Trex250SE fbl dfc weinig vermogen.

Dat is een erg groot punt...

Daarnaast zal een trilling ergens het verhaal wat scheefgetrokken hebben.
Maar prettig dat je iig kan vliegen nu ;-)
 
@Tomekyo , het is niet kwaad bedoeld hoor , maar de 3GX is een prima systeem heb hem zelf ook gehad , en mijn heli vloog prima...tot een bepaald punt.

en ook ik dacht toen dat het aan de 3GX lag
maar ook bij mij klopte de geometry niet ,en ook bleek de heli niet goed mechanisch afgesteld te zijn..

het enigste - punt aan de 3GX vond ik het opstijgen , dan moest je goed op de swash letten anders kiepte de heli om.
en ik had achterwaartse drift , maar dit kwam dat mijn c.g niet goed was ,
het was toen mijn eerste flybarless...
met de kennis die ik nu heb weet ik zeker dat ik hem strak vliegend had gekregen met de 3GX.

over de Fubar loopt ook een draadje hier op het forum.....
er word niet bepaald positief over gesproken , maar niet te min mischien ben jij de man die dit tegen kan spreken en dat de Fubar een goed systeem is voor weinig geld , een kloon hoeft zeker niet slecht te zijn in tegendeel zelfs...:p

je heli vliegt in ieder geval nu strak aan daar gaat het toch om.

succes gr Nick
 
Dat draadje is niet positief vanwege het jatwerk wat erachter zit
De werkelijke prestaties worden niet eens besproken
het is een kopie van de vstab, met de software van de vstab, dus als ze het goed hebben gekopieert zal het vast goed vliegen

drift op een estab kan eigenlijk niet, ook al ligt je zwaartepunt verkeerd
de gyro's zien een hoekverschil, en gaan daarop corrigeren
vaak is een drift een gevolg van een trilling, of gewoon een te lage gain

en bij de 3gx is dit bij sommige serienummers een vast gegeven
iets hardwarematigs, waardoor dit erin sluipt

Dat omkiepen met opstijgen heb je een waarde voor in de computer.
hiermee kon je hem wat beinvloeden. Maar ik hield deze expres laag, anders ging hij in de lucht wat raar doen.
Let wel: ik heb een 3g, maar deze zijn in de pc niet zo anders dan de 3gx
 
ik zeg ook niet dat de fubar slecht is , de ZYX flybarless systeem presteerd ook goed (kloon van beastx)

maar dat de fubar wel strak zal vliegen en de 3GX niet blijft voor mij toch een raadsel...

die drift bij de 3gx heb ik er nooit uitgekregen deze moest ik dan trimmen , en bij elke nieuwe accu de trim weer eerst terug op 0 zetten.(niet de goede manier!!)
maar verder vloog de heli perfect.
(en trimmen wil je niet bij een estab bij sommige mag het niet eens)

al vind ikzelf de beastx beter dan de 3GX
deze is gewoon instellen en afblijven.
geen enkele problemen met opstijgen al laat ik de heli op getoerd aan de grond staan ;)
 
beast is wat minder gevoelig op trilling, align heeft daar patent op of zoiets ;-)

Een vbar gaat daar gewoon echt goed mee om. Ik heb er nu 1 op mn 600 N zitten, en het was echt een verschil van dag op nacht in vergelijking met de 3g.
Terwijl de 3g ook echt goed vloog. Maar het gevoel is prettiger, strakker, heli hangt strakker en beweegt gewoon netter. iets meer zoals ik in mn hoofd heb, zonder het gevecht om dit voor elkaar te krijgen ;-)

Dus, als de Fubar een goede kopie is, zal dit best het verschil kunnen verklaren.
en de software van mikado leid je gewoon ontzettend netjes door de hardware setup heen..
 
