nieuwe Blade 120 SR

Bij intermodelbau de BNF versie van de blade 120 SR gekocht, ik wilde wel een FP proberen anders dan mijn MJX F45..
Mijn Spektrum DX6i gebind, expo settings aangemaakt. grasveld opgezocht, windstil.

Wat een drama! trok enorm naar links en vooruit, flink lopen trimmen tijdens de vlucht met zweet op het voorhoofd.. dit was niks.. terug weten te krijgen.
wellicht ondergrond onder een hoek, opnieuw aansluiten op fietspad zodat gyro weet wat een vlakke ondergrond is. geen steek beter, maximale trims moeten toepassen. crash van 2m op gras, zou die moeten overleven, maar helaas..

skid goed verbogen, hard plastic is flink gebogen en grijs uitgeslagen (is dus zwak punt geworden) en tail-rotor blijft eraf vliegen...

of een maandag-morgen-model of ik loop flink te klooien..
 
Je kan hem even vettig maken met olie. Pas op met een tang omdat je de koolstof makkelijk platknijpt.
Probeer in plaats van trekken om te duwen. Op de hoek van een tafel of zoiets.

Als basis:
Alle trims en subtrims op nul.
Na het initialiseerproces MOET de swashplate horizontaal staan.
De 120SR trekt graag naar links met het loskomen. Hiervoor heel kort aileron rechts geven.

Zet de tailrotor er andersom op. Zit het zwarte kogellager nog op de tailas?
 
Uiteraard ligt de zwarte tail as en lager in een grasveld. Niet gezocht, ga ik toch niet vinden..
Viel me wel op dat de tail rotor gewoon niet klemt om de motoras..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon nieuwe tailrotor kopen en meteen een paar op voorraad.
Als de tailrotor niet blijft zitten dan is de borging in de tailrotor stuk.
En die landingskid daar moet je een ander onder zetten dat is ook een zwak punt bij de blade lees dit draadje maar eens door dan weetje meteen de zwakke punten van de blade.
Als je die er uit heb gehaald heb je een geweldige heli.

Grt André
 
Het is gelukt, heb hem met wat vaseline ingesmeerd en na wat pijn en moeite heb ik hem eruit gekregen. Een tangetje is inderdaad niet de oplossing je knijpt het materiaal zo kapot.
Door de vaseline zit het nieuwe buisje er wel wat losser... Denk dat ik daar niks meer aan kan doen of hebben jullie daar nog tips voor?

Je kan hem even vettig maken met olie. Pas op met een tang omdat je de koolstof makkelijk platknijpt.
Probeer in plaats van trekken om te duwen. Op de hoek van een tafel of zoiets.

Als basis:
Alle trims en subtrims op nul.
Na het initialiseerproces MOET de swashplate horizontaal staan.
De 120SR trekt graag naar links met het loskomen. Hiervoor heel kort aileron rechts geven.

Zet de tailrotor er andersom op. Zit het zwarte kogellager nog op de tailas?
 
Ik heb er sinds gisteren ook één, en voorlopig valt ie wat tegen, misschien omdat ik de WL V911 gewend ben ( daarmee zoef ik het hele huis door :p ). Hoveren lukt aardig, maar vliegen zit er voorlopig niet in, zonder aan de sticks te komen gaat de heli alle kanten uit ( niet echt het toilet bowl effect, want hij maakt geen cirkels) maar gewoon de ene keer naar links, dan eens naar rechts, dan voor- en achteruit...) Ik hoop dat het aan de bijgeleverde standaard zender ligt, dan is mijn probleem opgelost, ik ga binnenkort een DX6i kopen met een phoenix vliegsim, en waarschijnlijk ook een MCPX BL .... maar eerst de SR120 onder controle zien te krijgen :cool:
 
Hallo Frocky het is inderdaad een pittig ding je moet hem wel even goed trimmen en thuis heb ik de expo ingeschakeld dan is hij wat tammer.
En wat de playstation zender betreft die van mij werkt prima en die van mijn kennis ook, ik kan hem behoorlijk stil hangen.
Kijk even de linkjes na als ze goed op de bals zitten,ik heb hem nu twee jaar en bevalt prima.

