T Rex 700e V2 3GX

Hier in België kost dat voor zover ik weet niets ....
Een bevoegd clublid heeft de proef afgenomen.

Ik moest een vierkant vliegen, vooruit - achteruit schuiven, diagonaal zijwaarts schuiven, een M vormige figuur schuiven, een acht schuiven & een cirkel vliegen. Met schuiven bedoel ik dat de staart in dezelfde richting blijft namelijk naar de piloot toe. De figuren moeten op een min of meer gelijke hoogte uitgevoerd worden. Vandaag stond er redelijk wat wind dus jah, het scheelde soms wel een meter of 2. Maar bon daar doen ze niet moeilijk over.
Ik had er de nodige stress voor maar het is eigenlijk nog wel best goed gegaan.
Eerlijk toegegeven is het traag vliegen en figuren maken moeilijker dan zo maar random een bocht, looping, flip of dergelijk uit de mouw te toveren ;).

De figuren zijn niet super moeilijk. Traag vliegen en je tijd nemen is de boodschap :thumbsup:.
 
Ok, moet lukken dan.
Hier in holland kun je ook het erkende KNVvl brevet halen en dat wordt dan door alle clubs geaccepteerd. Ik ga ook lid worden van een club en daar zal ik dan even moeten proefvliegen maar dat is geen brevetvliegen zoals voor het KNVvl brevet. Ik wil ook dit laatste brevet gaan halen zodat je op alle clubs mag vliegen.

Gr.Rob
 
Hallo,

wat grappig, ik heb ook geen brevet,
al een paar keer probeert wat af te spreken,
maar toch nooit gelukt,

feli Niki !!

en Rob, dan gaan we het ook maar aanpakken, ha ha

groetjes van Uwe

(goede opmerkingen met de bladen trouwens,
ik heb zelfs die EDGE op mijn Gaui nog niet getest,
misschien morgen als het droog is)
 
Ja dat zou wel leuk zijn eigenlijk, een dagje met een man of 10 en dan zo'n brevetafneemtestmeneer erbij en dan met zijn allen afvliegen:p
Afijn, vandaag tussen de buien door zalig gevlogen over een wei met hoog gras, mooi hoe dat gras dan lekker uiteen waait als je er boven langs scheert.
Gr.Rob
 
Je hebt 2 personen nodig om een brevet af te nemen. Dit kan eventueel op een heliwedstrijd, maar mocht je een grotere groep geinterreseerden hebben dan willen we dit graag een keer los doen.
 
..brevet..

Vandaag geoefend met de 700e voor mijn brevet, ha ha ha

..nee, wel figuren gevlogen en mooie achten, was genieten bij dit weer vandaag.

..ik ben nog steeds bezig met de 3GX versie 2.1
die vraagt wel wat sturen bij mijn lage instellingen,
maar de heli is strak, ook in snelle achteruit-vaart,

..en dat is wat ik wil, geen autopilot - heli

groetjes van Heli-Uwe
 
vandaag ook eens gevlogen zonder wind:

"de heli blijft in de lucht staan / hoveren,
en je ziet geen enkel beweging, ook niet in de staart,
... en vliegen zonder wind, genieten"

maar ik wil niet zeggen, dat met wind vliegen niet mooi is, !!!

groetjes van Heli-Uwe
 
Lekker gevlogen vandaag,
bij de after-flight-check
een heel klein beetje speling in de swashplate geconstateerd,
absoluut geen uitwerking op het vlieggedrag,
maar het is er.

Zeker geen actie!

groetjes van Heli-Uwe
 
D/R en Expo

Ook vandaag weer prachtig gevlogen met de T Rex 700 e,
die 3GX doet prima werk,
alleen in "N" bij lager RPM woord de heli wat onrustig,
en in idle 2 met 100-85-100 throttle, strak als 'n plank!

groetjes van Heli-Uwe

edit: D/R en Expo via schakelaar
van 100 D/R en 0 Expo
naar 90 D/R en 25 Expo
voor landen bv.
kom je bij vliegen snel naar de grens wat je kan sturen
 
Laatst bewerkt:
mini crash .. hoezo ?

Mini crash: landingsgestel gebroken, denk verder niks,

wat is gebeurt:

ik denk na een lekkere vluchtje in idle heb ik voor de landing
terug op N-mode geschakeld
en om te dalen moet ik de throttle stik heel veer naar beneden trekken
om op mijn -2 pitch te komen,
plotseling ging de motor helemaal uit en voordat die door de softstart was,
lag die al op de grond, een verzoek te autoroteeren ging niet zo best, omdat de heli amper 5 m boven de grond was, toen de motor stopte.

alles gecheckt, weer gevlogen, super goed 4 minuten,
en plotseling vlak voor de landing ging de motor weer uit,
heli klapte naar beneden en het landingsgestel is gebroken,

raaar raaaaar ??

groetjes van Heli-Uwe
 
Probleem is / was een softer softstaart in N-mode.

Weer wat geleerd,

groetjes van Heli-Uwe

Heb je je kalibratie van je gaskurve ook dubbel gecheckt? Sommige regelaars zijn niet heel tolerant als het gaat om je zender gas stick kalibratie en vallen bijvoorbeeld bij volgas uit omdat ze buiten bereik raken. De truc is dan de gas eindpunten iets te verkleinen en je trims op het midden te zetten net voor het kalibreren van je gas op de zender (dus volgas het model aansluiten op lipo en dan het gas dicht, bij voorkeur even zonder bladen).

Ook met een softere softstart die traag is mag namelijk nooit je gas uitvallen, tenzij die -2 pitch echt bij 0% gas zit.
 
Hoi Uwe.
Mag ik vragen waarom jij nog niet de versie 4.0 op jouw 3GX hebt?
Ik wil dat dit weekend erop zetten want heb nu de 3.1 versie.
Vr Gr D
 
Waarschijnlijk de "don't change a winning team" redenatie..

oftewel, niets updaten als het nu goed vliegt :mrgreen:
 
MMmmmmmm......oke.Dat kan ik volgen.
Maar waarom zijn dan vaak die Upgrades?
Je hebt ze tegenwoordig bij vele Gyro's of andere elektronika.
Schijnt dat elke Upgrade weer een verbetering geeft ten opzichte van de vorige.
En wie wil er nou niet een heli die nog lekkerder vliegt dan voorheen.
Vr Gr D
 
klopt.

gevolg is wel dat je een unit geheel opnieuw door de installatieprocedure moet helpen, aangezien je er nooit van uit mag gaan dat alles erop blijft staan.
en iedere update heeft vaak weer gevolg voor alle potmeter instellingen of computerinstellingen die gemaakt moeten worden.

ik weet bv dat ik met de 3g toendertijd best wel een paar keer aansluiten op de software en tweaken nodig had voor hij echt naar mijn zin was.

Na een update moet dat dus weer. Of niet, als de update echt erg goed is ;-)

Maar als het vliegt, en er zijn geen extreem grove fouten ontdekt in de huidige versie software, zal het voorlopig zonder update ook nog wel goed blijven vliegen...
Of je moet zelf niet geheel tevreden zijn met het vlieggedrag, dan kun je het altijd eens proberen
 
Waarschijnlijk de "don't change a winning team" redenatie..

oftewel, niets updaten als het nu goed vliegt :mrgreen:

Hoi @Dylan sys 150:

prezies wat @Student: schreef,

don't change a winning team

thanks @Student: voor de tip, ik ben op vakantie geweest, zonder Heli en MBF,

alleen met familie, groetjes, Uwe
 
Back
Top