Multicopters subfora's of toch niet?

Wat voor verandering vind je een noodzaak?

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Ik heb tot nu toe geen een bedrijf hier gezien wat zich aan de regels houdt namelijk? Grappig dat je dat aangeeft?

Nee, er zijn genoeg bedrijven die zich aan de regels houden. het gaat mij er om dat wanneer er mensen anderen wijzen op regelgeving, er een bepaald soort paniek ontstaat die daarna vrij snel in hatelijke opmerkingen verandert van mensen die, omdat ze toevallig wederom op de regelgeving worden aangesproken, als een gebeten hond reageren en dan meteen gaan lopen roepen dat hun forum-ervaring verziekt is, dat het forum zelf niet leuk meer is, en dat dat ligt aan altijd dezelfde mensen, terwijl ze niet eens doorhebben dat het juist hun reacties zijn op het aangesproken worden op regelgeving, die de sfeer verzieken.

Het gaat er dan ook niet om om draadjes om zeep te helpen hier. Dit is namelijk geen "trollen".

De flame wars op dit forum beginnen pas als iemand wordt aangesproken op zijn gedrag wat regelgeving betreft. Dán zijn de rapen gaar en is het forum in een keer niet meer leuk.

Nadeel van het internet, geen face to face communicatie, communicatie tussen mensen die taal beheersen en mensen die de taal niet of nauwelijks beheersen en dus de ondertoon/tonen niet kunnen herkennen, mensen die wel en die niet het verschil tussen cynisme, satire en een echt gemeen bedoelde opmerking kunnen zien, mensen die emoticons verkeerd interpreteren en ga zo maar door.

En dan gaat het vaak mis en zie je een scheiding ontstaan tussen hen die wat meer en langer nadenken en de regels accepteren en dit zo goed als mogelijk proberen te verwoorden, en het wat meer primair reagerende deel van de forum bevolking die meteen aan hun taas getrokken en in hun kuif gepikt, verongelijkt en boos reageren ondanks dat zij zelf niet eens begrijpen waar de discussie nu eigenlijk werkelijk over gaat. Zij zien alleen :

MAG NIET.

Dan gaan ze over de rooie.

Ik zou tegen hen willen zeggen, ga gezellig dronken schreeuwen bij bijvoorbeeld de Zwarte Cross, wentel je lekker in de modder en roep lekker scheldwoorden oehoerend hard terwijl je geniet van primair vermaak en kijk s'avonds naar bijvoorbeeld het programma waarin Barbie weer allerlei enerverende dingen meemaakt of naar Tros muziekfeest op het plein. Dat is namelijk beter dan een forumdiscussie proberen te volgen die je tocht niet kunt begrijpen.

En dat is dan nog altijd beter dan je verlagen tot het niveau van de poster die hierboven een link meende te plaatsen naar al mijn postings. Een link nota bene, die niet eens werkt aangezien je gewoon de zoekmachinefunctie uit de balk bovenin het forumscherm moet gebruiken.

En die "een zielige conclusie..." Bewijst eens temeer dat de taalbeheersing ver te zoeken is hier. De juiste verwoording van dit zinsdeel had namelijk moeten zijn : de trieste conclusie.

Ash.

Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld..... rotflmao.

.

Laatst bewerkt:
[mod]Het mag duidelijk zijn dat commerciele partijen geen invloed hebben op de richting en het gebruik van het forum dan alleen hun producten en diensten via hun eigen forumdeel aanbieden. Dat in de algemene forums commerciële mensen actief zijn draadjes om zeep te helpen of klanten te werven is een feit en ook ongewenst.

Ook moraalridders hebben gelijk over wetgevingen en er zijn mensen die er laks aan hebben, ook dat mag duidelijk zijn dat men ieder even in zijn waarde moet houden hoewel het aanmoedige van illegale praktijken en apparatuur uiteraard hier niet thuis hoort.
Twijfel je aan een post of gebruiker, maak geen ruzie maar meld de post en blijf ontopic.

Nu weer ontopic over Subfora's![/mod]

Wetgevingstopics verplaatsen zou ik me nog in kunnen vinden, maar waar naartoe? Gezien de impact die de voorgestelde veranderingen kunnen hebben (voornamelijk op de vliegers), lijkt het cafe me niet echt de beste plek.

De discussies over regelgeving stralen uit naar veel meer topics. Op zich niks mis mee zolang het wel on-topic is. De 2 betreffende topics lees ik al een tijdje niet meer, maar toch kom ik het onderwerp regelmatig tegen.

