KMP/Esm fw-190

Ahum, tja, je hebt gelijk! Ik heb hem nog, grotendeels dan! Missen maar twee stukjes aan. Hmmm, nu nog iemand met een draaibankje dan!

Iets anders, straks hebben we wel vijf van die gele 11-en op het veld. Gaat iemand nog iets bijzonders doen? Deze is vrij simpel: FalkeEins - the Luftwaffe blog: JG1 checker nose Fw 190s

Ik post zo nog een plaatje van een gele 6, ook mooi. Als je toch de staart decals moet bestellen.....

Volkert

Mooi schema, Yellow6;)
Waar kun je decals bestellen in deze maat?, wat stencils en plancards maken zo,n kist gelijk wat mooier.

Mooi schema, Yellow6;)
Waar kun je decals bestellen in deze maat?, wat stencils en plancards maken zo,n kist gelijk wat mooier.

Je kan de "decals" ook ze ook met een airbrush aanbrengen.
Ik had de staart met een uurtje klaar :p
Het voordeel vind ik dat je geen verschil in glans hebt en de laklaag/inkt van een sticker anders kan verkleuren ten opzichten van de laklaag op de fuselage.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gedaan!

Nog even terug naar de vraag van Henry: een afdrukje van de gunhood? Misschien zowiezo wel handig als er ergens een mal van is.

Volkert

Is er iemand die dit kan maken, die hier de middelen voor heeft of weet hoe je dit het beste kan doen.

Ik weet misschien wel iemand die dit zou kunnen. Deze persoon maakt speedboten (echte, geen modelbouw)
Vanavond zal ik hem even bellen om te kijken of hij hier tijd voor vrij kan maken en wat de mogelijkheden zijn. Ook zal ik naar het koste plaatje vragen zodat we even met elkaar kunnen overleggen of het zin heeft.

Is er iemand die zijn gunhood en cowl wil afstaan om een mal mee te maken ??? :confused:

en dan roept je vriendin...... schat ik heb een vakantie geboekt.
Tja leuk maar ik had andere plannen mooie motor voor mijn vliegtuig ect....... haha vrouwen....

Lado retracts op ESM FW190

ben nog steeds op de douane aan het wachten mbt de ASP FT-160. dus tijd om naar de retracts te kijken...

Meneer Christophe Lado antwoord niet op mail en geen distri kunnen vinden in NL.

Is het mogelijk om Lado rs333 te gebruiken, welke hoek hebben we dan nodig? ik denk 85 graden?

Ik kan natuurlijk ook gewoon de RS333, 90 graden retracts nemen, alleen moet ik dan normale struts van Lado gebruiken en niet de bijgeleverde ESM 85 graden struts . wel wat fijner spoorbreedte, maar zal wel op mun donder krijgen bij een schaal meeting...

was vorig weekend de 20e April of zoiets,

74 graden, wow.. wellicht dat ik het lekker makkelijk op 90 graden hou, wat meer keus mbt de struts, maar goed eerst afwachten wat Lado kan vertellen.

En niet vergeten de wielassen tegengesteld om de hoek van de poten weer te compenseren zodat de wielen weer horizontaal staan.
En er zit ook nog een 20 mm kanon in de wielkasten,zoveel plaats was er niet meer.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou,..... de eerste problemen met de ESM V3 retract heb ik al te pakken :cry:
Ik dacht,... ik ga eerst m'n retracts even testen voordat ik alles in bouw.
Alles volgens schema aangesloten en gebruik gemaakt van een losse 4,8v pack.
In eerste instantie werkte alles perfect, zeker 5x op en neer zonder problemen. Plotseling werd het zwarte kasje waar je alles op aansluit warm en er kwam rook uit ???
Toen werkte er nog maar 1 retract :confused:

Ik hoop dat dit onder de garantie valt. Inmiddels heb ik het bij Erik van Bigplanes gemeld.
Weet iemand of er replacement parts te koop zijn voor de ESM V3 retracts ?

Back