Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

samenstelling is haast het zelfde, maar in ducttape zit veel verschil. plekmerk is ruk, de iets dikkere sterkere is goed. grootste verschil is de kleur
 
Hmmm, kan ik niet beamen eerlijk gezegd. Ik heb hier "industriële" Ducttape van verschillende merken gehad, vooral 3M. En hoewel dat prima werkt, is Gorillatape echt wel een stap verder. Ik zou het zeker aanraden boven ducttape, het is echt gigantisch sterk en plakkerig. Je ziet op verschillende forums ook vaak dat mensen het probleem hadden dat "normale" ducttape uiteindelijk kapot scheurde, en nadat ze dan gorillatape hadden gebruikt kwam het niet meer voor.
 
IMG_3850_zpsb90f250c.jpg

Hier zie je de binnenkant van mijn badlands. Is eigenlijk niks meer dan een laag oer sterke gorillatape op de binnenkant van je band plakken waardoor je band steviger is en niet zo snel zal baloonen. Ik heb hier 2 lagen tape erop zitten. Op 6S balooned het geheel zo goed als niet :).

Hehe ok danku.
Op 6S :)
 
Voor te bashen met mijn badlands. Ik bedoel vooral op gras crossen en af en toe een jumpke. Kan ik dat op 3S doen of word voor offroad bashen met veel optrekken eerder 2S gebruikt ? Natuurlijk met de geinstalleerde 15t pinion gear.
R
 
Wat is een goede afstelling voor de slipperclutch met de stockgearing?
En even een vraagje over een lader, is de Imax B6 een goede lader?

Helemaal aandraaien en dan een volle slag terug schat ik. Zolang je geen 'gezoem' hoort vanaf 0-volgas dan staat je slipperclutch niet te los en dus goed.

Ik heb de iMax B6-AC (AC is met ingebouwde voeding) en ben er echt blij mee. Laad gewoon zoals hij het moet doen, handig is het ook zeker. Accu aansluiten, start ingedrukt houden, dan gaat hij de batterij controleren, dan druk je nog een keer op start en hij laad. Hij stopt uiteraard ook vanzelf als de accu vol zit. Dan haal ik 'm eruit en is de volgende aan de beurt!

Let wel op! Er zijn veel imitaties van de iMax laders. Deze schijnen de cellen niet altijd even goed te balanceren met als gevolg dat je accu veel sneller kapot gaat. Weet dus wel zeker dat je een originele koopt.
 
Nee?, beetje zoekwerk en voila :

Leesvoer gevonden

brushless-kv-vs-kracht-hoe-zit-dat

Hint: Kv heeft als eenheid rpm/V(Toerental per minuut/Volt)

Thanks maar had dat artikel al een keer gelezen.

Maar waar ik mee zat is dat het er dus eigenlijk op neerkomt; Een motor met een hogere KV heeft een hogere top maar minder koppel en een motor met minder KV heeft een lagere top maar meer koppel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lees het nog eens goed na, het draadje geeft antwoord op jouw vraag.

Maw als je het aandachtig leest wordt het duidelijker , bv

"Motoren met een hoge Kv draaien heel snel, maar hebben daarbij weinig kracht. Motoren met een lage Kv draaien langzamer maar hebben meer kracht"
 
Minder KV is minder omwentelingen per Volt. 2200KV is 2200 omwentelingen per minuut per volt. Verder is het vrij logisch dat een motor van exact dezelfde afmetingen met een hoger toerental (hoger KV) minder koppel heeft dan dezelfde motor met een lager KV getal. Het is het een of het ander natuurlijk ;).

Je moet meer KV ook niet zien als "beter" en iets wat meer waard is. Het is simpelweg een optie hoe de motor gewikkeld is. Voor snelheid, of voor koppel. Grotere auto's hebben vaak een lager KV met veel koppel en minder agressieve vertanding + grotere banden waardoor de top nog steeds hoog genoeg is. Het hogere koppel van deze motoren komt natuurlijk ook goed van pas voor het hogere gewicht van deze grotere auto's.
 
Het is een beetje vreemd om over kracht te praten die minder zou zijn bij hoge Kv motoren.
Als je naar de Castle 1406 serie kijkt, hebben alle motoren (van 4600 t/m 7700Kv) hetzelfde vermogen. Een belangrijk verschil is dat je voor motoren met een hogere Kv waarde minder voltage maar meer amperage nodig hebt. Het vermogen van een motor is meer afhankelijk van de afmetingen.
Met de juiste batterij en de juiste vertanding zullen alle motoren uit de 1406 serie je dezelfde topsnelheid geven.

Het koppel van een motor en het koppel wat uiteindelijk op je wielen terecht komt, zijn twee verschillende waarden. Als je het motorkoppel verdubbelt, en ook je tandwielverhouding verdubbelt (pinion dubbel zo groot of spur de helft), blijft het koppel aan je wiel hetzelfde.
 
Ligt eraan wat je verstaat onder kracht. Als je bij kracht denkt aan koppel, dan is het waar. Hoger KV betekend minder koppel. Vermogen is wel hetzelfde.
Als je onder kracht vermogen verstaat klopt het inderdaad niet. Want het vermogen is hetzelfde, dat wordt bepaald door de afmetingen, het design, het rendement en nog wat factoren. Bij een hoger KV dus evenveel vermogen, maar wel minder koppel. En inderdaad, je kunt ze allemaal zo vertanden dat ze even hard gaan, want het vermogen is hetzelfde. Echter het soms praktischer om een andere waarde KV motor te kiezen dan een "rare" vertanding toe tepassen.
 
Ik heb de Imax B6 twin-lader en ben er uiterst tevreden mee! Wat betreft de slipperclutch:

Ik heb ze op 3/4 slag teruggedraaid en heb totaal geen problemen.
 
Bashen op 3S ?

Voor te bashen met mijn badlands. Ik bedoel vooral op gras crossen en af en toe een jumpke. Kan ik dat op 3S doen of word voor offroad bashen met veel optrekken eerder 2S gebruikt ? Natuurlijk met de geinstalleerde 15t pinion gear.
R
 
OK. Ik heb mijn slipperclutch op 1 slag terug gezet en trekt lekker op.
Maar ik geloof dat de Imax B6 zonder voeding wordt geleverd, klopt dat? En kan ik dan een laptopvoeding gebruiken als voeding?
 
Back
Top