Regelgeving voor multirotors bestaat volgens mij niet. Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen vliegtuigen, cp helicopters of multirotors. Vandaar dat ik mij afvraag waarom de discussie in het multicopterforum wordt gevoerd in plaats van op een centrale plek. Mijn part wordt er een nieuw topic aangemaakt onder het kopje algemeen. De stof is er belangrijk genoeg voor.

Als je een topic wilt starten over het keuren van multicopters voor commercieel gebruik, het staat je volgens mij vrij??

Waarom wordt er eigenlijk meteen 'bull shit' geroepen? Omdat je er een andere visie op na houdt?

Wetgevingstopics verplaatsen zou ik me nog in kunnen vinden, maar waar naartoe? Gezien de impact die de voorgestelde veranderingen kunnen hebben (voornamelijk op de vliegers), lijkt het cafe me niet echt de beste plek.

Probleem is dat mensen filters gebruiken en dan een ander deel niet zien....
Wil je dit moet het niet gefiltert kunnen worden.

Heren, ik zie hier wat dreigementen voorbij komen?
Zelfs een of ander persoon wat blijkbaar de discussie zo leuk vond, dat hij maar een account heeft aangemaakt om mbf af te zeiken?
Mbf zou een commerciele insteek hebben?
De forumleiding MOET dingen aanpassen?

En de mod (s) moeten alles beter doen, en hier gaan controleren..

Heel dit gezeik vind ik gewoon een beetje achterbaks. Laag bij de grond, en nog meer van dat fraais.
Ik heb al vaker wat uitgelegd, ook eerder in dit draadje, waaruit het tegenovergestelde blijkt.

1 ding begint wel een vaststaand feit te worden, en dat is dat de multicopterhoek inderdaad wt speciale aandacht nodig heeft.
En dat bedoel ik negatief...

De reden dat hier niet extreem agressief op iedere slak zout wordt gelegd, is omdat we het gezellig willen houden.
Je moet ook de mogelijkheid hebben om een ander een iets andere zienswijze aan te praten.
Dat gaat eigenlijk over het gehele forum redelijk goed, behalve hier.

Ik denk dat ik inderdaad eens wat meer op de regels ga zitten hier.
Jullie maken hier gebruik van andermans voorzieningen, en de eigenaar heeft er ontzettend veel tijd en moeite in zitten. Feit dat er mensen zijn die dit gewoon opzij schuiven, en hem dus "dwingen" naar hun te luisteren... Echt, ik kan er weinig positiefs over zeggen.

Dit was even een algehele mededeling, vanaf hier ontopic.
Wil je wat kwijt over dit bericht, je weet vast de pb knop wel te vinden.

Je zou bijna een poll ervan willen maken :)

Over Poll gesproken .... kan deze niet wederom ge-opend worden voor de stemming subfora? Ik zag pas dat er een poll was toen deze al gesloten was.

Heren. Kinderen, voor wie het aangaat.

Aangezien er hier een paar goeie druktemakers zitten, die waarschijnlijk een stukje kleuterschool hebben gemist, zal ik blijkbaar letterlijk kinderoppassertje moeten spelen.

Eerstvolgende mensen die weer offtopic gaan, krijgen een waarschuwing betreffend opruiend gedrag. 2 maal = week rust. Daarna vind je het vanzelf wel.
Ik vind het ondertussen gewoon steilloos en respectloos richting het forum wat hier gebeurt.

Dan maar zo, ongeacht de gevolgen.
Dan maar iemand met een hoop kennis op de bank. Liever rust, dan dit kinderachtige gedoe.

Bij de weg, om ff weer een eerst ontopic bericht te geven:

Er is best wat te regelen, als we maar constructief even weten wat nu de wensen zijn.
Wetgeving en commerciele instellingen gaan niet apart. Die paar draadjes filteren we er wel uit.

Dus, voorstel (wil niet zeggen dat het morgen meteen gedaan is trouwens, gewoon even om een indeling te hebben als er wat mee gaat gebeuren)

- beginners
- foto/video/fpv
- algemeen (wat nu multicopters in zijn geheel is)

Wat is verder werkelijk van belang om alles overzichtelijk te houden?
Dus geen subs aanmaken voor het aanmaken, wat is werkelijk nuttig?

FPV lijkt me niet handig om apart te vernoemen, valt overal onder.
Ik zou het "lucht foto/video" of zoiets noemen.

Voor de rest dekken die 3 subforums het grootste deel van de lading wel.

Verder zou het ook enorm veel schelen als er wat vaker een mod in de multirotor hoek komt. Loopt de laatste tijd te vaak helemaal uit de hand hier!

