Ik heb even zitten zoeken en ik heb geen rare dingen over de Snipp gelezen, behalve dan dat hij niet zo heel hard gaat en de vleugel niet supersterk is.
Maar niet dat hij klimt.
En een turbine op zijn rug, dat is de Swift, niet de Snipp.
De Swift is wel een echte F5D pylonracer, vol carbon.
Dan nog even terugkomen op instelhoek (verschil) en zwaartepunt.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Je zwaartepunt kan prima liggen en toch een stijgende kist opleveren bij een verkeerde instelhoek.
Dat was het geval bij de Hawk F5B.
Bij hogere snelheden (motor aan) ging hij stijgen terwijl hij met de motor uit snel zijn snelheid kwijt was en redelijk neutraal vloog.
Ik ben toen aan het testen gegaan met tesa isolatietape aan de achterkant van de vleugel.
Dus de instelhoek verkleinen.
Bij 3 laagjes vloog hij redelijk neutraal met en zonder motor.
Daarom wil ik weten, gaat hij omhoog met motor aan, doet hij dat ook met halfgas of motor uit?
GJ
Maar niet dat hij klimt.
En een turbine op zijn rug, dat is de Swift, niet de Snipp.
De Swift is wel een echte F5D pylonracer, vol carbon.
Dan nog even terugkomen op instelhoek (verschil) en zwaartepunt.
Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Je zwaartepunt kan prima liggen en toch een stijgende kist opleveren bij een verkeerde instelhoek.
Dat was het geval bij de Hawk F5B.
Bij hogere snelheden (motor aan) ging hij stijgen terwijl hij met de motor uit snel zijn snelheid kwijt was en redelijk neutraal vloog.
Ik ben toen aan het testen gegaan met tesa isolatietape aan de achterkant van de vleugel.
Dus de instelhoek verkleinen.
Bij 3 laagjes vloog hij redelijk neutraal met en zonder motor.
Daarom wil ik weten, gaat hij omhoog met motor aan, doet hij dat ook met halfgas of motor uit?
GJ