Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Raf,


ziet er allemaal goed uit en een mooie stand van BMSA.
Heb alles ingeladen en ben er morgenvroeg rond 08h30.
Grtjs en tot morgen.Marc3.
 
De kroegbaas is dronken

Hij niet alleen geloof ik

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoor net dat diverse collega's net thuis zijn! Puinhoop op de weg, oa op de A 15.

Wij gaan wat voedsel wegwerken. :D
Ik vond het wel meevallen allemaal, maarja ik ben ook op een "gewone doordeweekse dag-tijd" naar huis gaan rijden, oftewel kwart voor zes in de auto gestapt. Toen was de ergste ellende alweer voorbij, in krap een uurtje naar huis getuft en dat is relatief snel ;)

Maar al die stakkers die al om half vijf vertrokken om "lekker op tijd aan het weekeind te beginnen", kwamen inderdaad aardig bedrogen uit:rolleyes:
 
Maar al die stakkers die al om half vijf vertrokken om "lekker op tijd aan het weekeind te beginnen", kwamen inderdaad aardig bedrogen uit:rolleyes:

Tja, in sommige beroepen heb je nu eenmaal geen variabele werktijden:(.
Ik heb zo'n 25 jaar heen en weer gereden naar Delft, maar door erg vroeg te vertrekken en ter compensatie erg laat terug te komen:confused: zat ik niet vaak in de file. Hoewel m'n record van iets van 6 uur er wel mag zijn.........
 
Zo... Vandaag even op en neer geweest naar Hedel. Deze weken gaat 105 Constructiecompagnie Waterbouw (die zit in Hedel) assisteren bij het demonteren en liften van een MFP (Marine Fahrprahm) in het Veerse meer.

De MFP's werden (veel te laat!!!) ontworpen voor de voorgenomen Duitse invasie in Engeland (Operation Seelöwe) in september 1940.
Toen die niet doorging, werden ze klaargemaakt voor een invasie in Malta (ging ook niet door) en vervolgens verbouwd om als varende artilleriestelling dienst te doen (kustbeschietingen), mijnenjager (met een enorm diagonaal kruis op het dek waarin een magnetisch veld werd op gewekt), als transportmiddel over de rivieren of, zoals dit ding, als mijnenlegger.
Ze kon een stuk of 50 contactmijnen meenemen en die redelijk systematisch overboord kieperen.

Dit specifieke schip voer in Juni 1944 op een van haar eigen mijnen, waardoor de boeg er af werd geblazen. De schipper kon haar ternauwernood op het strand zetten. Een of andere Kriegsmarine-ingenieur liet de restanten van de boeg er af branden, liet er een houten spant in zetten en beton in gieten. Zo moest ze naar een reparatiewerf varen. In het Veerse Meer (toen nog het Veerse Gat) is ze gekapseisd. Sabotage? Ongunstig weer? Niemand weet het.

Hier een plaatje van een soortgelijk schip, alleen in Italiaanse dienst:
24fy4ab.jpg


Ligt sinds die tijd ondersteboven op ruim 10 meter diepte. Geen mijnen meer aan boord, maar misschien (dat weet men niet zeker) nog 88mm munitie. Ze ligt vlak bij de vaargeul, waardoor RWS heeft bepaald dat er niet op gedoken mag worden. (Plotseling bovenkomende duikers vlak voor een binnenvaartschip en zo) Plaatselijke duikverenigingen zijn daar niet blij mee, want "het is een leuk duikobject." Er wordt dus tóch op gedoken, want een duikverbod is niet te handhaven. Dus wordt het ding is drieën gezaagd/gesneden, gelift en vervolgens naar een of ander Zeeuws oorlogsmuseum gebracht.
Aangezien dit nogal een link karweitje lijkt te worden, moet ik er wat van vinden. Het schip is vrij uniek; van dit type zijn er maar 60 gebouwd, vrijwel allemaal vernietigd.
Volgende week vrijdag dus vroeg het nest uit om rond 08:30 ergens aan het Veerse meer op het bergingsponton te stappen.

"Krenten uit de pap" zullen we maar zeggen...
 
rondje wereld afgerond.
kwam nog bij de haven waar ik heb meegewerkt aan de eerste golfbreker (in het rood)
werkplaats in cirkel
slaapkamp in vierkant.

full


nu heb je daar ook rozengeur. .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu heb je daar ook rozengeur. .

Dat zal de sjeik of emir een worst wezen, die komt daar zelf op z'n hoogst op "werkbezoek" om z'n geld op te halen.

Midden Oosten is een van de weinige gebieden waar ik nooit geweest ben. Daar werden ook geen congressen georganiseerd. Daar komt wel langzaam verandering in, maar het blijft politiek maar ook sociaal moeilijk. Ik knoopte aan grote congressen meestal minstens een week rondreis vast om ook wat van het gebied te zien (als je serieus aan een congres deelneemt kom je daar niet aan toe), maar ik zou dat in dit soort landen niet makkelijk doen denk ik.
 
ben wel benieuwd waar die dan zou liggen

Ongeveer op:
51°34'37.74"N
3°37'50.41"O

Qua diepte inderdaad geen gevaar voor de scheepvaart.
Als er echter nog munitie aan boord is, wordt het een ander verhaal.
En sportduikers in een vaarroute is ook niet zo'n fijn plan...
 
Roel volgens jou co-ordinaten ligt dat vaartuig op de kant bij Vrouwenpolder ???
bij het rode pijltje:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie foto s raf , de laaste buitenlandse beurs dat ik ben geweest is in duitsland 2009 dortmund.

ik ga altyd naar goes in februari.

grt timberwolf
 
Ik zapte net toevallig langs die zuigers van PowNews, een verslaggever was mensen aan het interviewen die het kort geding hadden bijgewoond over Zwarte Piet in Amsterdam.
Wat een agressievelingen zitten er tussen zeg, uitspraken zoals 'als ik een Zwarte Piet zie schop ik hem in elkaar' en "wij schuwen geen geweld".

Beangstigend... :puppydogeyes:
 
die zuigers van PowNews

Ja die weten het ongedierte wel uit te kiezen voor een duidelijke reactie op tv.
Net als bij die examenfraudeschool, je zou er zo een racist van worden.

Verkeerde kaartdatum Piet?
Op MT ligt hij wel degelijk in diep water.
Geplas over een vaargeul is daar helemaal niet van toepassing, daar komen enkel jachies en wat binnenvaart-zandbakken op weg naar een vakantie plaatsje tegen de dam.
"zwaar verkeer" komt niet voorbij Veere, die gaan daar het kanaal op naar Vlissingen.

Robbie "Hoe lager de satelliet vliegt, hoe sneller dat gaat."
Ik wist niet dat vrachtauto's konden vliegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top