Oorspronkelijk geplaatst door Ad Bakker
Wat ik toch wel regelmatig zie gebeuren is dat er gesuggereerd/geconstateerd wordt dat een topic in een verkeerd (sub)forum is geplaatst. Als dat aan de moderatoren wordt gemeld, wordt deze dan ook altijd verplaatst.

Laat ik als geïnteresseerd "buitenstaander" nu eens een voorzetje maken op grond van de diverse bijdragen.

Subfora maken op de volgende onderwerpen:
- MC Algemeen
- MC Beginners
- MC Bouwverslagen
- MC Besturingselektronica
- MC Luchtfotografie en -video

Ik heb overal MC (MultiCopters) voorgezet omdat dan in een lijst van topics het direct zichtbaar is dat het uit het Multicopter forum komt. Je kan natuurlijk ook gewoon achter allemaal "Multicopters" zetten (bijvoorbeeld "Bouwverslagen Multicopters), maar het wordt dan allemaal wel lang, zeker als je ziet hoe subfora in forumlijsten worden weergegeven.

Ik zou zeggen: schieten maar:grin:.

Groet,

Ad Bakker
Hallo Ad,

Om even in te haken op jouw voorstel.
Mochten er subs gaan komen...
Dan zou ik er geen aparte "beginners sub" bijzetten, daar dit prima past in het stukje Multicopter Algemeen.
Plus de kans is groter dat de mensen met meer ervaring hier minder snel in zullen kijken.
Waardoor er minder kans is op een gewenste reactie.

De indeling zou na mijn idee dit kunnen zijn:
(Main sub) MultiCopters
Zoals het nu is en waar alle algemene en beginnersvragen direct geplaatst kunnen worden.
(sub) MultiCopter Bouwverslagen
(sub) MultiCopter (Besturings-)Elektronica
(sub) MultiCopter Luchtfoto's & Video
(sub) MultiCopters Cafe
- Bouwverslagen spreekt voor zich. (eventueel waarbij de TS meer recht heeft om zijn topic schoon te houden/vegen)
- (Besturings)Elektronica is vooral gericht naar alle FC's en ander specifieke MultiCopter elektronica.
- Luchtfoto's & Video spreekt ook voor zich.
- MultiCopters Cafe is er om lekker te kunnen OuweH..ren, of om Meetings te organiseren,
of om te discussiëren over "van alles en nog wat" enz...

De stickies die er nu al zijn, worden onderverdeeld in waar ze het beste thuishoren.

Zie bovenstaand wat mijn voorstel zou zijn, gezien er op de gegeven voorstellen niet inhoudelijk wordt gereageerd, nog maar een poging...

Goed voorstel Marten. Met name de bouwverslagen zou erg fijn zijn, net als op andere disciplines. Mooi in 1 topic.

Café zou mooi zijn voor alle randzaken :-)

FPV is tegenwoordig best populair, en word op bijna alle soorten modellen gebruikt.
Een apart FPV subforum vind ik dan niet echt in de multirotor hoek passen (ook niet echt bij vliegtuigen), maar zou beter onder het Modelbouw Algemeen subforum passen.

Het hangt teveel samen om het apart in algemeen te hangen..

En om op een offtopic vraag te reageren: er kijken zat mods mee.
Maar doorgaans hebben mensen 1 keer een discussie, die best een beetje heftig kan verlopen.
Daarna is doorgaans de discussie over.
Tot nu toe zag ik er ook niet echt een probleem in, de sfeer is in ieder forumdeel anders.

Nu zag ik wel een probleem.

Daarnaast, we hebben nog steeds pb om dingen aan te kaarten.
Ik heb geen pb gehad.

Nu weer ontopic, al denk ik dat de post van marten77 het meeste al zegt.
Al verwacht ik dat die indeling nog een stap te ver is voor robert ;-)

Zou dit de overzichtelijkheid ten goede komen?

(sub) MultiCopter Beginners Sticky en FAQ
(sub) MultiCopter Bouwverslagen Post hier je bouwverslagen met foto's en/of video
(sub) MultiCopter (Besturings-)Elektronica Ervaringen met en vragen over
(sub) MultiCopters Overige hardware Multi Frames, landing gear, props etc..
(sub) MultiCopter Luchtfoto's & Video Niet alleen over gimbals maar ook over de verbetering van. Ook voor een gopro is er een polarisatie filter enz.. Breek maar los.. Als oud vakfotograaf heb ik veel te bieden.
(sub) MultiCopters FPV
(sub) MultiCopters Piloten café Zin en onzin over onze boeiende hobby

Zou me in deze samenvoeging van reeds ingebrachte ideeën wel kunnen vinden

Back