niet meer afhalen.
Gewoon tanken, en verder vliegen, tot je ontvangeraccu of brandstof weg is...
Die hoofdaccu duurt toch al snel een vlucht of 8, heb je er twee heb je echt wel een dag vol vliegplezier

Kleine heli's zijn goed om pitchmanagement te leren, zij reageren er intzettend agressief op
Af en toe ook s een paar vluchten met de 450, en je zult zien dat de 700 alleen maar beter gaat vliegen
Pitchmanagement is bij die grote dingen nl ook belangrijk, en ze gaan er erg goed van vliegen
 
+1 @Student:

hoi Niki85,

je moet weten wat je wild, elektro is duur,
maar bij echte pitchpump niet te vergelijken met nitro,
die da toch wat tijd nodig heeft om te reageren,
gewoon iets anders vliegen, andere vliegstijl !!

en die kleineren helis voor oefenen,
ik houd ze, tot ze niet meer te repareren zijn.

Gisteren de 450 gecrashd, gewoon overdreven gevlogen,
schade 53 € (vliegt al weer),
maar gerekend aan een 700e rond 150 €,
misschien nog meer, omdat dat gewicht sterker klapt, ha ha

en nog een keer, nitro vlieg je gewoon anders,
ik zou maar zeggen gevoelvoller

...dat is mijn mening over nitro...
... en met benzine en het hogere gewicht helemaal...

groetjes van Heli-Uwe
 
De Trex 700 blijft in de collectie de mini titan daar twijfel ik echt aan of ik die ga houden. Het zegt me (voorlopig) echt niet veel. Voor mij vliegt de 700 veel aangenamer/comfortabeler. En de nitro is besteld :thumbsup:. Normaal kwam alles gisteren of vandaag binnen bij de hobbyshop maar voorlopig nog geen nieuws. Ik heb al redelijk wat gelezen over nitro vs electro en ik denk voor mezelf om beter te worden dat een nitro daar de oplossing voor is. Meer stick time en "minder" power. Dus vermoed ik dat ik meer zal moeten opletten wat ik doe :p.
 
Eenmaal goed afgesteld,gaat nitro gewoon als een raket
alleen je hoort bij belasting beter dat er belasting op staat
toerental kan wel eens wat zakken, en aan jou de edele taak om het niet te ver te laten zakken

daarvoor heeft men ook een governor uitgevonden ;-)

alleen zul je wel moeten leren hoe een nitro af te stellen, want dat is altijd een wat lastig proces met een nitro beginner
te arm vs te rijk is iets wat je op een gegeven moment gewoon ziet en hoort
maar tot je daar bent, en dat het goed gaat kan wel s een paar tellen duren

Maar dan behoor je wel tot de groep nitro mannen, die dat extra aspect ook nog eens beheersen :mrgreen:
stekkertje aansluiten kan iedereen, een motor afstellen dus niet ;-)
 
't is het ook,

mijn 600 nitro gaat ook als 'n raket,
echt ingevlogen met wat weet ik 10 liter binnen een half jaar,
tot die maar eindelijk goed ging, maar nu ... phhh
zou niet ruilen tegen een elektro !

nitro of beter brandstof (-heli) is ook een extra rubriek,
staat ook wat over (mijn) T Rex 600

groetjes van Heli-Uwe en suc6 daarmee!!
 
Laatst bewerkt:
Voila het pakketje is vandaag toegekomen :p.
De trex krijgt het gezelschap van een TT Raptor G4.

Hopelijk ga ik er evenveel van genieten als van men trex 700 :thumbsup:.
Morgen namiddag hoop ik ze nog eens te vliegen, het is al van dinsdag geleden :D.

Mvg,
Niki
 
Hoi Niki,

leez goed over de motor invliegen, laat hem roken,
probeer niks, wat da niet staat,
het duurt wat, tot hij rond loopt en je een rustige heli krijgt,
ook de kracht komt stap voor stap meer,

zou jammer zijn , als zon motor kapot gaat,

mooi vogel man !!

groetjes van Heli-Uwe
 
Dank u Uwe :D.

Ik heb gisteren en vandaag de Trex gevlogen met de originele Align 690 bladen ipv de cy radix v2 690 bladen die ik er van in het begin heb bijgekocht.

