New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Zoals eens eerder uitgelegd zijn props een bijzonder belangrijk onderdeel van een multirotor.
Om daar op te besparen is zachtjes gezegd niet zo slim.

Waarom ik hier op hamer; ik heb verschillende crashes gemaakt die me veel geld gekost hebben en me bespaard waren gebleven wanneer ik de onderdelen aangeschaft had die ik wilde maar toen te duur vond.
Nu niet meer eigenlijk.

I rest my case.

Ik zal niet ontkennen dat de props een bijzonder belangrijk onderdeel zijn. Ik ben benieuwd wat je nu kwijt bent voor de adapters en twee setjes props. Zal toch snel >15% van de prijs van de quad zijn.
Misschien neem ik een groot risico, maar ik vlieg nog steeds met mijn eerste set props.

Heeft er iemand een beeld van de mogelijk grotere belasting van de motoren met andere props?

Edit: net nog even buiten geweest. Ik denk dat de Blade nu vanzelf op zou stijgen zonder dat je 'm zou starten.

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben wel benieuwd hoe die propjes het gaan doen op de Blade.
De APC propjes zijn lastig te verkrijgen.
 
De graupners toenstraks even op een beschut plekje geprobeerd. Erg strak, hij klinkt veel venijniger en hij reageert feller op de pitch en de stuurbewegingen zijn ook strakker. Je merkt gewoon dat de props veel minder flexen. Hij gaat een tandje harder omhoog bij full throttle dan met de standaard propjes. Kort testje, maar ik had wel een grijns van oor tot oor.
 
De graupners toenstraks even op een beschut plekje geprobeerd. Erg strak, hij klinkt veel venijniger en hij reageert feller op de pitch en de stuurbewegingen zijn ook strakker. Je merkt gewoon dat de props veel minder flexen. Hij gaat een tandje harder omhoog bij full throttle dan met de standaard propjes. Kort testje, maar ik had wel een grijns van oor tot oor.

Klink veelbelovend. Goeie info. Lijkt er dus op dat de motoren inderdaad zwaarder belast worden. Heb je daar toevallig op gelet?
 
Nee niet (echt) op gelet. Ze zien er ranker uit (smaller en een fractie minder lang) dan de originele. Ook het gewicht is nou niet echt zorgwekkend. Ik had er niet het idee bij dat ik hiermee nou mijn motortjes of esc's zou laten doorfikken. Na 3-4 minutjes hoveren met af en toe een stevige pitch erbij waren de motoren nauwelijks voelbaar warm geworden.

Ik maak me er geen zorgen over. Zodra het even kan en het wat beter weer is ga ik in agility mode 100% los en zal ik er een fillmpje van proberen te schieten.
 
Foto's, verschil in 'grootte' en gewicht vergelijking:

350qx_prop_01.jpg


350qx_prop_02.jpg


350qx_prop_03.jpg
 
Ze zijn er met 5mm gat, deze heb ik met een propruimer passend gemaakt en daarna gebalanceerd (was niet eens nodig) - resultaat was meteen perfect. Geen trillingen, prachtige stille loop. Ik ben er zeer tevreden over. Het zijn glasvezelversterkte propjes las ik, het materiaal lijkt wat op het spul waar de Mikado Logo's van zijn gemaakt. Zeer sterk en licht. Ik moet ze nog echt aan de tand voelen met een serieuze vlucht, het weer zit niet echt mee. Maar hoveren en stevig pitchen gaat prachtig.

(propje op de foto is er een met een 8mm gat. Dat was een foutje van de toko waar ze vandaan kwamen, moet ik nog ruilen...)
 
Jawel, maar ik dacht dat ze hier op MFB nogal moeilijk deden over linkjes naar winkels... Het zijn 2 broers in bussum in elk geval. Google er op en je vind het.
 
Heeft er iemand wel eens HQprops geprobeerd? Zien er behoorlijk uit en zijn een berg goedkoper dan de Graupners.

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag in 1 keer alles binnen gehad de fpv bril en de adapters.
Ga morgen of zo de fpv op de blade zetten ,en hopen dat ik dan nog een gps lock heb :rolleyes:
Eerst probeer ik de b props en dan de adapters kan ik mooi vergelijken wat het verschil met de apc propjes zijn.:D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist proefgevlogen met de Graupner 8x5 props, In smart mode is het een feest, hij is duidelijk stabieler en reageert beter.
In stability modus wat minder, je hebt dan bijna volledige pitch nodig om te hooveren. Snelle climb outs zitten er dus niet in :( Morgen maar eens wat verder testen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top