@Tomekyo , het is niet kwaad bedoeld hoor , maar de 3GX is een prima systeem heb hem zelf ook gehad , en mijn heli vloog prima...tot een bepaald punt.

en ook ik dacht toen dat het aan de 3GX lag
maar ook bij mij klopte de geometry niet ,en ook bleek de heli niet goed mechanisch afgesteld te zijn..

het enigste - punt aan de 3GX vond ik het opstijgen , dan moest je goed op de swash letten anders kiepte de heli om.
en ik had achterwaartse drift , maar dit kwam dat mijn c.g niet goed was ,
het was toen mijn eerste flybarless...
met de kennis die ik nu heb weet ik zeker dat ik hem strak vliegend had gekregen met de 3GX.

over de Fubar loopt ook een draadje hier op het forum.....
er word niet bepaald positief over gesproken , maar niet te min mischien ben jij de man die dit tegen kan spreken en dat de Fubar een goed systeem is voor weinig geld , een kloon hoeft zeker niet slecht te zijn in tegendeel zelfs...:p

je heli vliegt in ieder geval nu strak aan daar gaat het toch om.

succes gr Nick
Sorry Nick maar elke keer dat ik dit lees moet ik een beetje lachen. 3GX is een prima systeem volgens jou maar het slaat je heli tegen de grond bij het opstijgen, laat je heli een willekeurige kant op vliegen zonder dat je zit te sturen, de staart in mijn geval is niet stak te krijgen, terwijl een ander systeem superstrak vliegt met dezelfde hardware. Ik zou het een matig systeem noemen als ik het met al die andere vergelijk. Tis ook niet kwaad bedoeld hoor ;-).
Overigens ben ik ook niet heel erg trots dat ik een kopie van een ander product koop maar aangezien dat de originele v-bar in mijn ogen belachelijk duur is heb ik hier maar een klein beetje moeite mee.
Groeten allemaal.
 
Ben benieuw hoe die FUBAR het blijft doen, houd ons maar op de hoogte ;)

Zolang je heli niet FUBAR wordt is het iig goed toch?
 
align is nu eenmaal niet het beste van het beste..
Maar is doorgaans wel goed vliegend te krijgen. Er is natuurlijk altijd beter..
Ik heb er ondertussen toch wel een aantal de lucht in geholpen, en allemaal zijn goed gaan vliegen

en ik ben met je eens, dat wanneer een estab zulke gekke dingen gaat doen, je doorgaans redelijk snel je zak er van vol hebt en ff verder zoekt.
 
align is nu eenmaal niet het beste van het beste..
Maar is doorgaans wel goed vliegend te krijgen. Er is natuurlijk altijd beter..
Ik heb er ondertussen toch wel een aantal de lucht in geholpen, en allemaal zijn goed gaan vliegen

en ik ben met je eens, dat wanneer een estab zulke gekke dingen gaat doen, je doorgaans redelijk snel je zak er van vol hebt en ff verder zoekt.

Daar heb je een punt, alleen geldt bij flybarless systemen net zo goed als bij een flybar helicopter dat alles staat of valt met de juiste instellingen of afstellingen. Eigenlijk is er zowat niets wat echt gegarandeerd voor problemen zorgt voor wat betreft dit type electronica. Wel geldt dat veeleisende piloten vaak eerder de grenzen zullen gaan tegenkomen voor wat betreft prestaties.
 
Sorry Nick maar elke keer dat ik dit lees moet ik een beetje lachen. 3GX is een prima systeem volgens jou maar het slaat je heli tegen de grond bij het opstijgen, laat je heli een willekeurige kant op vliegen zonder dat je zit te sturen, de staart in mijn geval is niet stak te krijgen, terwijl een ander systeem superstrak vliegt met dezelfde hardware.

En toch is dat ook mijn ervaring met de 3gx geweest. Een betrouwbaar systeem, maar zeker niet perfect. Het omklappen heb ik nooit gehad, maar de Beastx is qua afstelling en prestaties in mijn mening beter. Sommige dingen zijn een kwestie van smaak, andere dingen aantoonbaar minder goed.
 
Daar heb je een punt, alleen geldt bij flybarless systemen net zo goed als bij een flybar helicopter dat alles staat of valt met de juiste instellingen of afstellingen. Eigenlijk is er zowat niets wat echt gegarandeerd voor problemen zorgt voor wat betreft dit type electronica. Wel geldt dat veeleisende piloten vaak eerder de grenzen zullen gaan tegenkomen voor wat betreft prestaties.


