Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik krijg binnen 2 weken een bestelling.
Wheeliebar,armen rondom en bumper.
Alles in het groen en chassis wordt zwart gemaakt.
Nu maar hopen dat het iets wordt.

Ben vandaag in bergeijk geweest voor banden. Die krijgt komende maand schijnbaar hele mooie banden binnen voor de Rustler. Ik heb besloten te wachten dus als je nog even hebt is dat misschien een idee. Ik zoek off road banden met een lage wang omdat ik dat echt mooi vind op de Rustler. Liefst of die smoke velgen.

Ja dit zijn 2.8 banden.
Ik denk dat dit vooral komt omdat ze op grote velgen (desperado)zijn gemonteerd meestal worden ze op andere velgen gemonteerd.
Ik las ergens dat ik mijn gearing moet veranderen om met badlands te rijden ...
Iemand uitleg ?
Mvg
R

Ja dit zijn 2.8 banden.
Ik denk dat dit vooral komt omdat ze op grote velgen (desperado)zijn gemonteerd meestal worden ze op andere velgen gemonteerd.
Ik las ergens dat ik mijn gearing moet veranderen om met badlands te rijden ...
Iemand uitleg ?
Mvg
R
Badlands hebben een wielomtrek die zowat een kwart groter is dan de standaard banden. Om nu met hetzelfde motor toerental op dezelfde topsnelheid te blijven moet je dus je tandwielverhouding met een kwart verkleinen. Dat betekent je spur groter (25%) of je pinion kleiner (20%).

Badlands hebben een wielomtrek die zowat een kwart groter is dan de standaard banden. Om nu met hetzelfde motor toerental op dezelfde topsnelheid te blijven moet je dus je tandwielverhouding met een kwart verkleinen. Dat betekent je spur groter (25%) of je pinion kleiner (20%).

Ja maar hoe bereken je dat dan ?
Mijn pinion is 19 en mijn spur 86t.
Wat denken jullie ? Welke het best aanpassen en welke moet ik dan kopen ?
R

Procent berekening:

Het getal delen door 100 en vermenigvuldigen met de procent die je wilt.

Pinion --> 19 : 100 = 0,19

0,19 x 20 = 3,8 => 4

Je pinion zou dan 4 tanden kleiner moeten maar denk dat 3 tanden minder wel voldoende is.

Zelfde geldt voor de spur, alleen die tanden er dan bijtellen ipv aftrekken.

Procent berekening is eigenlijk ook makkelijker met die 20 of 25 procent.
Voor 20 procent te krijgen deel je een bepaald getal door 5, wil je 25 procent deel je het getal door 4.

Theoretisch zou dit zeker goed moeten zijn,als de motor nu echt gewoon maar handwarm wordt kan je gerust nog een tandje hoger gaan.Ik zou zeggen,test het,en voel zeker op tijd voor de temperatuur van de motor,esc,accu.

Gewoon een temperatuurmetertje uit china halen, hoeft niks te kosten, voor €15 heb je er al een. En dan heb je echt een temperatuur ipv van toch wel gokwerk. Iedereen schat temperatuur anders in, zou jammer zijn als je daardoor je motor net verkeerd vertand.

Gisteren na een behoorlijke klap zijn mijn twee voorste schokdempers los geklapt en is dus alle olie eruit gelekt. Welke olie kan ik nu het beste kopen zodat hij weer goed veert? Nu stuitert hij namelijk.

Badlands zijn idd best prijzig, maar wel topbanden voor algemeen offroad. Baloonen wel best stevig, heb ze dan ook ingetaped met gorillatape.
Maar zolang je er niet mee op asfalt speedruns gaat doen moeten ze een hele tijd meegaan :). 4 jaar zal niet lukken, maar 1 jaartje toch wel hoop ik. In ieder geval langer dan de 3 weken die de stock banden op mijn revo meegingen!

Wat is intapen ? En hoe moet dat ?
Mvg
R

IMG_3850_zpsb90f250c.jpg

Hier zie je de binnenkant van mijn badlands. Is eigenlijk niks meer dan een laag oer sterke gorillatape op de binnenkant van je band plakken waardoor je band steviger is en niet zo snel zal baloonen. Ik heb hier 2 lagen tape erop zitten. Op 6S balooned het geheel zo goed als niet :).

@ Wesley : Misschien een domme vraag hoor, maar merk je ook verschil tussen het Gorillatape en Ducttape?
En waar heb je het Gorillatape gekocht?

Back