Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. Kiter2010

    Kiter2010

    Lid geworden:
    11 okt 2018
    Berichten:
    12
    Locatie:
    West Vlaanderen belgie
    Goeie dag. Ik zelf rijd ook met een rustler met vxl 3s combo. Mijn vraag is kan ik een castle motor 2200 kV aansluiten op mijn vxl 3s regelaar of zal da een mislopen?
     
  2. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Blijft mooi spul zo'n rustler.
    Ik zou het niet doen trouwens Kiter2010 gewoon een 1/8 regelaar er bij nemen als het een 1/8 castle motor is.
     
    Marceldk vindt dit leuk.
  3. Grand Flash

    Grand Flash

    Lid geworden:
    25 jul 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    amsterdam
    Goede dag, bij mijn Rustler vxl heb ik speling op de input shaft trx 3793 waardoor de spur gears steeds sneller gestript worden. De lagers en gearbox heb ik vervangen maar de speling blijft. Als je het stelmoertje van de slipperclucth vast hebt dan kan je het asje beetje heen en weer begwegen, motor met pion heb ik dan even niet tegen de spur staan. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? Ik hoor het graag!
     
  4. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    Lagers in je gearbox al bekeken?
     
  5. Grand Flash

    Grand Flash

    Lid geworden:
    25 jul 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    amsterdam
    Ja de lagers zijn vervangen. Ik heb nu de rest van de inhoud van de gearbox maar besteld en wacht op levering van de onderdelen. Website van Toemen geeft niet duidleijk aan als iets niet op voorraad is. Wat duidelijk nu het geval is, dus nu is het weken wachten.....
     
  6. Pgsm

    Pgsm

    Lid geworden:
    7 feb 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Thuis
    Hallo all, snelle voorstelling, Patrick en sinds kort in bezit van een Rustler XL5 4x4 brushed. Zit met een aantal vragen en kwam door zoeken op inet hier uit. Daar waar de kenners zijn! Man wat is er al veel geschreven, chapeau! Al veel gelezen, maar blijkbaar nog niet genoeg. Komt goed! De Rustler wordt op het moment door mijn zoon gebruikt op een kunstgrasbaan. Nu is de grip met dit weer niet echt super. Heeft er iemand tips voor andere banden? Ik zag de achterbanden van de Rustler 2wd al, die zouden kunnen, of zijn er betere alternatieven zoals Louise? Of andere merken? Tuurlijk kan ik naar de winkel, maar zoek graag naar meerdere opties. En ja, ik heb al heel wat gezocht en zal dat ook blijven doen.

    Ik zal tzt de xl5 combo upgraden naar een Hobbywing max10 combo, maar ik heb hier al gelezen over dat er geen lagers aanwezig zouden zijn in de xl5 versie, wel in de vlx. Of was dat bij de oudere modellen? Nu weet ik wel iets over het aanpassen van onderdelen, maar wat is nu echt belangrijk om gelijk te doen met de ombouw?

    Alvast bedankt voor het meedenken, ik ga weer even verder lezen en zoeken!
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Welkom!
    Dit topic gaat vooral over de 2wd versie van de Rustler, vandaar dat er ook staat dat de xl5 versie glijlagers heeft.
    Als ik op de site van Traxxas kijk zie ik in de exploded views dat de Rustler 4x4 XL5 al kogellagers heeft:

    https://traxxas.com/explodedviews/Rustler-4X4-VXL-67076-4-Front-Assembly

    Bijvoorbeeld 5116 en 5119.
    In de exploded view van de 2wd kunt u de glijlagers inderdaad zien:

    https://traxxas.com/explodedviews/Rustler-37054-4-Front-Assembly

    Daar ziet u bijvoorbeeld 1675.
    Als u op de onderdeelnummers klikt kunt u het verschil goed zien.
    Qua banden kan ik u niet adviseren, daar heb ik geen ervaring mee.
    Rijd u op een RC baan?
    Dan zou ik aan de andere rijders vragen waar zij mee rijden, misschien mag u wel een setje proberen.
     
    Pgsm vindt dit leuk.
  8. Pgsm

    Pgsm

    Lid geworden:
    7 feb 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Thuis
    Ruud bedankt voor je reply!

    Zonder betweterig over te komen, de eerste link is van een vxl, brushless. Ik heb een xl5 non-brushless, en daar zit verschil in heb ik gelezen. Nu heb ik ook gelezen dat er een oude en een nieuwe versie is, te zien aan de grijze delen (oud) en zwarte delen (nieuw) wij hebben de zwarte. Maar die glijlagers zijn dus voor de 2wd, mooi!

    Mijn zoon rijd sinds kort bij een RCclub op een kunstgrasbaan. We komen snelheid en grip te kort, dus dat zal upgraden worden. Heb al even gekeken daar naar de banden. De achterbanden van de Rustler 2wd lijken daar op, dus zal die maar eens bestellen. Ik was benieuwd of er ook andere alternatieven zijn. Banden lenen van anderen ben ik geen fan van, straks sloopt ie het haha.

    Nogmaals dank voor je antwoord, ik ga weer verder lezen, zoeken en ontdekken!
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Haha, goed punt, sorry :)
    In iedergeval, op de normale 4x4 zitten ze ook zo te zien:

    https://traxxas.com/explodedviews/Rustler-4X4-67064-1-Front-Assembly

    Het lastige met banden is dat ze inderdaad hetzelfde kunnen lijken maar dat de hardheid van het rubber behoorlijk kan verschillen, wat natuurlijk veel in grip kan schelen.
    Ik zou kijken/vragen waar de meeste mensen mee rijden met een soortgelijke auto en die banden kopen.
    Op een club ben je ook om elkaar te helpen lijkt mij.
     
  10. Pgsm

    Pgsm

    Lid geworden:
    7 feb 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Thuis
    En daar ben ik weer :koud: al een tijdje heerlijk aan het rijden, zoon dan. Zoals het bij de meeste denk ik wel gaat, gaat het allemaal niet snel genoeg :D dus een HobbyWing EZRun Max 10 combo gekocht met een 60A esc. Deze heb ik op mijn gemakkie ingebouwd. Nu testen zou je zeggen! Klopt, ware het niet dat ik alleen de Nimh accu’s heb en nog geen Lipo’s. In de handleiding https://www.hobbywing.com/products/enpdf/EZRUNMAX10.pdf staat bij Item 2 de Auto Calculation Option als default ingestelt. Betekend dit dat ik gewoon mijn Nimh accu erin kan prikken? Ik begreep dat er een stand op zou moeten zitten om te schakelen van Nimh naar Lipo maar die kan ik niet vinden. Youtroep ook al doorgespit, maar staan alleen uitleg hoe te programmeren, maar niet dat.

    Alvast dank namens deze Noob :jan:
     
  11. Pgsm

    Pgsm

    Lid geworden:
    7 feb 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Thuis
    Kleine toevoeging…

    ik lees net in de handleiding bij Item 3 dat ik de Cutoff Voltage op Disabled moet zetten. Het lijkt me dat dit het enige is?
     
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Correct.
     
  13. Pgsm

    Pgsm

    Lid geworden:
    7 feb 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Thuis
    En inderdaad, het rijdt prima! Tot de batterij bijna leeg is …. Maar snel lipo’s halen! Morgen komt de programmeerkaart binnen, dan is het programmeren wat makkelijker.
     

Deel Deze Pagina