+1 dat is nu een goede redenering ;)
volkomen mee eens.
 
even nog terug te komen op de 3GX
omgeklapt is mijn heli ook nooit , wel zag ik bij het optoeren bij een bepaalt frequentie dat de swash wou sturen dit had overigens te maken met trillingen bij een bepaald toerental.
en ook was mijn heli niet optimaal mechanisch afgesteld wat de drift weer kan verklaren ;)

maar met vliegen zelf nooit problemen gehad werkte prima hoor
en ik vloog nog met de versie 2.1 het schijnt nu nog beter te zijn.

maar desondanks heb ik toch gekozen voor de beastx en daar ben ik heel tevreden over , zo tevreden dat al mijn heli's zijn uitgerust met een beastx :p

gr Nick
 
Nick,
Dat weg driften lag misschien in jou geval aan de mechanische afstelling maar ik had het zelf ook ervaren op mijn Trex 600 Pro. Deze was echt 100 % mechanisch afgesteld met de swash plate leveling tool en de pitch gauge. Ondanks dat, drifte de heli like hell. Het was eigenlijk komisch om te zien. Ik kon hem voorruit laten gaan en dan stokken loslaten. Je zag hem eerst remmen en dan vanzelf achteruit vliegen. Wij stappen niet voor niks over naar andere systemen. Zelf heb ik 3x beastX (600, 550 en 450 Pro) waar ik echt dik tevreden over ben 2x 3G die ik vrij strak vliegend heb gekregen op de 500 en 450 sport (mis echter de revo-mix. De staart maakt een zweep bij veel pitch input) en als laatste 3GX die ik eerst driftend op de 600 had zitten en daarna op de 250 waar nu de fubar op zit. Van al die systemen vind ik de 3GX toch het minst. Iemand een bod? :D:D:D
Eerst antireclame maken en dan een bod vragen - top verkoper. :confused:
 
De 3gx heeft in een bepaalde serie een hardwarematig probleem, waardoor hij (voornamelijk) op de elevator as gaat driften..

Waarschijnlijk als je deze had teruggebracht, had je een andere retour meegekregen uit een andere serie.
probleem ook weg.
 
Hmm ik had ook achterwaartse drift met 2.1 ik kon hem voorwaarts laten gaan en na een tijdje ging die vanzelf achterwaarts.
En met versie 3.0 was het verdwenen.
Ik ben wel bij de 3gx gebleven en ik snap wel dat mensen zijn overgestapt.
Maar als je alleen met de oude firmware versies hebt gevlogen dan kun je imho geen goed oordeel over de 3gx momenteel vellen.

Al zou het systeem eigenlijk al met versie 1.0 goed moeten vliegen anders hadden ze het eigenlijk niet eens uit mogen brengen..
En ik bied 10 euro :D
 
De 3gx heeft in een bepaalde serie een hardwarematig probleem, waardoor hij (voornamelijk) op de elevator as gaat driften..

Waarschijnlijk als je deze had teruggebracht, had je een andere retour meegekregen uit een andere serie.
probleem ook weg.

Ha! Dit is ook "de andere". Laatst had ik ook de update naar versie 3 gedaan, en daarmee kreeg ik mijn 250 zó "geweldig" vliegend. Aan de interesse in de unit zie ik dat het helemaal aan mij lag en niet aan de 3GX :)
Keep on bieding en wie weet is 'ie straks van jouw.:bye:
 
De 3gx heeft in een bepaalde serie een hardwarematig probleem, waardoor hij (voornamelijk) op de elevator as gaat driften..

Waarschijnlijk als je deze had teruggebracht, had je een andere retour meegekregen uit een andere serie.
probleem ook weg.

Dat is niet helemaal waar, er is weliswaar verschil in bepaalde series, echter is die drift een software matig probleem en ook iets wat sommigen hebben opgelost met bepaalde instellingen (o.a. sterkere flybar emulatie).

De 3gx is ook goed vliegend te krijgen, alleeb de Beastx is aanzienlijk makkelijker in te stellen.
 
Back
Top