iemand in het bezit van een mcd short course truck

Ik heb een Race Runner V4 FT en de basis is hetzelfde als de sort course. Persoonlijk vindt ik het een zeer gemakkelijke auto om aan te sleutels, onderdelen zijn zeer goed verkrijgbaar net zoals upgrades.
Als je een V4 model neemt kies dan voor de competitie uitvoering die is qua diffs, aandrijfassen en schokbrekers beter dan de standaard/rtr uitvoering, de competitie en factoren team hebben de laatste upgrades vanuit de fabriek. Een uitvoering met lsd diffs ( FT) is overbodig tenzij je wedstrijden op onverhard gaat rijden, lsd diffs zorgen er ook voor dat je draaicirkel iets groter wordt en dat je minder snel gaat driften. LSD diffs zijn af te raden als je rijdt op ondergronden waar veel grip is.
Onderhoud is bij MCD ( eigenlijk elk merk) van zeer groot belang, stel je dit te lang uit dan vraag je om een hoge kostenpost.
Ga je rijden met een zwaar getund blok dan raadt ik de aluminium tandwielhouder aan.

Wil je echt goed en eerlijk advies neem dan een contact op met Fatih van csbracingparts.
 
ik heb via die site een adres achterhaald maar via google krijg ik de indruk dat het een gewoon woonhuis is. klopt dat ?
ik zou namelijk die auto toch graag eens in het echt zien voordat ik iets besluit.
 
MCD's vallen in de categorie betere auto's.....

Erg stevig uitgevoerd , ontwerp is simpel maar doordacht en 1 van de weinige (standaard) 4wd bigscale's die er is...

ALLES qua onderdelen wordt door MCD zelf gemaakt , van de draagarmen en pennen tot de wielassen en zelfs banden/velgen komen uit eigen fabriek , de motor is geloof ik het enige wat ze bestellen..... Ze zijn wat duurder in aanschaf maar in mijn ogen nog steeds hun geld dubbel en dwars waard omdat de kwaliteit gewoon erg goed is.

Wat ook fijn is bij MCD is het feit dat de eigenaar/ontwerper zelf ook gewoon met de auto's echt rijd en af en toe zelfs een wedstrijdje pakt in de UK of duitsland en dan luistert naar de input van andere rijders als het gaat om verbeteringen en dergelijke.

Heb aardig wat ervaring met de Evo 3 en een kloon van de eerdere auto's en zou er zo weer 1 kopen...
 
ik heb via die site een adres achterhaald maar via google krijg ik de indruk dat het een gewoon woonhuis is. klopt dat ?
ik zou namelijk die auto toch graag eens in het echt zien voordat ik iets besluit.

Zoals al werd aangegeven zitten veel van de betere hobbyzaken aan huis.
Neem eens contact op met Fatih van CSB misschien heeft hij een W5 staan of kan je in contact brengen met iemand die er een heeft zodat je hem kan bekijken.
 
dus een mcd valt wel in de groep van de betere auto's en dat de eigenaar zelf ook rijd vind ik een groot pluspunt.
maar helaas heeft geen 1 van de 2 dealers er momenteel 1 staan.
ik heb wel een aanbod van een dealer om een mcd rrv 4 om te bouwen naar een w5 maar ik weet niet of ik daar goed aan doe.
 
MCD's hebben allemaal grofweg dezelfde delen , ombouwen is dus vrij simpel te doen.

Draagarmen en dergelijke zijn sowieso gelijk , het grote verschil zit hem vaak in de lengte van de chassisplaat en die van de tussenassen naar de diffs.

Als je de diverse auto's gaat vergelijken zul je al heel snel zien dat veruit de meeste delen op alle auto's gebruikt worden.

De W5 heeft voor zover ik weet de aandrijving/ophanging van de V4 met wat aangepaste delen om er een SC achtige bak van te maken.