De radix bladen geven voelbaar meer lift. De heli voelt met deze bladen een pak lichter aan. En ook qua autorotatie is er een merkbaar verschil. Het lijkt wel of de heli met de align bladen lomer/zwaarder aanvoelt. Nu weet ik wel dat de bailout goed ingesteld staat :D.

Mvg,
Niki
 
Ja, zeker ook een kwestie van

--wat wil je doen met de heli--
--en een kwestie van wat je gewent bent--

omdat ik meerdere heel verschillende helis vlieg,
vind ik voor mij ook goed uit
wat bij de ene of andere heli
beter moet gaan of wel heel goed gaat.

Mijn Rexen vliegen alle met Align bladen, en ik ben tevreden mee,
alleen de Gaui heb ik op EDGE bladen gezet, die had met de kleine nitro-motor
inderdaad te weinig lift.

Als je echt 3D vliegt, mag dat wel wat anders zijn / worden.

groetjes van Heli-Uwe
 
Hoi mensen,
Wat ik nog eventueel toe kan voegen aan de voorgaande reacties is dat je inderdaad moet kijken waar je de heli voor gaat gebruiken of beter gezegd, wat zijn jouw vliegcapaciteiten? Ik vlieg mijn trex 700 met halfsymmetrische spinbladen en ook mijn radical g30 vlieg ik ermee.
Las jouw stukje over het meer "lift" hebben en dat is met die spinbladen enorm. Ze mogen ook nog eens 2200 rpm headspeed hebben dus dat hoeft je er niet van te weerhouden. Ik heb al mijn Align bladen verkocht want ik wil geen andere bladen meer. Persoonlijke keuze natuurlijk.
Gisteren nog bij een vliegmaat geholpen om halfsymmetrische spinbladen op zijn raptor 50 nitro heli te doen en de throttlecurve aan te passen. Toerental van de bladen kon gelijk terug van 1850 naar 1420 en hij vloog superstrak en mooi als een bij'tje :p.
Ik vlieg zelf met 10% nitro van Rapicon in mijn raptor 50 met redline motor. Vliegt super en motortje wordt na een seconde of 5 a 6 pas warm aan de vingers. Hoef hem eigenlijk never af te stellen. Hooguit de hogenaald 1 tikje armer te zetten als het warmer weer wordt.
Over de vliegtijd van brandstof versus electro, ook persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar kijk dan even bij brandstof specifiek bij "vergeet conversiesets....." Dan kun je tijdens het vliegen je boterhammen opeten of even boekje lezen, hihi, tijd genoeg dus.:thumbsup:
Gr.Rob


Gr. Rob
 
Ik vlieg voor mijn kunnen "gewoon" ;).

Nee serieus, ik doe flips,rols,loopings,FFF,funnels wat inverted en hopelijk komt daar nog wel een trukje of 2 bij. Maar ik vlieg zeker geen 3D eerder gemoedelijk/sport.

Op de raptor zou ik graag met radix V2 710 bladen vliegen maar die zijn momenteel niet echt vlot te verkrijgen in de benelux. Eens ik die binnen heb gaan de radix V2 690 bladen terug op de trex. Nu blijven ze op de raptor omdat ik in deze bladen meer vertrouwen heb qua autorotatie.

De Align bladen voelen anders aan en het lukt maar ik vlieg qua gevoel liever met de radix bladen. Want ik vermoed dat ik dmv de fbl unit dit "gevoel" nog wel kan aanpassen maar dit gaat niets veranderen aan het autoroteren (vermoed ik).

De Trex heeft me vandaag trouwens aan men vliegbrevet geholpen :thumbsup:.

mvg,
Niki
 
Hoi niki,
Gefeliciteerd met je brevet.
Ik wil dit eigenlijk ook zo spoedig mogelijk eens gaan halen.
Was het goed te doen? Ik zou dat dan willen doen met de raptor 50.
Ik vlieg denk niet zo goed als jou maar gisteren nog looping gedaan en stall turns en achtjes en nose in vliegen/hoveren/landen gaat ook goed.
Zou toch voldoende moeten zijn voor een brevet toch???
Wat kost het examen en hoe lang duurt het?

Gr.Rob
 
Back
Top