Nee lijkt mij niet de reden. De forums waar ik het over heb zijn allemaal vrijwillig.
Ik ben dan oprecht benieuwd naar die forums.. om te kijken wat ik daar persoonlijk van kan leren. Stuur me een PM of schrijf het liever hier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee lijkt mij niet de reden. De forums waar ik het over heb zijn allemaal vrijwillig.
Zal ook voor een deel te maken hebben met de geschiedenis van het forum. Ik bezoek ook af en toe een Amerikaans modelbouwforum, waar het er onder gebruikers soms vrij ruig aan toe gaat. Toch is daar een vrij strenge sociale controle en worden zaken als "post whoring", en "chit chat" (buiten het daartoe aangewezen subforum) niet getolereerd en worden beginners die te pas en te onpas topics aanmaken met vragen waarop het antwoord gemakkelijk te vinden is vrij resoluut op hun plaats gezet.
Waarom wordt dit geaccepteerd? Omdat het altijd al zo was en diegenen die zich hier niet in konden vinden niet lang bleven hangen.
Hier is een vrij grote community die het forum als "iets van hun" ziet en al jaren gewend is aan het vrij losse beleid. Ga je dat ineens omgooien, dan kun je wachten op vuurwerk. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens meegemaakt toen een compleet forum van eigenaar verwisselde.
Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat we ergens een indeling moeten maken in flightcontrollers.
Meestal zijn er problemen die zich specifiek voordoen per merk.
Problemen die niet meteen merkgebonden zijn, kunnen gerust bij algemeen komen ofzo. Kleinere merken komen dan weer onder de noemer "overige FC's" bv.
Verder hoop ik NIET dat jullie het over een volledig andere boeg gooien.
Never change a winning team!! (heel belangrijk)
Kwa professioneel gebruik en regelgeving zou ik toch liever een apart gedeelte zien.
WIJ zijn en blijven in hoofdzaak hobbyisten.
Over het algemeen vind ik de mods op modelbouwforum trouwens goed werk leveren.![]()
Je kunt de gebruiker tegenwoordig niets meer opdringen. Ze nemen het heft in eigen handen en gedragsveranderingen moeten gemakkelijk worden gemaakt, niet geforceerd.
Voordat je een technische vraag stelt via email, in een nieuwsgroep of op een forum, volg onderstaande stappen:
Als je een vraag stelt, laat dan zien dat je bovenstaande zaken gedaan hebt; hiermee toon je dat je geen luie vlegel bent die andermans tijd loopt te verspillen. Nog beter, laat zien wat je hebt geleerd door het doen van deze zaken. We beantwoorden graag vragen voor mensen die laten zien dat ze ook daadwerkelijk kunnen leren van de antwoorden.
- Probeer een antwoord te vinden middels het doorzoeken van de archieven van het forum waarin je een vraag wilt stellen.
- Probeer een antwoord te vinden door te zoeken op het Web.
- Probeer een antwoord te vinden door het lezen van de handleiding.
- Probeer een antwoord te vinden door het lezen van een FAQ (lijst met veelgestelde vragen).
- Probeer een antwoord te vinden door te onderzoeken of te experimenteren.
- Probeer een antwoord te vinden door een vraag te stellen aan een bekwame vriend.
- Als je een programmeur bent, probeer een antwoord te vinden door het lezen van de broncode.
Kijk dit stukje zou verplicht leesvoer moeten zijn voor nieuwelingen. Dit zou heel veel irritatie kunnen tegen gaan
Van belang voor iedereen hier :
15-7-2013
http://www.ilent.nl/Images/Regeling-modelvliegen%20per%201%2010%202013_tcm334-343484.pdf
.
So what. Beter forumbreed gepubliceerd dan in een paar draadjes die niet iedereen leest.
.