DJI S800 Spreading Wings

  • Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Waarom vliegen alle/zoveel pro's eigenlijk met een S800 en geen zelfbouw? Zeker gezien er zoveel klachten zijn over de S800 en het dus zeker geen perfect toestel is.

Veel klachten!?
Waar baseer jij dat op?
Laat je je niet teveel meeslepen door 'geluiden' die je hoort en enigszins opgeblazen zijn?

De 1e serie S800 had een probleem mbt trilling waardoor de IMU verstoord raakte. Dat probleem is ondertussen al lang ondervangen.

Wij hebben de afgelopen 2 weken (in Polen) een dikke 12 vluchten per dag gemaakt (nu dus meer dan 100 vluchten). Wij hebben daarvoor in NL alsmede hier geen enkel probleem gehad.

Vwb het antwoord op je vraag:
Als je commercieel vliegt is het raadzaam dat te doen met een fabriekstoestel daar deze eenvoudiger door de certificering te loodsen zijn.
 
S800 v.v. T-Prop's 15x5

Wij hebben gisteren de T-Prop's ontvangen (in Polen) en deze op de S800 geplaatst. Wat een mooie Prop's zijn dit zeg... vliegt er rete strak mee!

photo.php
 
S800 v.v. T-Prop's 15x5

Wij hebben gisteren de T-Prop's ontvangen (in Polen) en deze op de S800 geplaatst. Wat een mooie Prop's zijn dit zeg... vliegt er rete strak mee!

1186125_491254417631352_745670319_n.jpg
 
Ik ben het met norbert eens. De meeste klachten komen door gebruikersfouten. En ik ben ook benieuwd hoeveel s800 verkocht zijn, dat zijn er waarschijnlijk heel veel. Je hoort alleen maar de klachten, als een s800 het goed doet komt niet iedereen melden.
 
Als je andere propellers monteert dan dji aangeeft, vervalt dan ook de certificering?

Dag Ed,
dan vervalt idd de certificering en daarmee ook het bewijs van luchtwaardigheid van je toestel.

Dit kun je als volgt voorkomen:
- De BvL wordt afgegeven op basis van je Operating manual. Dit manual dien je zelf te schrijven en na het behalen van je EuroUSC ground course diploma, in te dienen bij EuroUSC ter beoordeling. Je manual bevat een strikte lijst met onderdelen (incl bestelnummers). In deze lijst neem je naast de standaard DJI prop tevens je 'eigen' prop op in de lijst (incl specificatie, bestelnummer etc).
- EuroUSC zal een advies afgeven aan ILenT. Op basis van dit advies zal ILenT de BvL in behandeling nemen. De verwachting is dat ILenT het advies van EuroUSC zal volgen.

Eenmaal je BvL ontvangen mag er NIETS meer gewijzigd worden!

Gr Norbert
 
Zelfs Tasz heeft recent nog een ongeluk gehad:
[post495]

Je hebt helemaal gelijk Lucas. Mijn excuus dat ik mij zo enorm vergist heb en dat ik suggereer dat mijn S800 met een dikke 100 recente en foutloze vluchten wel een betrouwbaar toestel is.

Ik ben het helemaal met je eens.
Omdat die van Tasz (Daan) uit de lucht gevallen is is het inderdaad een zeer slecht toestel. Mijn advies... bouw er zelf 1. Veel beter...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had er ook ruim 100 vluchten mee gemaakt. Dus dat zegt helemaal niets.
Helaas zijn ze niet betrouwbaar. Onlangs weer 2 naar beneden gekomen met evo upgrade.

Dus tja zeg het maar.
Ik heb die van mij ook nog niet weg gedaan want eerlijk is eerlijk het blijft een prachtige machine.

De meeste crashes zijn veroorzaakt door motor uitval. Dit zie je terug in al die youtube filmpjes. Je ziet de s800 gaan tollen en hij komt dan recht naar beneden.

Ik blijf bij mijn mening dat de setup te zwaar is.

Waarom vliegen alle/zoveel pro's eigenlijk met een S800 en geen zelfbouw? Zeker gezien er zoveel klachten zijn over de S800 en het dus zeker geen perfect toestel is.

Ik kan mij maar 1 ding bedenken en dat is dezelfde reden dat ik hem toen gekocht heb.
Hij is goedkoop in aanschaf en heeft een lange vliegtijd.


Het is een prachtige machine maar absoluut niet perfect!
 
De meeste crashes zijn veroorzaakt door motor uitval. Dit zie je terug in al die youtube filmpjes. Je ziet de s800 gaan tollen en hij komt dan recht naar beneden.

Ik blijf bij mijn mening dat de setup te zwaar is.

I Disagree Daan.
Ik vlieg met 7Kg totaal.
Vorige week 1 motor minder gehad en de machine blijft dan tollend om zijn as 'gewoon' hangen. Course lock aangezet en de machine terug gehaald... daarna alles goed nagelopen (zat veel stof in ivm de droge stoffige plek waar ik in Polen startte) en daarna weer normaal diverse vluchten uit kunnen voeren.

Mijn machine is dus ook met 5 motoren en 7Kg payload te vliegen.
 
I Disagree Daan.
Ik vlieg met 7Kg totaal.
Vorige week 1 motor minder gehad en de machine blijft dan tollend om zijn as 'gewoon' hangen. Course lock aangezet en de machine terug gehaald... daarna alles goed nagelopen (zat veel stof in ivm de droge stoffige plek waar ik in Polen startte) en daarna weer normaal diverse vluchten uit kunnen voeren.

Mijn machine is dus ook met 5 motoren en 7Kg payload te vliegen.

Dan heb je erg geluk gehad.
Toch gek dat die motoren vaak uitvallen bij die dingen. 100 vluchten en daarbij al 1x motor uitval????

En dan ben je ook nog eens afhankelijk van de cource lock

Dat idee vind ik al dood eng
 
Sorry ik vind dat vaak. Vergeleken bij andere setups

'vergeleken met andere setups'?

Ik vermoed dat de cijfers mbt de S800 op het totaal aantal verkochtte S800 systemen wereldwijd erg goed zijn.

Vwb de diverse geluiden is het vwb de merkproducten altijd lastig hier een oordeel over te maken. Neem bijv de Altura's, erg kostbaar en hebben het imago ca 7 min vliegtijd te hebben voordat ze uit de lucht vallen. Ook over andere 'merken' is veel te vinden.
Feit is dat DJI als marktleider een hoog volume in de markt heeft staan en daardoor ook vaak in diverse forums naar voren komt met doorgaan negatief nieuws... we vertellen nl liever dat het kl@#$ ging dat dat het perfect ging.
Zo werkt het nou eenmaal bij mensen...
 
Back
Top