Naza m v2 met gps

Vandaag de dji 550 flamewheel deels in eklaar gezet een een test opstelling gemaakt.

De MC geüpdatet naar firmware 3.14. Sticks en PMU gekalibreerd. Gekozen voor hexa V

In de spektrum dx8 plane gekozen en gear aan aux1 gelinkt. (MC poort U - poort gear receiver) voor de drie standenn GPS -Atti- Failsafe.

In de stand gps geeft de led twee groene signalen. In Atti twee maal oranje,
en in failsafe achter elkaar oranje of rood (moeilijk te zien voor een beetje kleuren blinde) Zet ik de ontvanger uit dan 2x groen 1x rood.

PMU knippert groen

Denk dat de failsafe via de schakelaar nog moet worden geconfigureerd.

Het probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid de motoren gestart krijg. Veel gelezen maar weet echt niet hoe ik die aan de praat krijg. Dus de bouw ligt even stil.

dji 550 flamewheel kit
turnigy s3 nano tech 5.0
Naza m v2 met gps
spektrum dx8 met ar 9020 receiver.
En een plas zweet.
Help:eek:
 
Idd, eerst de sticks calibreren, alles ex de throttle in het groen, anders starten de motoren ook niet...

Bij de Naza M lite moet ik beide sticks gelijktijdig naar links onder of rechts onder bewegen om de motoren te starten. Er zijn minstens vier verschillende manieren om de motoren te starten, hou er alleen rekening mee dat de motoren meteen gaan draaien met de standaard instellingen.
 
ik heb ook een dx8 met een ar7000 maar iets anders aangesloten.De u op aux1/ x2 op aux2/
Aux 1 is gps/atti /man en aux 2 course lock en home lock en dat werkt allemaal perfect.
 
ik heb ook een dx8 met een ar7000 maar iets anders aangesloten.De u op aux1/ x2 op aux2/
Aux 1 is gps/atti /man en aux 2 course lock en home lock en dat werkt allemaal perfect.


Denk dat ik morgen de aansluitingen nog om ga switchten. Het goede nieuws is dat ik de motoren nu aan de gang heb. Rechter stick links omhoog en de linker stick links omlaag. Rare combinatie overigens. Nog even de draairichting goed zetten en verder afbouwen.
 
Rechter stick links omhoog en de linker stick links omlaag. Rare combinatie overigens.

Dan zou ik toch maar eens dubbelchecken of er geen kanaal moet gereversed worden. Ik heb ook spektrum en bij mij werkt alles normaal. Dan moet het bij jou ook gaan. Zou vooral niet vliegen voor je eigen veiligheid (en voor die van anderen) als de bewegingen in de NAZA assisent niet consistent zijn met je stickbewegingen!
 
Denk dat ik morgen de aansluitingen nog om ga switchten. Het goede nieuws is dat ik de motoren nu aan de gang heb. Rechter stick links omhoog en de linker stick links omlaag. Rare combinatie overigens. Nog even de draairichting goed zetten en verder afbouwen.

Das slecht nieuws!


csc.jpg
 
Opgelost. Ben nog niet helemaal thuis in de termen die gebruikt worden. Dus in de software nu de instellingen A-normal, E-normal, T,normal, R- rev. A stond op rev.

Motoren starten nu beide sticks naar linker beneden hoek.

@ Psygho wat is nu het slechte nieuws? Even schrikken van je reactie.
 
Tecto, vanwaar ben je ergens, want ik heb het idee dat je best wel wat hulp kan gebruiken bij de eerste keer instellen ;-)

Woon in Gouda. Dus straks op zoek naar een vliegclub in de omgeving.
Bedankt voor je aanbod en als ik echt vastloop dan maak ik graag gebruik van hulp.
 
Opgelost. Ben nog niet helemaal thuis in de termen die gebruikt worden. Dus in de software nu de instellingen A-normal, E-normal, T,normal, R- rev. A stond op rev.

Motoren starten nu beide sticks naar linker beneden hoek.

@ Psygho wat is nu het slechte nieuws? Even schrikken van je reactie.
Dat je dus de zender niet goed hebt staan...

Handig om te controleren..

Set je sticks ALLEBIJ in de rechter boven hoek. de sliders in Ass software zouden nu uiterst RECHTS moeten staan..
 
Dat je dus de zender niet goed hebt staan...

Handig om te controleren..

Set je sticks ALLEBIJ in de rechter boven hoek. de sliders in Ass software zouden nu uiterst RECHTS moeten staan..

Beste, het zou ook handig zijn als je bij de opmerking 'slecht nieuws' ook een eventuele oplossing aandraagt. Nu ging ik er vanuit dat er iets defect was. De door jou bijgevoegde voorbeelden had ik al doorgenomen. Vandaar mijn opmerking dat ik het een vreemde combinatie vond.
 
Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Dat slechte nieuws sloeg op het feit dat je een afwijkende start procedure had voor de motoren. Dus dat klopt niet.Dus zit er iets mis in je kanalen of reverse opties, ...

Zal proberen er in vervolg rekening mee te houden.
 
Geen probleem.

Heb al veel geleerd van je bouwverslagen en zojuist nog genoten op youtube van je Maiden dji f550 hexacopter, Tiger 2216-11 & landing gear & gimbal f

Die vlieg erg strak en stabiel. Heeft dit ook te maken met het gebruik van de motoren en props of heeft dit vooral te maken met je instellingen (gains)?

De bouw ligt even stil ivm met de grote hitte in mijn hobby hok.
 
Der zijn een aantal dingen. Met name de props moeten gebalanceerd worden, en neem goede props, de graupners bijvoorbeeld, dan is het vlieg gedrag wat je ziet met de normale dji motoren ook gewoon mogelijk. En dat heeft dan weer met de afstelling te maken van de gains. Het is een samespel van alles. Vooral HK moteren willen nog wel eens sterk wisselen van kwalitiet.

De dji zijn op zich goed maar niet echt top.. Prijs kwalieteid is wel weer top. De Tigers zijn wel top..

Maar de dji en gelijkwaardige motoren doen het goed. Enkel na ene crash kan je lagers vervangen, en als er een asje krom is word het al gauw minder met de pret.
 
Back
Top