Verzameltopic Walkera CP helicopters

Nadat ik de accu weer loskoppelde en toen weer aankoppelde was het probleem over.

Vreemd probleem. Heeft overigens niks met je servo's te maken hoor. Even in de gaten houden. Dus volgende keer voor je gaat vliegen even dubbelchecken dat de swash de juiste kant op beweegt. Misschien nu een glitch tijdens het binden. Check ook even of al je contactjes goed vast zitten op de receiver..
 
Ik heb hem nog helemaal origineel. Welke servo's raden jullie aan dan?

M.v.g. Mark

Gewoon de originele laten zitten tot je er eentje sloopt. De originele hebben plastic gears dus die kunnen bij een crash sneuvelen. Walkera heeft ook servo's met metal gears. Die kunnen wat meer hebben bij een crash. Alleen moet je dan wel alle drie de swash servo's vervangen in 1 keer. Als je niet veel crashed kun je de originele laten zitten en daar een spare van apart houden.
 
De volgende keer hou ik hem wel in de hand met optoeren en dan zie je het gauw genoeg.
Maar dan laat ik de servo's eerst zitten.

M.v.g. Mark
 
Ik zou hem niet in de hand houden eerlijk gezegd. Voor je op gaat toeren gewoon eerst de richtingen van de swash checken. Als hij dan gaat optoeren goed naar je swash blijven kijken. Die moet horizontaal blijven staan. Dan in 1 keer de lucht in. Niet schuiven over de grond want dan raakt de flybarless unit in de war en kan hij omvallen. Is dus anders als bij een flybarred heli waar je dat wel bij kunt doen.
 
Moet je er wel gelijk 3 bestellen. Mix and match op je swash is niet echt aan te raden. Ik heb overigens totaal geen problemen met de originele servo's. Ook na een crash blijven ze het gewoon doen. Heb er toendertijd spares voor gekocht maar die liggen hier nog steeds in de verpakking.
 
Ik hou het eerst in de gaten wat deze servo's gaan doen. Heb nu 4 accu's gevlogen en is maar 1 keer gebeurt namelijk.

M.v.g. Mark
 
Ja, zou het in de gaten houden. Wel zeker opstijgen dus. Liefst vanaf vlakke ondergrond en dan boven gras vliegen ofzo. Dan hou je hem wel heel. Ik stijg op vanaf asfalt en vlieg dan boven gras. Bij een crash hou je de Master CP dan wel heel of de schade heeeeeeeeeel beperkt. Hij is best robuust namelijk.
 
Wat is voor jou het wezenlijke verschil?

Dit is gewoon meer echt heli, als je hem moet vergelijken lijkt hij meer op een trex 250 (wel totaal anders qua bouw) als op een 120.

En zoals gezegd omdat dit gewoon weer een "echte" heli is kan je hem niet ff laten neerploffen zoals de 120 (of de master), ik denk dat je geheid schade hebt. Voor de rest vliegt hij super strak alle kanten op maar heb hem maar heel kort gevlogen heb maar 1 lipo, (heb er wel meer maar mijn EC3's zijn op die moeten nog binnen komen) want gaan dezelfde lipos in als in mijn 250's dus gaat er een EC3 op de ESC zodat alles weer uniform is en ik gewoon ook wat langer kan vliegen als die 4.30min:D
 
Groter is meer massa. Dus sloop je de boel bij een crash. Da's heel gebruikelijk bij rc helicopters. Het is ongebruikelijk om ze niet te slopen bij een crash. De Master CP is een uitzondering in het 250 formaat omdat hij een losse tailmotor heeft (dus geen belt of gears waar de kracht op kan komen te liggen) en de boel is nogal dik uitgevoerd. Maar ook die krijg je heus wel stuk hoor. Zeker op een harde ondergrond.
 
Heren, heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen deze twee main gears voor de Super CP?
Van de witte -de goedkoopste- zitten er 2 in de verpakking.
Van de zwarte-de duurste- zit er 1 in de verpakking.

Modified Parts Walkera Main Gear for Walkera Super CP Mini CP Free Shipping! - US$1.51

Walkera Mini CP Main gear, HM-Mini CP-Z-11 Free Shipping! - US$6.15

Geen idee daarom had ik er ook even 2 besteld :-) is onderweg. Er staat een foto onder met een rubber ringetje lijkt het maar wat het nou precies doet..geen idee. Ik had niet gezien dat er 2 in zaten ha ha dus dan heb ik er 4. Eigenlijk nog nooit een gear kapot gehad van de mini of super maar ik was gewoon benieuwd. Als ze er zijn laat ik het weten.

De struts had ik ook besteld, daar ging het mij eigenlijk om :-)
 
Vandaag ff nieuwe rangetest gedaan met de RX601, want zit te twijfelen welke ontvanger in de 450's te plaatsen. vind de RX601 zo lekker klein en niet van die grote draden. Nou het wordt de RX601 die ik erin ga doen. Test viel positief uit. Kon niet verder testen maar resultaat was genoeg voor mij. had de heli in de tuin gezet trex met RX601 ben in de auto gestapt en om gereden naar het andere punt van de gele lijn. Met mijn devo op 100mW deed alles het nog perfect (ben vergeten te kijken naar minder vermogen :(). dus voorlopig staat de teller op minimaal 500meter.

ik denk dat ik die nieuwe 1202 en 802 wegdoe vind ze veel te onhandig met die lange antennes.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er onder de DEVO bezitters al die met de nieuwe V3 software werken?
De instellingen van het vliegend/varend en rijdend spul zijn nu tekstbestanden die heel makkelijk op de PC te bewerken zijn.
Er is ook een nieuwe V1.7 van DfuSe in de downloadafdeling.

Deviationtx

Helaas werkt DfuSe nog steeds niet op Windows 7 64bits Professional dus ik moet dit op mijn vriendin haar laptop gaan doen.
 
@Tom

Ja nu is de 12 ook officieel ondersteund, zijn goed bezig die jongens. En dat op de pc bewerken heb ik nog niet geprobeerd. Dfuse heb ik toevallig net gedownload. Zal ik eens kijken of dat bij mij werkt heb het nog nooit gebruikt, wat werkt er bij jou niet?:D Maar dat bewerken op de PC was er toch al?
 
Back
Top