f16 phillip avonds

K'wil nie echt zeuren..... maar als ik naar de prijs combo TF8000 fan/motor/ecu/lipo pack kijk kun je voor een mindere prijs een turbine installeren.......:???:

Ik zou het wel weten! ;)

Grt,
 
Ik zou ook liever een jerrycan Jet A1 naar het veld sjouwen dan een koffer vol accus en een generator.
 
Mannen bedankt voor al het advies.
En ik wil ook niet eigenwijs zijn, maar ik blijf bij mijn setup.

De redenen dat ik niet voor turbine ga is de aanschaf van turbine.
Reken daar de brandstof kosten bij, en de onderhoud naar 50 uur die ook niet misselijk zijn.

Voordeel van edf is eenmalige aanschaf.
En in de toekomst zal het mij niks verbazen dat alles op brandstof zo langzamerhand gaat verdwijnen,
Om dat er steeds meer vliegclubs het gaan verbieden.
 
En in de toekomst zal het mij niks verbazen dat alles op brandstof zo langzamerhand gaat verdwijnen,
Om dat er steeds meer vliegclubs het gaan verbieden.


Dat vind ik nu net zo jammer, dat zoiets uit een mond van iemand
die zich modelbouwer wil moeten komt. :confused:
Je zou er je mee beter tegen verzetten dan een kuddebeest te zijn.
Sorry maar das mijn mening verder, no hard feelings en ieder zijn ding :cool:
Tís strakke bak jammer van de setup.
 
De redenen dat ik niet voor turbine ga is de aanschaf van turbine.
Reken daar de brandstof kosten bij, en de onderhoud naar 50 uur die ook niet misselijk zijn.

Voor het bedrag dat je in lipo's investeert kan je heel wat liters peut inslaan ;)

En tsja... Alles heeft zo zijn onderhoud nodig, turbine, benzine, methanol, electro...

De enige reden dat clubs over het algemeen brandstof verbieden in mijn optiek is als ze in het nauw gedreven worden door omwonenden/ gemeente. Tot die tijd blijf ik lekker brandstof verstoken! :)
 
mr. tucano begrijp mij niet verkeerd.
het is niet zo dat ik mij gedraag als een kuddebeest, en ik kan ook niet kijken in de toekomst.
maar het is net wat jonkje al zegt het zijn de omwonenden/gemeente die de boel kapot maken.
en daar speel ik alvast op in door de f16 edf te gaan maken.

verder weet ik ook dat een goeie edf-systeem net zoveel gaat kosten als een turbine,
alleen heb je dan geen service beurt nodig van de turbine-fabricant.
wat in het algemeen om de 25 a 50 vlieg uren aanbevolen wordt.

en ik wil niet dat we hier oneindig gaan discuceren over hoe en wat, als modelbouwers moet je elkaar respecteren.
iedereen bouwt naar zijn of haar kunnen.
 
Zoals je aangeeft, besluit je voor de TF8000 te gaan.
Maak hiervoor dan geen gesloten ducting. (dus niet de inlaat vast/gesloten monteren op de fan). Maar houd hier minimaal 10cm afstand tussen inlaat en fan. Vervolgens monteer je op de fan een inlaat ring.
Met deze opstelling, zal de fan zo veel mogelijk lucht aanzuigen. Ook uit alle spleetjes en kiertjes (bijvoorbeeld het kiertje tussen je cockpitdeksel en romp).
Succes met de ombouw, houd ons op de hoogte.
 
Hoort deze dan nou niet onder edf?? Nee grapje je moet doen wat jou goed lijkt, ik vind de techniek van een turbine interessant, en edf iets minder. Hij zal er niet minder om vliegen.

Succes met het verzamelen van de spullen en de inbouw!
 
Ben wel benieuwd naar het geluid en het aantal DB's van zo'n edf.

Edit: in filmpjes lijkt het redelijk beschaafd :-)
 
full
full
Weer wat gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien het nu weer rustig is op het werk, ga ik weer verder met de f16
Vanmiddag wordt de tail helemaal klaar gemaakt. In de bijzondere uitvoering van de j-248
Ik zelf kan niet wachten op het eind resultaat , als hij klaar is zal ik hier foto's opzetten.
Als dat gebeurt is ga ik verder met landingsgestel om die klaar te maken.
Een nieuwjaar om de klus te klaren.
 
Ook de setup gaan we anders doen, eerst zou ik gaan voor de tf 8000.
Maar toch ga ik dit anders doen.
We gaan voor de shubler ds 94 HST hopelijk heeft die genoeg stuwkracht.
Om te gaan vliegen.
 
Back
Top