Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 28 okt 2011.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het centerdiff zit volgens mij alleen bij de platinum versie, de dure meer race gerichte versie.
    Daarbij hangt het er ook van af hoe je rijd, maar ik heb nog niet zo vaak/nooit een kapot centerdiff gezien.
    Wat wel vaak stuk gaat, is het lager in de motor steun, dit is op te lossen door een nieuwe motorsteun te kopen, met een groter lager ( bijvoorbeeld van FLM of Kingheadz ).
    Verder zijn het goede auto's ( alle versie's ), maar om alleen wat te bashen kan u denk ik met de goedkopere versie ook prima op weg.
    Als er wat stuk gaat kan u het dat altijd nog door betere onderdelen vervangen.


    Hopelijk kan u er wat mee,

    Ruud
     
  2. Murzeltje

    Murzeltje

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    9
    Ik heb zelf een 4wd ultimate, en de enige problemen die ik tot nu toe heb gehad zijn de draagarmen die afbreken. Deze zijn ondertussen vervangen door RPM versies en lijken het goed uit te houden.. De 2wd van m'n vriendin heeft nog niks kapot gereden..
     
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ik ga me op glad ijs begeven met een antwoord : ;-)

    E-Revo is prima auto, diffs zijn prima, maar gewoon gebruiken op 4S, dan is er niks aan de hand. Op 6S kan ook wel, maar dan moet het met beleid. Heb zelf behoorlijke tijd gereden met de Revo.

    Slash 4x4 is al helemaal niks mis mee, dat het midden diff lager snel defect gaat klopt idd wel, maar da's een easy fix met de alu (KingHeadz) mount. Da's dan ook meteen echt het enige dat de auto echt nodig heeft. LCG is leuk voor circuit, maar off road niet altijd fijn, je mist bodemvrijheid.

    Je zou ook naar een sterkere auto kunnen kijken, met de power van de Revo en de afmeting van een slash.. Oftewel een 1:8 electro buggy. Rij ik nu al geruime tijd mee en vind ik nog steeds waanzinnig leuk, veel meer power dan een Slash.. Maar wel bijna dezelfde wielbasis als de Slash.. Bv een HPI Vorza, Kyosho MP9e of Mugen ECO.. Qua prijs ongeveer tussen een Revo en Slash in.
     
  4. mct

    mct

    Lid geworden:
    11 aug 2013
    Berichten:
    29
    bedankt voor de antwoorden en meer antwoorden zijn altijd welkom.
    de e revo is wel de 1/16 die ik bedoel ik wil niet zo heel groot 1/10 max.
    heb naar buggys gekeken maar ik vind een buggy iets missen wat weet ik niet maar dat doet het niet voor mij.
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Velen nemen de 1/16 modelletjes voor "een speeltje erbij" heb ik mij laten vertellen.
    Komt vaak voor dat ze al een 1/10 ofzo hebben en voor de leuk een 1/16 chassistje erbij omdat dit wel een zeer grote funfactor heeft,maar sleutelen aan een 1/10 is toch wel leuker (persoonlijke mening dan) en je kan meer terrein aan.De jongere generatie denk ik dat dan weer wel dikwijls een 1/16 neemt ivm kleiner budget,meer op straat of het grasveldje dicht bij huis rijden ivm vervoer,...
     
  6. Hans_rc013

    Hans_rc013

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    5
    Locatie:
    noord-brabant Tilburg
    Hoi MCT ik heb zelf de slash 4x4 model 6808 prima auto ben er erg tevreden mee en rijdt niet zomaar de centerdif stuk als je na het rijden alles goed schoon houdt en weer goed afsteld het kan allemaal wel wat hebben nu 3 jaar in bezit nog en nog niks kappot gereden
     
  7. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Hoi Allemaal. Als jullie het niet erg vinden sluit ik me aan bij het onderwerp over deze mooie auto. Heb zelf een Slash 4x4 sinds gisteren. :D

    Een jaar geleden in gaan lezen omdat ik speelgoed RC's zat was nadat de auto van mijn zoontje kapot ging. Afgelopen juni een Rustler XL-5 voor hem gekocht, en we waren er beide weg van. Er moest dus nog een auto bij komen. ;)

    Net als mct heb ik ook zitten twijfelen tussen 2wd of 4wd. Omdat het toch behoorlijk wat centen zijn heb ik ook de brushed 2wd nog overwogen. Uiteindelijk was het toch mijn verwachting dat ik over zou willen stappen naar brushless, en je kan dan niet meer over naar 4wd. Dus toch maar die dure 4wd gekocht. Gezien het feit dat ik hem toch nog regelmatig op zijn rug krijg ben ik blij dat ik de 4x4 heb gekozen. Al is het alleen maar omdat zijn zwaartepunt behoorlijk lager ligt dan de 2wd. Wat een heerlijke kar.
     
  8. stijn r.

    stijn r.

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    277
    hallo
    ik ga waarschijnlijk een slash 4x4 kopen maar is er veel verschil tussen de slash 4x4 en de slash ultimate?
     
