C&C Model L-39 (big & light)

Zoooooo, na 2 weken vakantie, 5 dagen Zwitserland en 4 dagen JetPower eindelijk weer een beetje tijd.
Zeg een beetje want voor te bouwen moet ik echt tijd maken.

Maar zondag moet er weer gewerkt worden dus kan ik de hele dag weer klussen.
Heb al wel de Kingtech K100G even zover op zijn plaats pas gemaakt:
L39%20225.jpg


Zondag de ECU, pomp en leidingen + tank etc. weer monteren.

Heb nu ook wat LiFe akku`s op voorraad dus 1 van deze ga ik hier of daar maar monteren:
life.jpg

Zal waarschijnlijk onder de cockpit worden want deze is wat te groot om voor in de nesu te plaatsen, da`s wel weer jammer.

Maar dan kan er weer wat lood uit de neus, de turbine is ook iets lichter dus dat compenseert weer wat.

Misschien zondag de turbine voor het eerst ook starten en komende woensdag weer vliegen als het goed weer is.

Grt,
Berto.
 
He Berto die past er mooi in en minder slangen 1 nog met bedrading
dat zal heel wat opruimen in de kist, ben benieuwd hoe het loopt.:)
ik mis wel een F.O.D zeeffie.
gr
Dick.
 
Yep, inbouw is zo een stuk eenvoudiger.
ECU, pompje slang en paar draden en klaar.

Zeefie ligt ligt nog in de doos ;-) , motor moet er toch nog even uit.

Morgen moet alles wel klaar te krijgen zijn :D
Dus woendag hoor je hem wel lopen ;-)
 
Alles zit, nu even de kist schoonblazen, turbine definitief monteren, tanken, ontluchten en de vlam erin :D

Hier het pompje op dezelfde plek als die zat van JetCat:
L39%20226.jpg


En de ECU is hiernaar toe verhuisd:
L39%20227.jpg


Zo maar eens starten die handel.

Ga eerst draaien op Kero want heb daar nog een liter of 70 van staan, daarna over op diesel.

Tot laters,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Sow daar zijn we weer.

Ah, dan kom ik af en toe bij je op bezoek Edwin ;-)


Naja, lang verhaal kort: hij doet het :banana:

Na alles ingebouwd te hebben, de parameters volgens het handboek ingesteld, weken 2 parameters af van de ingestelde waardes en het systeem ontlucht.
LiFe had ik nog even vol geladen end an moet het maar gebeuren.

Trim naar voren stick naar voren en weer terug en vroem, het starten begint.

Hier een 5,5 minutt durend gillend filmpje van de eerste 2 starts:

Ziet er allemaal goed uit, voor mijn gevoel 'jankt' de motor iets meer en is die wat lawaaiiger dan de oude P120 maar dat kan ook komen omdat ik zonder kap heb gedraaid en dat heb ik al tijden niet meer gedaan.

De motor ploft en vlamt licht bij het opstarten, bij de eerste start wat meer dan bij de tweede.
Ook bij snel even gas en direct weer gas terug komt er een klein walmpje van teveel brandstoftoevoer uit de uitlaat, is alleen bij rap gas en gas terug bij langzaam gebeurt dit niet en komt doordat de pomp net even nog iets teveel geef terwijl het toerental al weer terug loopt.

Ben zeer blij met de gas respons, volgens mij kan ik die nog 1 stap feller zetten maar laat het zo nog even.

Woensdag hoop ik ermee te gaan testvliegen :D

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo Berto dat pakt vlot op zeg, ik zou het zo laten.:proost:
prettig zo als alle parameters vermeld zijn in het boek.:)
 
Hee Dick,

Doe er zo ook even niets aan.
En pakt zeker lekker op, heel veel sneller dan dat oudje van me.

Woensdag met jullie erbij de motordruk eens meten en vliegen maar.


Yep Rene, draait lekker koel zo.

Ben benieuwd naar de vliegervaring, zal vast goed zijn.


Grt,
Berto.
 
Net even de 3S LiFe geladen en de 2 starts + wat draaien etc heeft 241 mA gevraagd van de 2100mAh accu.
 
Sow, dat was lekker.

Deelen was vandaag gesloten, of was die nou open?!?! Nou ja ligt eraan hoe je het bekijkt.
Wij met onze modelletjes konden in ieder geval niet terecht omdat ze oefening hebben deze week.

Toch er even naar toe gereden, en kan nu bellen voordat ik vertrek dus sta niet meer voor een gesloten poort of is ie dan open ?!?!?!?!?

Wat een gezwets.


Maar ik wist het maar toch de aanhanger aangekoppeld en op naar Deelen, vandaar weer een stukje terug naar Ede en daar m`n koppie weer eens laten zien.

Weer was prima, wel wat grauw en grijs, maar goed genoeg.


Kist opgebouwd voor in ieder geval wat start runs en om even de motor te laten draaien.
Nou dat draaien wilde niet direct lukken maar met de kraan open ging het beter :oops:

Na 2 high speed runs was ik er wel van overtuigd dat het moet kunnen, alles af, nog even controleren, tank weer aftoppen en daar gaan we weer.


De L-39 heeft wel wat ruimte nodig om los te komen maar de baan heeft een lichte up slope dus dat werkt ook wel iets tegen.
Maar hij kwam mooi los en vloog er lekker vandoor.

Merk wel dat ik wat minder stuwkracht heb en dus wat meer volgas vlieg maar hij vliegt heerlijk met dit torretje.

De gas response is ook een verademing, de kist trekt niet zo ver door als mde het oude motortje maar ver genoeg.
De L-39 vliegt zo veel meer schaal.

Heb me niet echt ingehouden dus lekker rondgefladderd, toen een paar landingscircuitjes en daar kom het voordeel van een sneller gas response meteen naar voren.
Kom veel lekkerder aanvliegen.

De landing verprutste ik wel, toch even te langzaam, gas erop om het schrikdraad te missen en dan toch weer te ver door trekken.
Dat was geen mooie landing.

Voor je gevoel is 100 mtr te kort en wil je hem echt stil hangen anders haalt ie het niet, onzin natuurlijk maar toch.


Nou bij de 2de vlucht zelfde verhaal, starten en lopen, vliegen maar.
Weer lekker wat rond getuft met een 'greaser' als landing, de grassprieten hebben die amper gevoeld.

Had nu veel beter de controle, ook over het gas waardoor de hoogte veel beter te regelen was.

Ben helemaal in m`n hum, voor het eerst dit jaar gevlogen op Ede :oops: en met een nieuw torretje in de L-39.

Ben helemaal heppie de peppie.


Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top