Verzameltopic Walkera CP helicopters

Chow, wat is het voordeel van een Super T.O.V. een Genius of een Mini? De specificaties lijken erg dicht bij elkaar te liggen wat chassis betreft. Ben ik correct als ik zeg dat het verschil vooral zit in de Servo's, motoren etc? Ik zag al een verschil in de Gyro(3 assen T.O.V. 6 assen).

Dat kleine spul vliegt allemaal zo'n beetje hetzelfde hoor. De Genius is ietsje breekbaarder omdat de skids aan het mainframe vastzit. Dus skids kapot dan moet je het hele frame vervangen. De Mini heeft relatief korte vliegtijden. De Super CP heeft prima vliegtijden en de skids kun je apart vervangen. Enige is dat de servo's vanaf het 3in1 bordje worden aangestuurd. Dat zou een nadeel kunnen zijn werd in het begin verteld maar in de praktijk blijkt het gewoon prima te gaan.
Verder merk je weinig verschil tussen 3 of 6 assen. Enige wat gewoon belangrijk blijft is eerst even simmen. Anders gaat het niet echt lukken.

Verder heeft een Super FP weinig zin. Ik heb toendertijd wel op aanraden van mensen dat gedaan (V100D01 was dat toen) en die vloog gewoon net zo lastig als een micro cp en buiten waaide hij weg. Weggegooid geld dus.

Helemaal eens met Chow, de Super CP is een prima beginnersheli.
De Devo 7 en Devo 10 zijn beide fijne zenders. De Devo 10 heeft een aantal extra's waaronder telemetry en hij is makkelijker te programmeren.

Zelf ben ik vorig jaar begonnen met een Genius CP en een Devo 7. De Super CP lijkt wat meer op de Mini CP en heeft o.a. vervangbare landing skids (kan soms handig zijn wanneer je wat te hard neerkomt ;-). Daarnaast is de Super CP de voordeligste in aanschaf en onderdelen.

Succes met je keuze!

Zelf neig ik nog richting de Master CP, dit ivm een oogziekte, waardoor een iets grotere helicopter voor mijzelf comfortabel is. Heeft de Master CP een nadeel TOV de Super CP(uiteraard met inachtneming van alle veranderingen die een grotere helicopter terweeg brengen)?

Grootste nadeel is dat je hem sneller gaat slopen. Zeker als beginner zul je wel een keer onhandig landen en de servo's zullen gelijk stuk zijn. Die zul je dus vrijwel gelijk moeten vervangen voor de geupgrade metal gear servo's.
Groter is inderdaad makkelijker te zien. Maar je kunt natuurlijk ook de Super CP gewoon niet te ver weg vliegen ;)

Top, ik ga voor de Super CP, nog 1 vraag, is het mogelijk om de zender (Devo 7) aan te sluiten op een simulator? Ik las al wat van de Phoenix dat het mogelijk is, maar wat zijn de alternatieven(G4 etc) en wat voor een kabels zal ik mogelijk nodig hebben?

Top, en heb ik nog een speciale kabel nodig als ik hem op BV FMS of Realflight G4/5/6 wil aansluiten? Ik zie allemaal kabel packs online staan maar heb geen idee wat ervoor nodig is.

En zijn er nog winkels die jullie aanraden/zelf hebben gebruikt met goede ervaring? Hobbyking heeft hem al niet, en rc711 heeft hem alleen met de 7e, en de 7 los + de Super CP los kost meteen 30 euro meer.

Over de dongle en kabels heb ik je een PB gestuurd. Dat voldoet voor het sim gedeelte. Heb je verder niks meer nodig. De Super CP zou ik met een Devo 7 kopen. De 7e is vrij klein namelijk. Meer een speelgoedzender. Hou wel rekening met douanekosten. Die krijg je er tegenwoordig vrijwel zeker op. Dus 21% btw over het bedrag wat de chinees op het pakket zet en 12,50 euro afhandelingskosten van de vervoerder.

**Edit**

http://www.oomodel.com/super-cp-devo-7-6ch-3d-helicopter-ready-to-go-walkera-p-64619.html

Thanks, nog suggesties voor een Lipo charger? Een vriend van mij heeft de IMAX B8, alleen dit lijkt mij wat overdreven, zijn de simpelere chargers ook geschikt, zoals:

RCX03-118 : RCX B3 2-3S Li-Polymer Compact Balance Charger (Ready to Charge) [RCX03-118] Review - USD5.99 : MyRcMart.COM : This is a compact Li-Po Balance Charger. Easy to charge a 2-3S Li-Po Battery without an external power adapter. Its intelligent

Of kan ik een Walkera charger nemen zoals deze?:

WK-CHARGER-4.2V-500MAH : Walkera 1 Cell Li-Po Charger (4.2V 500mAh) [WK-CHARGER-4.2V-500MAH] Review - USD7.99 : MyRcMart.COM : This is the Charger from Walkera for 3.7V Li-Po Battery for Micro Helicopter. This charger can also be used on any other Li

De Super heeft een 3.7V batterij, volgens mij past dit.

Sorry dat ik dit soort banale vragen stel, de informatie die ik vind is niet altijd even duidelijk of conflicterend.

Je krijgt een ladertje bij de Super CP waar je steeds twee lipo's gelijk mee kunt laden. Zou dus eerder wat extra lipo's bestellen.

Tís leuk hoor. In het begin wel lastig maar als je eenmaal in de sim kunt hooveren hou je de Super CP ook wel in de lucht. Wel de eerste keer even een grasveldje opzoeken. Niet in de woonkamer ;)

tail zwenkt uit

Hebt gisteren een nieuwe tail set geplaatst in mijn super cp .
maar nu zwenkt zij langzaam naar rechts tijdens het vliegen zodat ik telkens moet corrigeren
is dit op te lossen ?

gr Wim

Hebt gisteren een nieuwe tail set geplaatst in mijn super cp .
maar nu zwenkt zij langzaam naar rechts tijdens het vliegen zodat ik telkens moet corrigeren
is dit op te lossen ?

gr Wim

Bedoel je met zwenken dat hij om de as draait of zijwaarts naar rechts gaat terwijl heli horizontaal blijft ? Als het het 2e is linkje recht wat langer maken ? Zou wel vreemd zijn als je alleen de tail hebt vervangen :D.

Bedoel je met zwenken dat hij om de as draait of zijwaarts naar rechts gaat terwijl heli horizontaal blijft ? Als het het 2e is linkje recht wat langer maken ? Zou wel vreemd zijn als je alleen de tail hebt vervangen :D.

Hij draait heel langzaam om zijn as .
Moet telkens met de rudder naar links bij corrigerer.
En de heli hangt ook scheef naar rechts van achteren gezien .

Gr. Wim

Dan proberen wat Tom zei of eventueel rudder iets bijtrimmen. Dat iets naar rechts hangen is vrij normaal volgens mij. Alles goed aangedrukt dus staart goed in het frame en uiteinde goed op de staart, prop netjes helemaal op de staart as ?

Met dat lieve kleine potmetertje op het moederbord. Kloksgewijs is gain hoger. Men is van mening nooit trim op de gyro te gebruiken. Alleen als gain niet helpt.
Alle helikopters met 2 rotorbladen die kloksgewijs draaien hangen naar rechts.

Back