KMP/Esm fw-190

Balen! Vandaag voor de landing bleek een van de flaps niet uit te komen. Toen zonder flaps binnengekomen, maar wel snel. Bij landing sprong de kist wat omhoog en kwam daarna op een poot terecht. Deze is uit de vleugel gebroken. Verder geen schade zo te zien.

Positief was dat de Laser perfect liep, sloeg ook in een keer aan.

Volkert

Dat is balen zeg :cry:

Hopen dat het makkelijk te repareren is. Ik ben op dit moment mijn retracts aan het inbouwen, het ziet er wel heel stevig uit.
Het is natuurlijk wel een behoorlijke gewicht als die op 1 wiel (schuin) drukt tijdens het landen.

Zou het wijs zijn om van te voren nog iets te verstevigen ?

Succes met de reparatie.
 
Nou leerde ik vroeger op de zeevaartschool het begrip "Sollbruchstelle" wat zoveel betekent als dat je iets ontwerpt, als het toch gaat breken, waar het breekt. Normaal zouden dat denk ik de bouten/schroeven zijn waarmee de retract vast zit.
De retracts zelf lijken in elk geval wel een stootje te kunnen hebben, dat is positief!

Volkert
 
daar heb je gelijk in, als het breken moet, dan zal het breken, zelfs op een andere plaats.Maar het kan geen kwaad om de zwakste plaatsen wat aan te pakken zodat hij iets beter tegen een stootje kan….
 
Maar wat gebeurt er nou als je het retract-voetje dermate gaat verstevigen dat het daar bijna niet meer kan breken?
Ben je dan niet bang Volkert, dat de breuklijn wellicht dieper in de vleugel komt te zitten? Ik ben voor versteviging (extra houtblokje), begrijp me niet verkeerd, maar zou erger zijn dat bij een retract-breuk je nog verder van huis bent...
 
Maar wat gebeurt er nou als je het retract-voetje dermate gaat verstevigen dat het daar bijna niet meer kan breken?
Ben je dan niet bang Volkert, dat de breuklijn wellicht dieper in de vleugel komt te zitten? Ik ben voor versteviging (extra houtblokje), begrijp me niet verkeerd, maar zou erger zijn dat bij een retract-breuk je nog verder van huis bent...

Dat is precies wat ik bedoelde Marcel. Als je het ene versterkt zal het dus ergens anders gaan breken.

Het is een balans zoeken tussen iets versterken wat eventueel zwak is, gewicht en wat anders gaat breken. Gezien de prijs van een retract setje kun je haast beter schade aan je kist hebben dan dat je retract bijv krom is.

Volkert
 
Het mooiste is als de montageplaat sterk genoeg is voor gewone landingen en uitbreekt bij ongelukkige landingen.
Want we praten hier niet meer over trainers, als je met een warbird gaat vliegen is elke landing die een "oei" gehalte heeft meestal reden tot reparaties.
Maak het niet te sterk, loop even de lijmnaden na en dat moet genoeg zijn.
Been there, got the t-shirt.
 
Was ook stom van mij! Moe, hard gewerkt en dan even gaan vliegen met de FW was geen handige combinatie! Volgende keer beter en wijzer hoop ik!

Volkert
 
Vandaag m'n nieuwe motor opgehaald :)

De bedoeling was om te gaan vliegen met een ASP 160 Twin,....... totdat deze motor via het forum op m'n pad kwam :)

full

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
was deze niet eerst bestemd voor een bearcat ….?

Volgens mij niet,.... ken je iemand dan die zo'n motor op een bearcat wil bouwen ?

Ik ben benieuwd wat je van de evolution vind ik wil de 7-77 op mijn corsair zetten.

Het merk ken ik helemaal niet....

De motor is nieuw en heeft nog niet gelopen, ik ben ook erg benieuwd :D
Het merk evolution is volgens mij niets anders dan ums ? Alleen wordt evolution verhandeld door Horizon Hobby. één verschil weet ik wel. Bij Evolution krijg je netjes een testrapport vanuit de fabriek mee en bij UMS niet. Ik lees vaak dat bij UMS eerst alles grondig nagekeken moet worden en dat is bij Evolution al in de fabriek gebeurd.
Ik zal mijn ervaringen zeker delen in draadje.
 
de evolution 7 77 is de ums seidel 7/70 met een iets grotere boring
het zijn dus eigelijk seidel motoren
maar let op
onderdelen zijn lastig
en de kwalitijd is ook niet echt geweldig
ik heb zelf de 7/70
en na 3 keer gedraait te hebben moesten de kleppen al bijgesteld worden
en hij was al ingelopen
 
Beste Weel kun je niet een keer ergens positief over zijn als mensen iets gekocht hebben je hebt ook al eens beweerd dat bij Moki de cilinders afbreken.:eek:
allen wat jij koopt is goed de rest klopt niet veel van.:bye:
 
Back
Top