New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jan Belt-CP V2, 10 jul 2013.

  1. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ziet er fraai uit. Zal wel een bak licht geven in het donker...
     
  2. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Is gemakkelijk als je kerstboom verlichting uitvalt, dan hang je gewoon je blade erboven met alle lichtjes aan, wel om de 10 min ff je lipo vervangenander ligt hij in de boom;):D:D:D:D:D


    Jan
     
  3. flymarco

    flymarco

    Lid geworden:
    31 okt 2013
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almere
    Ziet er inderdaad fraai uit.
     
  4. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Het is behoorlijk somber weer, heb er net even mee gevlogen: geweldig. Omdat ik onder een hoek van 25-45 graden 2 stripjes op elke arm heb gemaakt maakt het nauwelijks nog wat uit hoe hij in de lucht hang, het is altijd goed te zien. Erg tevreden...

    De Graupner props met de Small Parts CNC adapters is bij beter testen toch een ander verhaal. Ik heb gevlogen met een gewicht van 200 gram eronder (een lipo), en met de Graupner props + CNC Adapters komt hij dan alleen bij Full Throttle nog los. Hij klimt nog wel, maar niet van harte.

    Daarna de CNC adapters en de props eraf gehaald, gewicht gecheckt t.o.v. de nieuwe Blade B-props: scheelt incl. de adapter 22 gram per prop!! Dat is dus ongeveer 90 gram op alleen de 4 propjes.

    Daarna de test herhaald met de (zeer lichte) Blade B props erop, zonder het gewicht van 200 gram is het echt een katapult bij full throttle, en met het gewicht van 200 gram eronder klimt hij nog steeds behoorlijk goed.

    Alleen de vliegtijd wordt gereduceerd tot krap 5 minuten. Bij 5 minuten wil hij ook nauwelijks nog snel klimmen.

    Ik denk dan ook dat het max. gewicht dat je voor pakbeet 5 minuten kan rondvliegen zo tussen de 200 en 225 gram zal liggen, afhankelijk van het gewicht van je vlucht-lipo (die was vrij zwaar in mijn geval, 203 gram Gens Ace).

    Ik heb een Brushless Gimball gekocht via e-bay: deze is 218 gram. Daar moet uiteraard nog een camera op, ik wil gaan vliegen met de Mobius, die is 38 gram. Ineens is de mobius dus 'zwaar'. Het te tillen gewicht komt op 256 gram (waarom vind ik dat nou zo'n mooi rond getal als ICT-er, haha).

    Dat gaat dus niet echt lekker vliegen worden. Hij zal loskomen, maar echt lekkere power-pitchen zit er echt niet in.....

    Resumee wat mij betreft: die CNC-adapters zijn prachtig, en met lichte propjes zonder veel extra gewicht zal het prima werken. Maar de standaard propjes zijn niet voor niets zo licht (11 gram ofzo). Ik heb die B props er op zitten en ze blijven er ook op... Die 88 gram extra voor 'deftige' props vind ik gewoon zonde.

    Als iemand interesse heeft in 4 CNC adapters en 4 bijpassende graupner props.... ;)
     
  5. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Zo uit de doos zou de Blade 350QX 500gram moeten kunnen tillen, heb dit zelf nooit geprobeerd maar dan zou de gimbal plus camera geen probleem moeten zijn;)


    Jan
     
  6. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha. x'100 gram. Nog meer ICT-ers met een 350QX. Alweer goeie info. Des te meer reden om met de stock props te blijven vliegen tot ook hier de B props op de mat vallen. Overigens nog steeds geen centje pijn beleefd met de A props.

    4
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. ratjetoet

    ratjetoet

    Lid geworden:
    8 feb 2008
    Berichten:
    81
    Even een vraagje als jullie in de stabi modus dus blauw lampje vliegen blijft de quad dan redelijk op 1punt of moeten jullie aldoor corrigeren?
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    In Stability mode moet je wel af en toe corrigeren. Afhankelijk van de wind, blijft ie mijn geval redelijk stil hangen, maar anders dan in Safe mode.
     
  9. ratjetoet

    ratjetoet

    Lid geworden:
    8 feb 2008
    Berichten:
    81
    Oke , hij drift ook veel naar rechts due van jou ook?
     
  10. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Hij drift waar de wind 'm heen blaast.
    Staat er een flinke wind van rechts dan drijft ie dus af naar links en andersom.
    Waait de wind van voren dan is het dus oppassen geblazen.
    Dat kan vrij snel gaan.
     
  11. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    klein voorbeeldje

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Nou, dat wordt dus de adaptertjes weer eraf halen :(
    Gelukkig heb ik wel de B propjes binnen:D
     
  13. ratjetoet

    ratjetoet

    Lid geworden:
    8 feb 2008
    Berichten:
    81
    Ja ook dat snap ik,maar als ik binnen zonder wind vlieg doet ie het ook.
    Maar ga vandaag nog iets proberen kijken of dat scheelt
     
  14. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    beetje balanceren (lipo/cam verschuiven enz)
    totdat ie op 2vingers recht blijft als je ze in het midden onder je Quadje houdt ;)
    binnen drift de mijne ook een beetje ...
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    je kan beter niet de schokken eruit laten halen door Youtube
    krijg je zo'n Marijuana/LSD/XTC/Crack effect van :infinity:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Rheli Ik vind je filmpjes erg tof en lees je berichten graag mee.. Maar, ga eens ergens vliegen waar het veilig is.

    Als een beetje propellor in de nek van een kind vliegt is hij gewoon kats dood.

    Ik wil je echt niet aanvallen.. maar kom op... Dit snappen we allemaal toch ondertussen wel..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Gaan we weer.....
     
  19. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Dat valt echt wel mee.. Ik scheld hem niet uit, en hij moet doen en laten wat hij wil.. Ik ben immers niet zijn baas..

    Ik probeer alleen onder de aandacht te brengen dat er nu een onnodig letsel risico is. Aangezien ik daar ervaring mee heb op een ander gebied kan ik niet vaak genoeg zeggen dat je daar je hele leven lang spijt van gaat hebben.

    Gelukkig ben ik er zelf niet bij betrokken, maar meermaals heb ik mee mogen maken wat de consequenties zijn.

    Spijt draag je je hele leven!
     
  20. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht

Deel Deze Pagina