TRAXXAS MONSTER JAM topic

Als je dat handiger vindt dan twee penlights in serie ? Prima , ben benieuwd hoe je met het plakbandje een constant toerental bewerkstelligd bij het starten van het inlopen. Busjes zitten aan het uiteinde van de as zowel voor als achterzijde waar hij uit het motorhuis komt .

Maar jijbuis zal vast wel goede filmpjes hebben erover .

Suc6
 
Dat kan toch gewoon met de gas trim?
Of zit die niet op de " standaard " zenders?

Oja, vol spuiten met WD40 lijkt mij geen goed idee ivm het contact dat de borstels met de stator maken veel minder goed word dan?
Alleen de lagers in oliën.

Als je dat handiger vindt dan twee penlights in serie ? Prima , ben benieuwd hoe je met het plakbandje een constant toerental bewerkstelligd bij het starten van het inlopen. Busjes zitten aan het uiteinde van de as zowel voor als achterzijde waar hij uit het motorhuis komt .

Maar jijbuis zal vast wel goede filmpjes hebben erover .

Suc6
 
Niets tegen de mensen van pk racing hoor,toffe gasten... Maar hier zitten mensen met veel ervaring, internet staat er ook vol van.En pk wilt tenslotte ook zijn centen verdienen dus als jij je motor stuk rijd...of is die traxxas garantie ook op de brushed motor?
In ieder geval, inlopen is zowizo beter, de levensduur zal langer worden (bij normaal gebruik) en de prestaties beter.
 
Let op dat remreiniger mogelijk de isolatie van de wikkelingen aantast. Beter neem je een motorreiniger die veilig is voor elektromotoren.
 
Thnx mannen

Zal hem wel laten inlopen in gedestilleerd water en door spuiten met motor reiniger.
Vervolgens laten opdrogen en de as/lagers inspuiten met wd 40 ......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om te vertellen en miss a.d.h.v. foto's wat er regelmatig gesmeerd moet worden aan zo een auto en met wat ?

Op youtube vind ik talloze filmpjes hoe je de "vetsnellingsbak" ui elkaar haald en moet smeren (eens in half jaar a jaar)

Maar niet echt het andere onderhoud.

Ik neem aan als ik alle bewegende delen zo nu en dan een spuitje wd40 geef dat ik al een eind ben.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan als ik alle bewegende delen zo nu en dan een spuitje wd40 geef dat ik al een eind ben.....


Geen WD40, dat is niet echt geschikt als smeermiddel. Voor tandwielen is vet het beste, voor kogellagers gebruikte ik meestal een teflon spray, en spoelde de lagers daarmee door, maar er zijn andere manieren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel op dat je niet de spur en pinion smeert, daar slijten ze sneller van, maar de tandwielen in de versnellingsbak.

Lagers doe ik eigenlijk niet zo vaak, maar als ik het doe haal ik de schildjes ervanaf, remmen reiniger er op spuiten en alle vet en olie eruit halen, en dan opnieuw inoliën met lager olie.
 
Ik neem aan als ik alle bewegende delen zo nu en dan een spuitje wd40 geef dat ik al een eind ben.....


WD40 is oplossend , dus ook vet wat bv in de lagers zit , gebruik siliconen spray of lagerolie, voor smering draaiende delen en lagers .

algemeen low budget tips ;

Voor het rijden de auto geheel inspuiten met siliconen spray (kost 2 euro action),na het rijden veeg je het meeste vuil eraf .
Koop babydoekjes , ideaal om de auto mee schoon te maken en laat een dun laagje olie achter , mits de doekjes met olie gekocht te hebben( aktion)
dunne naaimachine olie , is ook goed om de lagers af en toe te voorzien van olie , beter is lager olie , of dikke ketting olie (action).
Eigelijk na elke keer rijden herhalen .

Koop gelijk de remmen-reiniger bij de action ,is voor alles goed om te ontvetten of schoon te maken , niet op lagers spuiten .
Rij je veel door modder , koop dasty ( wibra) maakt super goed schoon als je het even laat in werken , daarna de draaiende delen smeren, cq olieén .

Kost een drol, maakt een berg schoon ...