  9. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Hoi Stijn,

    Er is redelijk wat verschil. Zo heeft de ultimate ten opzichte van de gewone slash de LCG chassis (Low Center of Gravity). Daarnaast heeft hij vele aluminium upgrades en betere banden (zelfde soort als de normale uitvoering alleen "zachtere" uitvoering).
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Als je nou eens op de website van traxxas kijkt had je het zo kunnen zien.
     
  11. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Zo. Heb mijn slash 4x4 nu een kleine twee weken in bezit en rij er bijna dagelijks mee. Heb nu ook maar meteen een 2S lipo gekocht met lader. Mijn NiMH batterij wordt nu als secundaire batterij door mijn zoon gebruikt (rustler).

    Ben al behoorlijk aan het zoeken en lezen geslagen om de rijeigenschappen van mijn wagen te verbeteren. Heb mijn shocks iets naar buiten verplaatst (onderzijde) en ga nu wat nieuwe veren kopen (Losi groen en blauw) en wat verschillende soorten shock oil om daar een beetje mee te spelen en te kijken wat mij het beste ligt. Ben benieuwd naar jullie favoriete combo (en in welke situatie te gebruiken natuurlijk).

    Ben ook aan het overwegen om de Protrac suspension kit te kopen samen met nieuwe wielen (trenchers). Iemand hier ervaring mee? Naar wat ik lees schijnt dit aardig te schelen in stabiliteit.

    Zoals jullie zien heb ik plannen zat, en die richten zich eerst op de onderzijde van de wagen. Maar ik barst nog van de andere ideeën. Nu moet eerst die geldboom in de tuin nog even groeien... :p

    Binnenkort ook eens een mooi plaatje schieten van mijn auto en de spullen. Is nog helemaal stock, maar daar komt verandering in.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  12. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    Ik heb een jaar geleden een 2de hands slash 4x4 gekocht waar al enkele upgrades aan waren, oa. rear Tekno driveshafts,maar 1 kant is de laatste maanden heel erg beginnen wiebelen op de as.

    Ik kan niet anders dan met de shockpositie op het buitenste gaatje te rijden,want anders popt de driveshaft er iedere keer uit door het gewiebel. Ik was van plan een of andere rondelletjes tussen de drivecup en de diffcase te steken, zouden de Teflon Washers 5x8x0.5mm van Traxxas passen?
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2013
  13. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Hoi OostendeRacing,

    Heb je misschien een foto van die driveshaft? Ik ben niet de meeste ervaren persoon op dit forum, maar denk wel graag even mee met je. Een plaatje kan het misschien voor mij (en anderen) wat duidelijker maken. :)

    en ik had nog wat foto's beloofd van mijn (nog) stock auto...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    1. Lagers nog goed in je axle carrier?
    2. Asje van je driveshaft krom?
    3. Lager in je differentieel nog goed?

    Mij lijkt het echt een gevalletje van nr. 1 maarja een foto zegt meer...
     
  15. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    Hierbij een foto, hetgeen waar het scalpel op gericht staat,daar moeten de washers op.

    [​IMG]

    Het is gewoon om de speling tussen de drive cup en kogellager te vullen.
     
  16. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Misschien dat een washer wel zal passen, maar of je nu een kunststof washer moet gebruiken bij een draaiend onderdeel...?

    Ik zou eerst even kijken of Wishiej zijn opmerkingen niet de reden zijn waarom je speling hebt.
     
  17. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    Ik had gedacht van de teflon washers te kopen van Traxxas. Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing. Ook omdat ik niets defect gevonden heb in de bulkhead zelf.

    Van wat ik lees is teflon een synthetisch materiaal dat extreem glad is en onder andere gebruikt wordt in anti-kleef pannen. Dit zou wel tegen wrijving en hitte door de wrijving kunnen neem ik aan.
     
    Heritage vindt dit leuk.
  18. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Aan de andere kant heb je het niet?

    Haal ze dan beide uit elkaar maak de boel eens goed schoon (aan de foto te zien mag dat ook wel een keer ;) ) En kijk dan naar de verschillen tussen de onderdelen aan de goede kant en de kant waar het probleem zit...
     
  19. OostendeRacing

    OostendeRacing

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    99
    Locatie:
    België
    Ik ga het misschien wel eens uit elkaar halen, maar nu nog niet. (school,eindwerk,enz..). Sorry voor de vuile auto,maar het laatste weekend van de vakantie moest ik hem toch wel eens goed vuilrijden met m'n nieuwe body. :) Ga er wel eens snel doorgaan met de perslucht.
     
  20. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    besloten dat ik mijn Rustler de verkoop in ga doen aangezien ik er zowel op als buiten de baan niet veel vol aan beleef (het rijd gewoon niet lekker)

    Ik zit nu te kijken en te overwegen om een Slash 4x4 te kopen, enige vraag die ik hierbij heb is dat ik er waarschijnlijk ook wel eens mee de soesterduinen in ga (groot opgedroogt meer met veel duin zand)

    Kan de Slash hier met goeie bandjes een beetje weg komen?
     

Deel Deze Pagina