TRAXXAS MONSTER JAM topic

Fijn om te horen. Vind je upgrade's aan de wagen leuk om te volgen.
Deze week ga ik zelf ook weer mee aan de gang. Nieuwe motor moet er nog in dan kijken hoe doe loopt.
Ondertussen nog op zoek naar een leuke lipo van HobbyKing die erin past zonder veel aan te moeten passen aan de tray.
Dan langzaam aan wat RPM delen en alu delen bestellen om hem een beetje aan te kleden.

BTW nog een Rollcage tegen een wat vriendelijkere prijs

Steel Roll Cage for Traxxas 1/10 2WD Monster Jam Series for R/C or RC - Team Integy

Ha top man :cool:
en leuk om te horen dat je ook aan de upgrade gaat :D

ik wacht het in spanning af...
o ja, wel jammer dat er niet veel ruimte meer is voor een pinion upgrade :(

31t is de max, schijnbaar?!
rollerrr.jpg

Groet, Ray....

Alles kan als je maar wilt ;) ofwel kleinere spur,ofwel kan een dremel al veel doen aan je gearbox en anders een aluminium gearbox plaatsen en een 1/8 motor. Die kan je dan 1/1 vertanden (34/34)

Je heb helemaal gelijk , ik loop weer te miepen...
Waar een wil is , is zeker een RC weg..

Plus dat ik helemaal niet eens aan de spur zat te denken :lol::oops:

Groet, Ray....

Oh, sorry, de spur en pinion zijn het kleine tandwiel wat aan de motor zit ( pinion ) en het grote tandwiel daarnaast ( spur ).

Hopelijk is het duidelijk!

Effe kort vraagje.
Die spur kan je verstellen he? Vaster of losser draaien....
Maar wat bereik je er nou mee kan het zo snel niet vinden met zoeken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Slipperclutch vaster of loser zetten, bereik je mee dat hij sneller "door slipt"..(of niet)
ik draai de slipper clutch altijd eerst helemaal vast en dan ander halve slag terug draaien..
werkt perfect bij mij..

Groet, Ray...

Dus als ik het goed begrijp...
Als je hem strak afsteld dan reageert hij snel op gas
Losjes afstellen minder snelle reactie op gas ..

Klopt dit?

Heb trouwens vd week motortje in laten lopen maar lees nu dan ik een haartje speling moet hebben tussen de tandwieltjes , dat word dus nog even open schroeven....

Bedankt voor snelle reactie

Sorry dat was inderdaad een beetje kort door de bocht van me :p

Een slipperclutch is een slipkoppeling.
en zorgt er voor dat de aandrijflijn geen hoge piekbelasting voor zijn kiezen kan krijgen.

Als je vol gas geeft en veel grip hebt zal de slipperclutch slippen.
Als je springt en neerkomt en bijvoorbeeld. remt of gas geeft zal hij ook slippen.
Zo blijven je assen en tandwielen (langer) heel.

Je moet zorgen dat je de slipperclutch goed afstelt en dit is afhankelijk van de ondergrond en je banden,
van de grip die je hebt dus.

ik rij erg veel op asvalt (harde ondergrond) vandaar mijn afstelling zo.
Groet, Ray...

Klopt dit?

Heb trouwens vd week motortje in laten lopen maar lees nu dan ik een haartje speling moet hebben tussen de tandwieltjes , dat word dus nog even open schroeven....

Bedankt voor snelle reactie
je bedoelt de slippery clutch, of slipper clutch.
Hou wel rekening mee , hoe strakker des te meer krijgen de aandrijfassen e.d te verduren .(is er niet voor niks )

Met je spur afstellen wordt bedoelt dat je afstelt hoe de tanden van de spur en pinion in elkaar grijpen,en dat kan je controleren met een stukje papier , draait de spur te strak in de pinion, heb je te veel weerstand, te los grote kans op het " strippen " van een van de tandwielen .

Ja oke dat spur verhaal begrijp ik inmiddels..
Die slipper clutch niet helemaal behalve dat er verschil zit in afstelling verhard of on verhard rijden.
Tot nu toe krijg ik de indruk dat verhard een strakkere afstelling heeft als on verhard...

Zal eens opzoeken wat de gemiddelde afstelling moet wezen als je op verhard EN on verhard terrein rijd..

Zal nuet verder gaan hier over want dan krijg ik straks commentaar dat dit onderwerp hier in verkeerde topic zit ;-)

De slipperclutch is toch onderdeel van deze auto... Zie het probleem er niet van dat je commentaar zou krijgen. Verder is de werking ook niet lastig (lees de berichtjes van mn voorganger nog eens).

En slipperclutch kan je zien als overbelasting beveiliging. Zodra de motor de aandrijflijn(zit allemaal vast aan je slipperclutch) te veel belast gaat de slipper clutch (slip koppeling....) slippen. Dit zorgt ervoor dat er niet teveel kracht op je aandrijflijn komt te staan, zie de berichten voor mij....

Laatst bewerkt:
Zal zo meteen even me 86t spur er op gooien , ik zag dat ik er nog een had liggen :D

dus 31t p op 86t s (streetracer)...
extra koeling zit al op de motor...

beetje jammer dat het zo donker is , later een YT filmpje...

Groet, Ray...

Ik rijd 25/83 in mijn Rustler,gaat ziek op 3s :D Maar valt ook nog gewoon mee te rijden dan. Ben wel eens van plan 28 pinion te proberen die ik nog heb liggen voor een gps run.

Goh ik heb eigenlijk geen problemen,zowel aandrijving blijft heel alsook de rest van de onderdelen.Enkel begin ik wat slijtage te zien nu aan de aandrijfassen (die kleine gaatjes waar dat pennetje door gaat beginnen wat uit te slijten),verder niks problemen,gewoon rijden en bashen :D Ook wel kwestie van regelaar en slipper juist af stellen,weten hoe je moet omgaan met deze krachten in combinatie met weten wat je auto aankan.
Ik rijd ook wel eens een hpi savage met mamba op 5s,daartegen is de rustler een pannekoek :D

Zo heel even getest in het donker,
31t p op 86t s met een 3s lipo :D

Holey PIEP zal ik maar zeggen,
en het vreemde is, ik merk amper wat met optrekken, dat hij minder snel optrekt.

Back