Ongetwijfeld aanvullingen en / of wijzigen van andere forum leden op dit verhaal , ik doe het zo al jaren en rij in droog, nat weer , met verschillende modellen ......

suc6
 
WD40 is oplossend , dus ook vet wat bv in de lagers zit , gebruik siliconen spray of lagerolie, voor smering draaiende delen en lagers .

algemeen low budget tips ;

Voor het rijden de auto geheel inspuiten met siliconen spray (kost 2 euro action),na het rijden veeg je het meeste vuil eraf .
Koop babydoekjes , ideaal om de auto mee schoon te maken en laat een dun laagje olie achter , mits de doekjes met olie gekocht te hebben( aktion)
dunne naaimachine olie , is ook goed om de lagers af en toe te voorzien van olie , beter is lager olie , of dikke ketting olie (action).
Eigelijk na elke keer rijden herhalen .

Koop gelijk de remmen-reiniger bij de action ,is voor alles goed om te ontvetten of schoon te maken , niet op lagers spuiten .
Rij je veel door modder , koop dasty ( wibra) maakt super goed schoon als je het even laat in werken , daarna de draaiende delen smeren, cq olieén .

Kost een drol, maakt een berg schoon ...

Ongetwijfeld aanvullingen en / of wijzigen van andere forum leden op dit verhaal , ik doe het zo al jaren en rij in droog, nat weer , met verschillende modellen ......

suc6


kijk das mooi.
Ik reed op een vrachtwagen met een ketting achterop , daar deden we oude olie op smeren wat uit motorblok kwam van vrachtwagens...

en dasty is echt geweldig he....ik gebruikte het om mijn velgen vd auto schoon te maken.
effe opspuiten laten intrekken idd en spoel het zo schoon , alleen wel uitkijken bij gespoten onderdelen , daar niet te lang laten intrekken...


Ik kan hier wel wat mee mannen , nu nog even gaan uitzoeken wat jullie bedoelen met sommige benamingen , dan weet ik effe waar er over gepraat word :D
 
Oh, sorry, de spur en pinion zijn het kleine tandwiel wat aan de motor zit ( pinion ) en het grote tandwiel daarnaast ( spur ).

Hopelijk is het duidelijk!

zal ik eerst effe moeten opzoeken wat nou de spur en pinion is.
tot nu toe is dat abracadabra voor mij whahaha
 
@ Jaap W : let wel op dat in een brushed auto en een brushless auto nog wat verschillen zitten , een brushed auto van bv traxxas heeft glij bussen en de brushless lagers , nu hoeft dit niet percee een probleem of een nadeel te zijn, maar met latere upgrade naar brushless hou daar wel rekening mee.


voor de rest veel plezier met de auto en je zoontje , ben erg benieuwd of hij een glimlach krijgt als hij met de auto rijdt , ik denk papa ziezo :zon:
En natuurlijk een foto met een glimlachende eigenaar of rijder is altijd goed :mrgreen:
 
Oh, sorry, de spur en pinion zijn het kleine tandwiel wat aan de motor zit ( pinion ) en het grote tandwiel daarnaast ( spur ).

Hopelijk is het duidelijk!

Duidelijk bedankt....

Zal alle smeer en onderhoud tips even op papier gaan zetten , kan ik het nog eens nalezen.

Wellicht is een "smering en onderhoud" topic wel handig
 
Ik heel dapper de motor er af gehaald met filmpje van youtube.
Dacht laat de motor effe in water lopen..

shit....geen gedestilleerd water bij de hand...


Mag/kan het ook met gewoon water?

En is het nodig dat je de motor daarna met motor reiniger door spuit?
Heb geen motorreiniger bij de hand...wel remmenreiniger maar denk niet dat dat de bedoeling is...

ik heb ook wit spuitvet bij de hand van mn werk....daar kan ik wel het asje inspuiten aan beide buitenkanten van de motor...
 
effe de gastrim op de zender een beetje open draaien. Dan geeft de motor zelf gas op een laag toerental.

volgens mij heb ik geen gas trim....
ik heb 1 draai knopje op zender en daar staat steering trim op...

Volgens mij staat er in het boekje dat ik wel de trottle kan afstellen , maar dan bedoelen ze niet de snelheid maar het in hoeverre je de hendel moet knijpen voor dat ie vol gas gaat
 
Ii krijg net een tip van schoonvader.

Als je je water eerst kookt krijg je ook min of meer gedestilleerd water ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top