Suc6
Groetjes André
 
Probleem opgelost, blijkbaar zat er reeds een slecht contaktje onder het krimpkousje van de staartmotor, waardoor de heli moeilijk te sturen was, het staartrotortje werd steeds lichtjes onderbroken, vandaag nieuw motortje geplaatst en vliegt super nu...:p
 
Ja, ik vlieg ermee met de Blade mQX. Geeft een duidelijk langere vliegduur dan de stock accu's en ook meer vermogen bij snel gas geven. Dat vond ik ook bij de 120SR die ik niet meer heb.
Ik vind ze nog steeds na 5 maanden een goede investering.
 
Zijn hier mensen die hun 120SR vliegen met een DX6i? Heb even wat info opgezocht wat betreft de instellingen ervan en het schijnt niet zo simpel te zijn?
 
Iemand van een ander forum beweert contakt te hebben gehad met HH en deze hebben hem gezegd dat de SR120 in een DX6i gewoon als vliegtuig moet ingesteld worden, dat vliegtuig sr120 noemen en er zouden geen verdere instellingen nodig zijn, iemand die dit kan bevestigen?

Copy/paste:

I have the Jr 9503 and bnf blade helis takes about 30 seconds to set up. You make a new model in the menu but then you have to choose ACRO not heli. Name it sr 120 then bind it. This is per horizon hobby. This has worked great for me.
 
Ik heb het eerst zo gedaan en vond dit niet zo prettig vliegen, er zijn instellingen die je niet kan meegeven die ik als beginner zeker handig vind in heli mode.

Het klopt wel dat het in plane mode werkt. met de nodige tweaks op de throttle curve.

Mvg
Vipe

Iemand van een ander forum beweert contakt te hebben gehad met HH en deze hebben hem gezegd dat de SR120 in een DX6i gewoon als vliegtuig moet ingesteld worden, dat vliegtuig sr120 noemen en er zouden geen verdere instellingen nodig zijn, iemand die dit kan bevestigen?

Copy/paste:

I have the Jr 9503 and bnf blade helis takes about 30 seconds to set up. You make a new model in the menu but then you have to choose ACRO not heli. Name it sr 120 then bind it. This is per horizon hobby. This has worked great for me.
 
Volgens dat ik lees is het niet echt simpel om hem als heli in te stellen in de dx6i Viper?

Is een misvatting hoor is niet echt zeer moeilijk, alles staat vrij stock behalve de throttle curve en de D/R expo zijn bij mij ingesteld, Gyro settings staan default.

Ik ga niet ontkennen dat ik wat spiek gerief heb aangeschaft ;) namelijk : Blade mSR Tips "Getting The Most Out Of Your Blade mSR/X & 120SR" e-guide Was een 8 euro maar staat echt alles in zelfs de setup voor een DX6i stap per stap. was voor mij de investering waard daar ik een 120sr heb en de msrX. Als ik crash ben ik al 8 euro aan bladen kwijt dus had ik deze investering snel terug ;)

Overzicht :
Chapter 1 - Introduction
Chapter 2 - mSR/X/120SR Tail Rotor Motor Protection (TRMP)
Chapter 3 - Adjusting mSR/X/120SR Blade Tracking 8
Chapter 4 - Basic mSR/X/120SR Computerized Radio Setup
Chapter 5 - Advanced mSR/120SR Radio Programming
Chapter 6 - mSR Flybar Modification To Reduce TBO
Chapter 7 - Maintenance, Repairs, Improvements
Chapter 8 - LiPo Battery Options & Charging
Chapter 9 - Conclusion

Greetz
 
Ik ben ook om. Na voor de grap een Blade Scout gevlogen te hebben in de huiskamer en wat om gelummeld te hebben met een Parrot Drone 2.0 besloten dat ik verder wil. De DX7S vandaag ontvangen, de spiekgids net gedownload en morgen als het goed is de 120 SR in ontvangst (incl. wat reserve onderdelen). Ik ben benieuwd. Hoop in ieder geval op windstil weer de komende dagen.
 
Kanonne, wat een lastig ding. Handleiding zoals hierboven doorgespit, nog wat settings voor de DX7S gedownload. Maar zowel binnen als buiten is het apparaat amper in de lucht te houden. Dat wordt nog bulten oefenen. Moet wel zeggen dat het ding behoorlijk wat klappen kan hebben. Gelukkig een mooi grasveldje in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top