Ombouwen zou dus geen probleem moeten zijn en ook geen verandering in rijgedrag moeten geven. Sinan ontwerpt elke auto met een nagenoeg 50/50 gewichtsverdeling , handig een engineer/ontwerper die als hobby's rallyrijden en rc's heeft ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil tussen een RR V4 en W5 zijn de velgen/ banden, body en zijkappen, zoals ik al eerder aangaf zit er qua chassis en bewegende delen geen verschil tussen de V4 of W5.
 
doet aan de specificaties en prestaties dus niets af.

ok bedankt allemaal.

even afwachten wat die winkel voor aanbod doet.
 
wordt waarschijnlijk een mcd rr v4 competition. voorlopig als roller.
in ieder geval GEEN w5 ombouwset. die vind ik gewoon te duur voor een kap, stikkers en wat plastic. waarschijnlijk te zijner tijd een baja kap of zo.
maar eerst een leuke moter (iets van een pk of 7 ) en uitlaat.
 
Niet blindstaren op pk's ;-)

Koppel is bij deze auto's door de 4wd veeeeeeel belangrijker....
Een getunede 29 of 30,5cc en Victory uitlaatje doen meer dan genoeg.
 
aantal pk's is ook maar een richtlijn om aan te geven wat ik ongeveer wil.
misschien rijd 5 pk ook wel heel leuk.

de huidige big scale auto's zijn voor mij toch helemaal nieuw.
 
Mijn oom rijd een Evo 3 Baja 1000 met een Pitstop Falcon II 26cc en Jetpro uitlaat , dat heeft al vermogen zat.... Ding hebben we met de bushnell op ruim 75 km/u geklokt wat met zo'n gewicht voldoende is voor avontuurlijk rijgedrag zeg maar ;-)

Een kilo of 15 zet je ook met 4wd niet zomaar ff stil....
 
da's inderdaad snel zat.

maar heb even wat gezocht op het net en een leuke winkel gevonden in nieuwegein.
die heeft 3 gebruikte staan.

misschien morgen avond dus al in het bezit van een mcd buggy.
 
De MCD RR V4 bij RCmodellensport is een auto, 3 foto's van een auto ;-).
Het enige wat ik nog aanraad om er extra op te zetten is een tank ontluchtings set.

Voor de V4 volstaat b.v. een 26cc stage2 van G4Z, zo'n motor leverd genoeg vermogen. Een getunde 29cc of zwaardere motor op de V4 is overkill. Zelf rijdt ik met de 26cc stage 2 G4Z wedstrijden en mis eigenlijk nergens vermogen, als ik soms ga bashen rijdt ik met een 29cc Big Mama van G4Z en kan het vermogen vaak niet kwijt.
Voor een 4wd zijn de beste motoren tussen de 26-28.5cc waar het vermogen tussen de 7000-16000 tpm geleverd wordt.
 
daar kan ik wat mee.

zou je me misschien ook kunnen vertellen waar die motoren eventueel te krijgen zijn ?

mocht die in nieuwegein nix worden kijk ik natuurlijk verder.
 
pitstop-shop levert motoren,

jfc -racing levert motoren.

en zo zijn er nog wel een aantal.

ik rij zelf met een 27cc pph van pitstop-shop. 2 bouts versie. echt een pak vermogen komt eruit.
ddm dominator pijp erop, en dual stage luchtfilter

ik zou als ik jou was kijken voor de cy f270, bij jfc racing in de aanbieding.
een hele goede motor.

http://www.jfc-racing.nl/jfc-racing.nl/product_info.php?cPath=49_385_164_165&products_id=1231

als het vermogen niet genoeg is met een degelijke pijp, even het blokje naar een tuner brengen.
 
Motoren van G4z vind je bij G4z op de website.. ik zal de link hier niet plaatsen maar die zijn niet heel lastig te vinden ;)
Mocht je belang hebben bij een v4 waar pas een enkele keer mee gereden is voor niet al te veel geld, de mijne gaat binnenkort in de verkoop wegens aanschaf van een MCD RR5..
Stuur me bij interesse maar een pb-tje. Zoals al eerder aangegeven, Fatih van CSB racingparts ff een mail of telefoontje doen, en ja, hij heeft gewoon de shop aan huis.
 
bij mbs of csb vind ik onduidelijk hoe wat het verschil is tussen de types auto opbouw ,,competition// rtr wat er bij aan of op zit
 
Back
Top